Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De viering van het 100-jarig bestaan van het Vliebergh-Senciecentrum van de K.U.Leuven, in 2007, biedt de gelegenheid om de oprichting, werking en betekenis van het oudste nascholingscentrum in Vlaanderen te belichten en ook te wijzen op de unieke samenwerking tussen de universiteit en het secundair onderwijs in Vlaanderen. De geschiedenis van de nascholing van de leraren wordt in het boek gesitueerd in relatie tot de ontwikkelingen in het secundair onderwijs alsook tegen de achtergrond van de opleiding en het statuut van de leraren secundair onderwijs. (Bron: covertekst)
Teacher education. Teacher's profession --- History of education and educational sciences --- lerarenberoep --- onderwijsgeschiedenis --- lerarenopleiding --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Academic collection --- C6 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- geschiedenis --- leraren --- onderwijs --- onderwijssysteem --- secundair onderwijs --- 450.7 --- 481.7 --- Leraren --- Nascholing --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 481.2 --- Aardrijkskunde --- Biologie --- Chemie --- Economie --- Frans --- Geschiedenis --- Godsdienst --- Grieks --- Latijn --- Leerkracht --- Lerarenopleiding --- Lichamelijke opvoeding --- Natuurkunde --- Natuurwetenschappen --- Wiskunde --- leraarsschap (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Secundair onderwijs ; belgië ; geschiedenis --- 073375.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Secundair onderwijs ; Vlaanderen --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Opleiding en bijscholing --- De leraar en zijn opleiding --- (zie ook: beroepseconomie) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Education [Secondary ] --- Flanders (Belgium) --- History --- Teachers --- Training of --- Continuing education --- In-service training --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Bijscholing --- Leraar --- Professionalisering --- Directie --- Emigratie
Choose an application
basisonderwijs --- onderwijsbeleid --- Teacher education. Teacher's profession --- beroepsprofielen --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- leraren --- vroedkundige opleiding --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- buitengewoon onderwijs --- onderwijs --- pedagogiek --- School management --- onderwijsstructuur --- Flanders --- Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- 371 --- Education --- -#GSDBP --- #SBIB:316.334.1O210 --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- beleid --- toekomst --- 37 <493=393> --- #A9204A --- vlaanderen --- 37.01 --- leraar --- onderwijspolitiek --- politiek --- waardering --- Onderwijs: Vlaanderen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- onderwijs - school --- Onderwijsbeleid: algemeen --- enseignement --- flandre --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- algemeen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Onderwijs. --- algemeen. --- #GSDBP --- Vlaanderen.
Choose an application
Wie kent Ast Fonteyne nog? Hij was een eigenzinnig voordracht- en toneelkunstenaar. Na zijn humaniora aan het kleinseminarie van Hoogstraten studeerde hij aan de Sociale School in Heverlee voor maatschappelijk assistent, en volgde met succes hoger kunstonderwijs in Gent. Hij werkte als acteur en decor- en kostuumontwerper bij het Vlaamsche Volkstoneel (1930-1932) en Van Onzen Tijd (1932-1933). Na een "Wendepunkt" rond 1933 verliet hij als plastisch kunstenaar het expressionisme om naar een "hyper-realisme" te evolueren. Van dan af tot 1971 ontpopte hij zich ook als toonaangevend leraar dictie en voordracht aan 27 scholen uit het katholiek middelbaar en normaalonderwijs. Het was zijn betrachting Vlaanderen te esthetiseren door de jeugd een verzorgde lichaamshouding en taalgebruik aan te leren. Zijn vooroorlogs geheim lidmaatschap en zijn functie van jeugdleider van het Verdinaso (1940-1941) braken hem samen met zijn medewerking aan Zender Brussel in de repressietijd zuur op. Zijn docentschap aan het Koninklijk Muziekconservatorium in Gent wist hij te behouden. Fonteyne werd na 1945 in katholieke kringen een veelgevraagd regisseur voor toneelstukken, openlucht- en televisiespelen. Zijn grootste faam dankte hij aan het schooltoneel. Fonteynes levensverhaal illustreert op indringende wijze de zoektocht van een generatie Vlaamse intellectuelen en kunstenaars in het België van na de Eerste Wereldoorlog: het openstaan voor een veelheid aan invloeden, zowel op politiek gebied als op het gebied van de kunsten, de evolutie van anarchistische bohémien naar "communist" en "adept van de Nieuwe Orde", om ten slotte weer tot het katholicisme te komen. Een multidisciplinair team van historici, een taalkundige en een geriater brengen een levendig portret van deze bijwijlen paradoxale maar intrigerende figuur aan de hand van o.m. zijn uitgebreide brievenverzameling, dag- en reisboeken, regienota's, tekeningen en kunstfoto's. De totaalbiografie brengt bouwstenen aan voor de Vlaam
Fonteyne, Ast --- Art --- Biographies --- Fonteyne, A. --- Kunst --- Levensbeschrijvingen --- Théâtre --- Toneel --- KPB-afdeling Burcht --- Theatrical producers and directors --- Actors --- Biography --- Biography. --- 929 FONTEYNE, AST --- 82.085 --- 82:7 --- Academic collection --- #gsdbA --- Fonteyne, Ast (1906-1991) --- C3 --- kunstenaars --- leraren --- voordrachtkunst (x) --- schooltoneel --- Wereldoorlog II --- collaboratie --- iconografisch materiaal --- KADOC (x) --- Biografieën --- biografieën --- Sociale School Heverlee --- Toneelregisseurs --- Biografie. Genealogie. Heraldiek--FONTEYNE, AST --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Literatuur en kunst --- Kunst en cultuur --- 92 --- #A0002A --- 82:7 Literatuur en kunst --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- 929 FONTEYNE, AST Biografie. Genealogie. Heraldiek--FONTEYNE, AST --- Theatrical science --- Sint-Rombouts College [Mechelen] --- Theatrical producers and directors - Belgique --- Theatrical producers and directors - Belgique - Biography --- Actors - Belgium - Biography. --- Theater --- Pedagogie --- Vlaanderen --- 20e eeuw --- Regie --- België --- Fonteyne, Ast. --- KPB-afdeling Burcht.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|