Narrow your search

Library

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

KDG (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

UAntwerpen (1)


Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2007 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
De groeimotor : meerwaarde-innovatie van markten en merken
Authors: ---
ISBN: 9789043013598 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Innovatie prijkt (opnieuw) bovenaan de agenda in directiekamers overal ter wereld. 
Onderzoek van onder meer McKinsey en Bain toont aan dat het onderwerp relevanter is dan ooit tevoren. Dat is niet zo vreemd: veel markten zijn verzadigd en het onderscheidend vermogen van veel organisaties lijdt aan erosie. De meerwaarde van producten en diensten veroudert steeds sneller en voortdurende innovatie is noodzakelijk om de concurrentie voor te blijven. Maar hoe voorkomt u dat een innovatietraject spaak loopt, zoals in 70% van de gevallen nog steeds gebeurt? Het helpt om meerwaarde-innovatie op te vatten als een proces. 

Roland en Rogier van Kralingen introduceren hiertoe The Wheel of Innovation 
een werkwijze die elk bedrijf kan leren en implementeren. Het creëren van meerwaarde volgt bovendien een aantal wetmatigheden, die u hier aantreft in de Innovatie-Matrix. Deze matrix geeft u inzicht in wat Radicale, Grote, Slimme en Strategische innovaties zijn. Meerwaarde-innovatie is de primaire opdracht voor elke organisatie die wil overleven in commodity hell. De groeimotor biedt u een arsenaal aan waardevolle inzichten, maar ook een schat aan praktische en direct toepasbare methodieken om in de weerbarstige realiteit van vandaag het verschil te maken. Innoveer of crepeer!


Listing 1 - 1 of 1
Sort by