Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Het leren van moderne vreemde talen op de lagere en de middelbare school is voor leerlingen met dyslexie vaak een grote uitdaging. Met dit boek willen de auteurs handvatten aanreiken voor de begeleiding van leerlingen met dyslexie bij de vakken Frans en Engels.De auteurs schetsen een actuele wetenschappelijke stand van zaken over dyslexie en tweedetaalverwerving. Vanuit de praktijk vullen ze dit aan met veel concrete tips en heldere adviezen over de instructie, de remediëring en de evaluatie van lees-, schrijf-, spreek- en luistervaardigheden in moderne vreemde talen. Er wordt ook dieper ingegaan op hulpmiddelen en onderwijsmaatregelen die een steun kunnen zijn voor leerlingen met dyslexie om vlotter moderne vreemde talen aan te leren.
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- Didactics of English --- orthodidactiek --- Didactics of French --- Dyslexie --- Franse taal ; didactiek --- Engelse taal ; didactiek --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Vreemde-talenonderwijs --- Engels --- Frans --- Vreemde talen-onderwijs --- 464.1 --- vreemdetalenonderwijs --- #PBIB:+105.62 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Dyslexie --- Didactiek van het Engels --- Didactiek van het Frans --- Orthopedagogiek --- Didactiek
Choose an application
Dit boek is de ideale gids voor studenten met dyslexie die de stap naar het hoger onderwijs zetten. Naast algemene informatie over dyslexie biedt dit werk allerlei tips en hulpmiddelen voor dyslectici om hun studies in het hoger onderwijs efficiënt aan te pakken. Ook de ouders, leerkrachten en begeleiders van deze studenten hebben baat bij de inhoud van dit boek. Deze uitgave is het resultaat van een grondige internationale literatuurstudie in combinatie met de onderzoeksresultaten van de auteurs, en werd aangevuld met talrijke bevindingen uit de praktijk. Studeren met dyslexie is een uitdaging, maar dankzij dit werk kunnen studenten en hun begeleiders gericht aan de slag.(Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/slagen-met-dyslexie-in-het-hoger-onderwijs)
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- dyslexie --- leerproblemen --- schoolpsychologie --- hoger onderwijs --- Dyslexie --- 464 --- Hoger onderwijs --- 616.895.5/6 --- Hoger Onderwijs --- Slaagkansen --- Leerstoornissen --- 376.54 --- volwassenen --- Kinderen met leerproblemen --- Studenten --- Leerproblemen --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- zelfhulptechnieken --- hogeschoolstudenten --- Student --- studiebegeleiding --- Dyslexie.
Choose an application
Choose an application
Het WoW-zakboekje is het zakboekje van Wijzer op weg. Dit zakboekje is op maat van de student ontwikkeld. Het is een handig instrument met allerhande strategieën en stappenplannen, en met ruimte voor eigen tips. Het kan als communicatiemiddel dienen tussen (klas)leerkrachten of andere docenten. Door het handige formaat kun je dit boekje altijd en overal inzetten als houvast. Dit zakboekje is een heel efficiënt middel voor studenten met dyslexie, maar ook in de algemene klaswerking kan het meer dan zijn doel bewijzen.(Bron: www.abimo.net)
Didactics of higher education. --- Didactics of secundary education. --- Dyslexie. --- Educational sciences. --- Studiebegeleiding. --- dyslexie. --- Didactics of secundary education --- dyslexie --- Educational sciences --- Didactics of higher education --- Dyslexie --- 464 --- leerproblemen --- didactiek --- orthopedagogiek --- begeleidingsprogramma --- stappenplan --- kinderen met leerproblemen --- PXL-Education 2017 --- secundair onderwijs --- hoger onderwijs --- begeleid leren --- studievaardigheden --- schrijfvaardigheid --- begeleidingsmodellen --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kinderen met leerproblemen --- 376.5
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|