Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociale media zijn niet meer weg te denken en genereren tal van uitdagingen en opportuniteiten op vlak van informatiemanagement. Overheden en (non-profit)organisaties hebben de verantwoordelijkheid om de burger kwalitatief te informeren via diverse communicatiekanalen en zo ook sociale media. Maar wat zijn die sociale media, en zijn ze ook nuttig of zelfs essentieel voor overheden en organisaties? Hoe pakt je dat veilig aan? Hoe neem je het op in je beleid? En tot slot: Wat zijn de gevolgen voor je ‘online reputatie' en dataveiligheid? Je komt het allemaal te weten in deze pocket uit de reeks Informatiemanagement.
Sociale media --- Organisaties. --- Overheid. --- Computer. Automation --- Mass communications --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Kennismanagement --- media --- information --- C4 --- management --- informatie --- Media en communicatie --- Informatiesysteem
Choose an application
Bibliotheek François Vercammen
Political philosophy. Social philosophy --- Mass communications --- Press --- Capitalism --- Presse --- Capitalisme --- Economic aspects --- Aspect économique --- pers --- politieke economie --- Frankrijk --- Capitalism. --- Aspect économique --- Press - Economic aspects - France --- Frankrijk.
Choose an application
Mass communications --- Political cartoons --- -316.334.3 --- 741.5:32 --- Cartoons, Political --- Caricatures and cartoons --- Wit and humor, Pictorial --- History --- History. --- 316.334.3
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
Film --- Journalism --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sexology --- Mass communications --- Poetry --- Sociology of culture --- Fiction --- Theatrical science --- Thematology --- Great Britain --- Movies --- LGBTQIA culture --- Homosexuality --- Female homosexuality --- Literature --- Radio --- Television --- Theatre --- Book --- Detective novels
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
Developmental psychology --- Social problems --- Sexology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Mass communications --- Violence --- Sex --- Homosexuality --- Identity --- Female homosexuality --- Paedophilia --- Pornography --- Sexuality --- Sexually transgressive behavior --- Internet --- Book --- Gender identity --- Intersex
Choose an application
Aan de hand van survey-onderzoek werd nagegaan op welke manier Turkse en Marokkaanse jongeren in Vlaanderen omgaan met het media-aanbod. Welke plaats krijgen de media in hun leefwereld, hoe gaan ze ermee om en wat verwachten zij ervan? Gebruiken zij vooral media uit Turkije of Marokko, of eerder Vlaamse media? Hebben zij gemakkelijk toegang tot nieuwe media? In dit rapport wordt een antwoord gegeven op deze vragen. Het mediagebruik van Turkse en Marokkaanse jongeren in Vlaanderen wordt in kaart gebracht. Daarbij wordt rekening gehouden met klassieke socio-demografische factoren, maar ook met de sociaal-culturele oriëntatie zoals de etnisch-culturele positie en religiebeleving. Hierbij wordt aandacht besteed aan het gebruik van zowel klassieke als nieuwe media. Daarnaast wordt het mediagedrag van allochtone jongeren ook vergeleken met dat van autochtone jongeren uit eenzelfde schoolomgeving. De resultaten van het onderzoek tonen aan dat er wel degelijk verschillen zijn in de beschikbaarheid en het gebruik van de media tussen de groepen onderzochte jongeren. Socio-demografische factoren zijn hierbij van groter belang dan de etnisch-culturele positie of religiebeleving. In het onderzoeksrapport wordt een uitgebreid overzicht gegeven per medium, met telkens een bespreking van de verschillende factoren die de beschikbaarheid en het gebruik beïnvloeden
jongerencultuur --- gender --- allochtone jongeren --- gelijkekansenbeleid --- nieuwe media --- Sociology of minorities --- mediagebruik --- Mass communications --- #SBIB:309H401 --- 316.77 --- communicatie --- communicatievaardigheden --- sociologie --- 316.774 --- Allochtonen : media --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- Publieksgroepen in de verschillende media (pers, omroep, film, boekenindustrie, ...): gebruikersgroepen, gebruikersonderzoek --- communicatieleer
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
Developmental psychology --- Religious studies --- Social problems --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sexology --- Hygiene. Public health. Protection --- Mass communications --- Feminism --- Violence --- Transgender --- Homosexuality --- Female homosexuality --- Power --- Sex work --- Spirituality --- Féminité --- Internet --- Book --- Perpetrators --- Eating disorders
Choose an application
Mass communications --- Freedom of information --- Liberté de l'information --- Vrijheid van informatie --- #SBIB:309H1015 --- #SBIB:309H301 --- #GGSB: Sociale wet. essays --- 090.1 --- Media . België --- Media: politieke, juridische, ethische, ideologische aspecten (incl. privacy) --- De communicator in de verschillende media (pers, omroep, film, boekenindustrie, ...) --- Communication --- Political aspects --- Journalism --- Sociale wet. essays
Choose an application
BMLIK
gerechtsjournalistiek --- Sociology of law --- mediaonderzoek --- Political systems --- justitie --- Legal theory and methods. Philosophy of law --- Mass communications --- Belgium --- media --- #SBIB:309H1015 --- Misdaad (criminaliteit) --- #SBIB:309H1025 --- Pers --- Strafrecht --- Brochure --- 340.18 --- 351.751 --- #A9810A --- Communication Communicatie --- Journaliste Journalist(e) --- Libertés Vrijheden --- Justice Justitie --- Droit Recht --- Médias Media --- Media: politieke, juridische, ethische, ideologische aspecten (incl. privacy) --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Samenleving --- Recht --- Justitie --- Toekomstvisies --- Media
Choose an application
De burgermedia zijn in volle opmars. In de globaliserende wereld zijn ze een overweldigend fenomeen, in eigen land veroveren ze een interessante en vernieuwende niche in het medialandschap. Ook het debat rond burgermedia en mainstream media verkent nieuwe horizonten. Nico Carpentier legt uit waarom een democratische samenleving en participatie de drijvende krachten vormen achter de burgermedia; Bart Cammaerts voert ons door de spetterende maar soms ook wat duistere werkelijkheid van de blogosfeer. Wie zijn die burgermedia bij ons? Spraakmakende realisaties zoals Indymedia.be, Kunstencentrum Vooruit en Radio Centraal doen het verhaal van hun ontstaan en hun ontplooiing. Enkele eminente waarnemers uit de journalistieke wereld waarschuwen tegen de voetangels van de burgerjournalistiek. Walter Zinzen wijst op de gevaren van de vrijblijvende burgerjournalistiek; Pol Deltour schetst de uitdagingen voor de mainstream media en pleit voor behoud van de professionaliteit in alle lagen van de journalistiek; Walter Pauli ten slotte ziet kansen voor een groeiende democratisering over het hele medialandschap
burgermedia --- Burgerjournalistiek. --- Burgermedia. --- Internet ( computernetwerken ). --- Massamedia. --- Weblogs. --- burgerparticipatie --- massamedia --- perswetenschappen --- Journalism --- Mass communications --- Massacommunicatie --- Massamedia --- Media --- Pers --- Televisie --- Alternatieven --- 690 Media, mediarecht --- 07-05 --- 07 --- 323.32 --- 092.2 --- mainstream media --- webblogs --- journalistiek --- S20090125.JPG --- media --- participatie, maatschappelijke --- journalisten --- pers --- burgers --- 384 --- 301.17 --- Perswezen --- Alternatief --- Onderzoek --- Geweld
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|