Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
What is media archaeology ?
Author:
ISBN: 9780745650258 9780745650265 0745650252 0745650260 Year: 2012 Publisher: Cambridge: Polity press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This cutting-edge text offers an introduction to the emerging field of media archaeology and analyses the innovative theoretical and artistic methodology used to excavate current media through its past. Written with a steampunk attitude, What is Media Archaeology? examines the theoretical challenges of studying digital culture and memory and opens up the sedimented layers of contemporary media culture. The author contextualizes media archaeology in relation to other key media studies debates including software studies, German media theory, imaginary media research, new materialism and digital humanities. What is Media Archaeology? advances an innovative theoretical position while also presenting an engaging and accessible overview for students of media, film and cultural studies. It will be essential reading for anyone interested in the interdisciplinary ties between art, technology and media.


Book
Blijven kijken! Vijftig jaar televisie in Vlaanderen.
Author:
ISBN: 9020952749 9789020952742 Year: 2003 Publisher: Tielt,


Book
Media in beweging : handboek voor de professional.
Authors: ---
ISBN: 9789020979329 Year: 2008 Publisher: Leuven : Lannoo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De media zijn het voorwerp van een constante maatschappelijke en technologische evolutie. De klassieke businessmodellen van tal van mediaconcerns staan onder druk. Om hun inkomsten op peil te houden, zien ze zich genoodzaakt hun strategieën bij te sturen of te herformuleren, met wisselend succes. Media in beweging becommentarieert die zoektocht en kruipt in de huid van de echte mediaprofessionals. Hoe gaan journalistieke redacties, marketingdepartementen en commerciële afdelingen met die veranderingen om? Hoe beïnvloeden die evoluties hun werking? Media in beweging neemt de lezer mee voor een helikoptervlucht boven medialand, om inzicht te brengen in de actuele werking van de mediasector. Auteurs Iris Musschoot en Bart Lombaerts brengen het medialandschap in kaart en maken een verhelderende synthese van de meest recente ontwikkelingen. Media in beweging gaat na wie welke rol speelt en wat de spelregels zijn van de mediabusiness. Daarna ligt de focus op het media-aanbod, op de journalistiek, op de marketing van media en op de commercialisering van mediaruimte. Gesprekken met tientallen mediaprofessionals uit diverse toonaangevende bedrijven dragen bij tot een heldere en accurate analyse van hoe de mediasector vandaag functioneert. Media in beweging is een aanrader voor al wie grip wil krijgen op de veranderende mediasector. Een overzichtelijk naslagwerk voor de professional. Een logisch opgebouwd handboek voor de student.

Keywords

krant --- tijdschrift --- televisie --- reclame --- internet --- radio-ontvanger --- Marktonderzoek. --- Massamedia --- Media --- Media. --- België. --- Advertising. Public relations --- audiovisuele industrie --- communicatiewetenschappen --- perswetenschappen --- media --- mediagebruik --- media-industrie --- Mass communications --- 316.774 --- BPB0902 --- Moyen de communication de masse --- 690 Media, mediarecht --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- communicatie --- mediakunde --- 659.1 --- Massamedia (media) --- 659.3 ) Massacommunicatie --- marktontwikkelingen --- massamedia --- medialandschap --- 098 --- Media (Communicatiemedia) --- Media(Communicatiemedia) --- nieuws --- perswezen --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- massamedia - publiciteitswezen - audiovisuele media; algemeen, audiovisuele media, algemeen --- Middelen voor informatie-overdracht. Media. Kanalen --- Mediabedrijven --- Mediastrategieën --- Marketing --- België --- Sectorstudies --- media masowe --- sredstva javnoga priopćavanja --- media tal-massa --- масмедия --- meios de comunicação de massas --- средства за јавно информирање --- mezzo di comunicazione di massa --- mediji --- масовни медији --- plašsaziņas līdzekļi --- masmédiá --- Massenmedium --- mass media --- tömegmédia --- medio de comunicación de masas --- massmedier --- hromadné sdělovací prostředky --- μέσο μαζικής επικοινωνίας --- masmedia --- žiniasklaida --- joukkoviestintävälineet --- massekommunikationsmiddel --- mass-media --- massiteabevahendid --- massikommunikatsioonivahendid --- sredstva javnoga informiranja --- joukkoviestimet --- masinės komunikacijos priemonės --- Massenkommunikationsmittel --- massimeediumid --- mjete të komunikimit masiv --- μίντια --- μέσο μαζικής ενημέρωσης --- мас-медиум --- tömegmédiumok --- massemedier --- medier --- média --- means of mass communication --- meios de comunicação social --- meedia --- masovokomunikačné prostriedky --- tömegtájékoztatási eszközök --- visuomenės informavimo priemonės --- Medien --- masovni mediji --- mijloace de comunicare în masă --- massacommunicatiemiddel --- médias --- veřejné sdělovací prostředky --- masu informācijas līdzekļi --- масовни медиуми --- massmedia --- masmédia --- televisie-ontvanger --- Mediabedrijf --- Mediastrategie --- Sectorstudie --- Financiewezen --- mórmheáin


Book
De verlichte stad : een geschiedenis van bioscopen, filmvertoningen en filmcultuur in Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9789020973310 9020973312 Year: 2007 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Naast een chronologisch luik behandelt het boek belangrijke thema's zoals de toekomst van de film, de moeilijkheden van de art house-bioscoop, of de gespannen verhouding tussen verzuiling en film. Antwerpen en Gent vormen de locaties voor enkele concrete gevalstudies. Culturele, sociale en structurele analyses worden aangevuld met inzichten over de artistieke ontwikkelingen van de film en de bioscooparchitectuur. Ten slotte krijgen politieke aspecten (bijvoorbeeld katholieken en film), de plaats van film in de vrije tijd en affichekunst ruime aandacht.

Keywords

Motion picture theaters --- Motion pictures --- History. --- bioscoop --- film --- Vlaanderen --- History --- cultuurgeschiedenis --- motion picture theaters --- Film --- screening rooms --- filmsociologie --- History of civilization --- filmgeschiedenis --- Flanders --- Motion picture projection --- Cinémas --- Cinéma --- Projection cinématographique --- Public opinion --- Histoire --- Opinion publique --- Flanders (Belgium) --- Cinematography --- Vrije tijd en toerisme (cultuur) --- bioscopen --- cultuur --- #SBIB:309H1313 --- #SBIB:316.7C321 --- #SBIB:949.3H1 --- 798.42 --- filmcultuur --- 791.43 --- België --- twintigste eeuw --- 791.43 <493> --- 624.1 Film --- Cinemas --- Movie theaters --- Moving-picture theaters --- Theaters, Motion picture --- Theaters --- Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- 791.43 <493> Filmkunst. Films. Cinema--België --- Filmkunst. Films. Cinema--België --- Geschiedenis en/of organisatie van het filmwezen: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van het filmwezen in de ontwikkelingsproblematiek) --- Culturele-, ontmoetings- vrijetijdscentra --- Geschiedenis van België: godsdienst en cultuur --- film, geschiedenis der filmkunst, België --- History and criticism --- Media --- Geschiedenis --- Cultuurstudies --- Cultuursociologie --- België --- Geschiedenis van België: godsdienst en cultuur --- film, geschiedenis der filmkunst, België --- Filmkunst. Films. Cinema--België --- Film (cinematografie) --- Cultuurstudie --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Emigratie --- cinema --- Motion picture theaters - Belgium - Flanders - History --- Motion pictures - Belgium - Flanders - History --- Vlaanderen.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by