Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Didactic strategies --- Personnel management --- zelfsturing --- mondelinge communicatie --- coaching --- HRM (human resource management)
Choose an application
Didactic strategies --- Personnel management --- mondelinge communicatie --- coaching --- HRM (human resource management) --- communicatievaardigheden --- projectmanagement --- persoonlijkheidsontwikkeling
Choose an application
We komen in een tijd dat we alleen nog resultaten van samenwerking zullen bekomen als we ook investeren in de ontwikkeling van teams. Leidinggevenden en teamcoaches leren teams ontwikkelingsgericht te begeleiden. Het gaat dan niet meer over het oplossen van problemen, het organiseren van een leuke teambuildingsdag of het volgen van een communicatietraining. Ontwikkelingsgericht coachen van teams is het samen creëren van een identiteit waarmee de teamleden zich kunnen verbinden. Oordeelloze dialoog, kruisbestuiving en reflectie zorgen voor meer zelfsturend vermogen van het team. De Ontwikkelcirkel wordt als methode voorgesteld om dit proces in goed banen te leiden. De methode is gebaseerd op vijftien jaar werken met teams in de meeste uiteenlopende settings. De Ontwikkelcirkel is een gefaseerde methodiek die zich als een ritueel ontvouwt en op die manier houvast biedt aan zowel de gespreksleider als de deelnemers. Een raamwerk wordt voorzien voor zowel leidinggevenden als externe coaches, zodat je er onmiddellijk mee aan de slag kunt. Het handboek bestaat uit 2 delen. Deel 1 bevat een inspirerende visie op teamontwikkeling en de eigenheid van de Ontwikkelingsgerichte Benadering van teams. Deel 2 beschrijft de praktijk in het opzetten van een teamontwikkelingstraject en het leiden van Ontwikkelcirkelgesprekken. De stappen van de Ontwikkelcirkel worden op detailniveau uitgelegd. Samen met het 'Handboek Ontwikkelingsgericht Coachen. Het Vorkmodel als leidraad' vormt dit handboek de basis van het Ontwikkelingsgericht Coachen.
Personnel management --- mondelinge communicatie --- coaching --- communicatievaardigheden --- persoonlijkheidsontwikkeling --- HRM (human resource management) --- Didactic strategies --- projectmanagement
Choose an application
Dit boek gaat in de eerste plaats over leiderschap.De kernboodschap is tweevoudig: leiderschap is het noodzakelijke kader om coaching te doen werken. Maar omgekeerd is het ook zo dat de methodiek en het gedachtegoed van coaching de aard van het leiderschap verandert.Leiderschap van binnenuit betekent dat je als leidinggevende weet waar in je lichaam het leiderschap start.De integratie van coaching en leiderschap worden in drie delen uitgewerkt.Het eerste deel vertelt hoe je vanuit je persoonlijke ontwikkeling een coachende leider kunt worden.Het tweede deel legt uit hoe coaching binnen leidinggevende taken ingepast kan worden.Het derde deel is bedoeld om vanuit de achterliggende inspiraties te kijken wat coaching toevoegt.Bron : http://www.bol.com
leidinggeven --- coaching --- Organization theory --- management --- Didactic strategies --- bedrijfsleiding --- 65.012.4 --- Coaching Coaching --- Développement Ontwikkeling --- Leadership Leadership --- 366.41 --- leiderschapsstijlen --- Coachen --- 65.012 --- Coaching --- Leidinggeven --- Teams --- Management leidinggeven leiderschap coachen cultuur gedrag samenwerken --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Didactische werkvormen --- Organisatieleer --- Management --- Managementvaardigheden --- Gedrag --- Organisatiesociologie --- Leiderschap
Choose an application
Middelen is een gesprek waarin je samen over een verschilpunt praat. Daarbij maak je de keuze om elkaars standpunt, gevoel, belang en inzet eerst te erkennen. Als die erkenning goed gebeurt, is er meer kans dat je er samen uitgeraakt. Eerst wederzijdse erkenning, dan praten over oplossingen! Met deze methode kun je zelf aan de slag onder partners, familie, jongeren, buren, collega's, leidinggevenden en medewerkers, vertegenwoordigers, enz. Bemiddelen is een gesprek onder leiding van een geschoold iemand. De bemiddelaar helpt je middelen rond een verschilpunt. Daarom is middelen de basis van elke bemiddeling. Dat betekent dat de bemiddelaar eerst voor wederzijdse erkenning zorgt
gespreksmodellen --- gesprekstechnieken --- conflictbemiddeling --- Mass communications --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Conflicten --- Conflicthantering --- Bemiddeling --- Coaching --- 341.62 --- S20080333.JPG --- bemiddeling --- 341.62 Verzoening. Goede diensten. Bemiddeling --- Verzoening. Goede diensten. Bemiddeling --- 007 --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Conflict
Choose an application
Dit boek reikt modellen aan uit de neuolinguïstiek om de relaties met anderen succesvol te laten verlopen, een beter evenwicht hierin te bereiken en meer plezier te beleven in het leven. De lezer vindt in dit boek hoe hij zijn leven beter in eigen handen kan nemen, hoe zijn emoties hem hierbij kunnen helpen en hoe hij met meer mensenkennis succesvoller door het leven kan gaan.
Psychology --- #PBIB:2000.1 --- emotionele intelligentie --- psychologie --- 415.3 --- communicatie --- emoties --- neuro-linguïstiek --- sociale vaardigheden --- 37.032 --- Communicatie --- Emoties --- Emotionele intelligentie --- Persoonlijkheid --- Relaties --- 305.9 --- D100900.jpg --- Uitvoerende functies --- Intelligentie --- 070 Psychologie --- neurolinguïstiek --- Gevoelens --- Lichaamstaal --- Neurolinguistiek --- Zelfsturing --- 415.4 --- praktijkboek --- Hogere geestelijke functies --- 415.4 ) HOGERE GEESTELIJKE FUNCTIES --- Emotie --- Psychologie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|