Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Intercultureel communiceren : wie durft? : duidelijke spelregels voor de nieuwsbrenger
Authors: --- ---
ISBN: 9789020990942 Year: 2010 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe moeten journalisten omgaan met de toenemende verkleurende maatschappij? De do's en dont's aan de hand van tal van concrete voorbeelden, oefeningen en cases. Het werk wil een handleiding bieden voor journalisten, mediamensen, communicatieprofessionals en anderen om hun werk zo goed mogelijk te doen in een toenemende multiculturele omgeving


Book
Grootmeester in communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789077432129 Year: 2007 Volume: *5 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktische adviezen aan managers over communicatie op de werkvloer:## In Grootmeester in communicatie worder de cruciale niveaus van communicatie beschreven. Zo beïnvloedt de relatie die u met iemand hebt, soms uw communicatie. Of kunnen mensen, door een verschillende achtergrond, totaal anders reageren op eenzelfde boodschap. Soms maakt u een opmerking die iemand volledig verkeerd interpretteert. Het communicatiemodel dat we in dit boek hanteren, toont aan hoe die miscommunicatie kan ontstaan en hoe we effectiever kunnen communiceren. 1. Wat is communicatie - 2.Wat je te vertellen hebt - 3. Omgaan met mensen - 4. Perceptie is niet altijd realiteit - 5. Leren van elkaar - 6. Ontwikkel je communicatiegevoel - 7. Meer dan woorden : non-verbale communicatie - 8. Communicatie in moeilijke tijden


Book
Media in beweging : handboek voor de professional.
Authors: ---
ISBN: 9789020979329 Year: 2008 Publisher: Leuven : Lannoo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De media zijn het voorwerp van een constante maatschappelijke en technologische evolutie. De klassieke businessmodellen van tal van mediaconcerns staan onder druk. Om hun inkomsten op peil te houden, zien ze zich genoodzaakt hun strategieën bij te sturen of te herformuleren, met wisselend succes. Media in beweging becommentarieert die zoektocht en kruipt in de huid van de echte mediaprofessionals. Hoe gaan journalistieke redacties, marketingdepartementen en commerciële afdelingen met die veranderingen om? Hoe beïnvloeden die evoluties hun werking? Media in beweging neemt de lezer mee voor een helikoptervlucht boven medialand, om inzicht te brengen in de actuele werking van de mediasector. Auteurs Iris Musschoot en Bart Lombaerts brengen het medialandschap in kaart en maken een verhelderende synthese van de meest recente ontwikkelingen. Media in beweging gaat na wie welke rol speelt en wat de spelregels zijn van de mediabusiness. Daarna ligt de focus op het media-aanbod, op de journalistiek, op de marketing van media en op de commercialisering van mediaruimte. Gesprekken met tientallen mediaprofessionals uit diverse toonaangevende bedrijven dragen bij tot een heldere en accurate analyse van hoe de mediasector vandaag functioneert. Media in beweging is een aanrader voor al wie grip wil krijgen op de veranderende mediasector. Een overzichtelijk naslagwerk voor de professional. Een logisch opgebouwd handboek voor de student.

Keywords

krant --- tijdschrift --- televisie --- reclame --- internet --- radio-ontvanger --- Marktonderzoek. --- Massamedia --- Media --- Media. --- België. --- Advertising. Public relations --- audiovisuele industrie --- communicatiewetenschappen --- perswetenschappen --- media --- mediagebruik --- media-industrie --- Mass communications --- 316.774 --- BPB0902 --- Moyen de communication de masse --- 690 Media, mediarecht --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- communicatie --- mediakunde --- 659.1 --- Massamedia (media) --- 659.3 ) Massacommunicatie --- marktontwikkelingen --- massamedia --- medialandschap --- 098 --- Media (Communicatiemedia) --- Media(Communicatiemedia) --- nieuws --- perswezen --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- massamedia - publiciteitswezen - audiovisuele media; algemeen, audiovisuele media, algemeen --- Middelen voor informatie-overdracht. Media. Kanalen --- Mediabedrijven --- Mediastrategieën --- Marketing --- België --- Sectorstudies --- media masowe --- sredstva javnoga priopćavanja --- media tal-massa --- масмедия --- meios de comunicação de massas --- средства за јавно информирање --- mezzo di comunicazione di massa --- mediji --- масовни медији --- plašsaziņas līdzekļi --- masmédiá --- Massenmedium --- mass media --- tömegmédia --- medio de comunicación de masas --- massmedier --- hromadné sdělovací prostředky --- μέσο μαζικής επικοινωνίας --- masmedia --- žiniasklaida --- joukkoviestintävälineet --- massekommunikationsmiddel --- mass-media --- massiteabevahendid --- massikommunikatsioonivahendid --- sredstva javnoga informiranja --- joukkoviestimet --- masinės komunikacijos priemonės --- Massenkommunikationsmittel --- massimeediumid --- mjete të komunikimit masiv --- μίντια --- μέσο μαζικής ενημέρωσης --- мас-медиум --- tömegmédiumok --- massemedier --- medier --- média --- means of mass communication --- meios de comunicação social --- meedia --- masovokomunikačné prostriedky --- tömegtájékoztatási eszközök --- visuomenės informavimo priemonės --- Medien --- masovni mediji --- mijloace de comunicare în masă --- massacommunicatiemiddel --- médias --- veřejné sdělovací prostředky --- masu informācijas līdzekļi --- масовни медиуми --- massmedia --- masmédia --- televisie-ontvanger --- Mediabedrijf --- Mediastrategie --- Sectorstudie --- Financiewezen --- mórmheáin

Listing 1 - 5 of 5
Sort by