Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
Christian special devotions --- Iconography --- Sebastian [s.] --- anno 1900-1999
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
Art --- kunst --- mannen --- naakt --- Iconography --- Sculpture --- Painting --- Photography --- art history --- iconography --- male --- nudes [representations] --- nudity --- men [male humans]
Choose an application
sculpting --- Sculpture --- public art --- art [fine art] --- public spaces --- outdoor sculpture --- Iconography --- labor --- Art --- Meunier, Constantin --- anno 1800-1899 --- Belgium --- History of Antwerp --- Goossens, Simon --- havenarbeiders --- Antwerpen --- Statues --- Antwerp (Belgium) --- History --- art [discipline] --- Antwerpen.
Choose an application
En trois parties, l'académicien décrypte l'homosexualité dans la mythologie, questionne le sens caché d'oeuvres classiques et présente les figures d'artistes militant pour la cause homosexuelle et comment celle-ci s'exprime aujourd'hui dans les différentes cultures. ©Electre 2015
History of civilization --- homosexuality --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Iconography --- Homosexuality in art --- Art --- Homosexualité dans l'art --- Themes, motives --- Thèmes, motifs --- Homosexualité dans l'art --- Thèmes, motifs
Choose an application
Begraafplaatsen --- Grafmonumenten --- begraafplaatsen --- sociale geschiedenis --- C3 --- kerkhoven --- sociale --- Kunst en cultuur --- cemeteries --- Religious architecture --- Didactics of social education --- guides [people] --- iconography --- audiences --- erfgoed --- 906.1 --- Begrafenissen --- Flanders --- Public buildings --- Manuscripts. Epigraphy. Paleography --- grafmonumenten
Choose an application
Mensen zijn kijkdieren. Eerst zien, dan geloven. Zien ís geloven. Ook via andermans ogen en lenzen. Foto's hebben een enorme overtuigingskracht. Maar merkwaardig genoeg kijken en zien we doorgaans nogal achteloos en oppervlakkig, en ook met foto's springen we niet bepaald zorgvuldig om. Dat lijkt paradoxaal maar is in feite een logisch gevolg van de combinatie van de directe bewijskracht van foto's en hun meerduidigheid, een tekort aan inhoudelijke precisie. Hoe overtuigend foto's ook lijken, ze konden van het begin af niet zonder verklaring. De wereld van het beeld wordt door het woord beheerst. Niet de foto illustreert de tekst, het is de tekst die de foto belicht, duidt en verklaart. De overtuiging dat de camera niet liegt, niet liegen kan, maakt de leugen mogelijk. Er wordt geknipt en geplakt dat het een lieve lust is. Soms bewust, vaker niet-bewust, zonder dat men er erg in heeft. Foto's en bijschriften worden werktuigelijk aangepast aan andere omstandigheden en visies, toegesneden op nieuwe interpretaties en collectieve herinneringen. Gebeurtenissen veranderen van tijd, oorden van naam, slachtoffers en daders van identiteit. Het boek stelt vijftien min of meer bekende historische foto's voor. Omdat tekst en context in hoge mate bepalen wat wordt gezien, kan de lezer eerst zelf kijken en zien, een eigen mening vormen. Vervolgens worden de foto's op de lichtbak van de geschiedschrijver gelegd. Wordings- en receptiegeschiedenis, vormvarianten en wisselende betekenissen worden doorgelicht en in hun bredere historische en fotografische context geplaatst. Kijken en zien veranderen
Persfotografie --- Fotomanipulatie --- Geschiedbronnen --- Historische kritiek --- Fotomanipulatie. --- Persfotografie. --- journalistiek --- fotografie --- history [discipline] --- photography [process] --- war photography --- journalistic photography --- oorlogsfotografie --- Journalism --- Photography --- World history --- anno 1800-1999 --- Pictorial works --- Images [Photographic ] --- Picture interpretation --- Visual perception --- Camera obscuras --- Iconography --- History as a science --- Geschiedenis --- Beeldcultuur --- Fotografie --- Beeldvorming --- Fotojournalistiek --- Media --- Pers --- Geschiedbron --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Perswezen
Choose an application
Iconography --- Painting --- Stedelijk Museum [Ypres] --- Ypres --- kunst --- Ieper --- stadsgezichten --- C3 --- geschiedenis --- grafische kunsten --- steden --- 76 <064> --- 76.047 <493 IEPER> --- 76 <064> Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- Kunst en cultuur --- Iconografie: landschappen; stadsgezichten; zeegezichten in de prentkunst--België--IEPER --- stadsgezichten. --- Ieper.
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
Aesthetics of art --- Iconography --- Thema's in de kunst ; jongens --- Kunsttheorie ; 20ste eeuw ; feminisme ; Germaine Greer --- 7.041 --- Iconografie ; de mens, portretten --- human figures [visual works] --- boys --- eroticism --- History --- Boys --- Viewing habits --- Art --- Art history --- Images of men --- Male body --- Appearance --- Book
Choose an application
arbeiderscultuur --- arbeidersopvoeding --- Amsterdam --- Art, Dutch --- Art --- Socialism and art --- Art, Modern --- Art and socialism --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Political aspects&delete& --- History&delete& --- 20th century --- History --- Kunst aan het Volk (Association) --- Vereeniging Kunst aan het Volk --- Political aspects --- Art, Primitive --- Amsterdam.
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
Iconography --- anno 2000-2009 --- anno 1800-1999 --- mannelijk naakt --- menselijk lichaam --- seksualiteit --- reclame --- Gerstl, Richard --- Winckelmann, Johann Joachim --- Donner, Georg Raphael --- Schiele, Egon --- Kolig, Anton --- 1800 --- 18de eeuw --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- 21ste eeuw --- Geschichte 1800-2000. --- (naakte) menselijke figuur; ‘Corpo humano’ (Ripa) --- publiciteit --- (naakte) menselijke figuur; ‘Corpo humano’ (Ripa). --- menselijk lichaam. --- seksualiteit. --- publiciteit. --- Gerstl, Richard. --- Winckelmann, Johann Joachim. --- Donner, Georg Raphael. --- Schiele, Egon. --- Kolig, Anton. --- 1800. --- 18de eeuw. --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw. --- 21ste eeuw.
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|