Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Circus : Geschichte und Ästhetik einer niederen Kunst
Authors: ---
ISBN: 3803120462 9783803120465 Year: 1978 Publisher: Berlin Wagenbach

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Theatrical science --- Aesthetics --- circus --- Circus --- 792.7 --- CDL --- Circuses --- Amusements --- History --- circus.


Book
La photographie : entre document et art contemporain
Author:
ISBN: 2070317684 9782070317684 Year: 2005 Volume: 450 Publisher: Paris : Gallimard,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La légitimité culturelle et artistique de la photographie est récente. Longtemps tenue pour un simple outil dont on se sert, elle est désormais, dans les galeries et les musées, contemplée pour elle-même. Apparue avec l'essor des métropoles et de l'économie monétaire, l'industrialisation et la démocratie, elle fut d'abord l'image de la société marchande, la mieux à même de la documenter et d'actualiser ses valeurs. Mais si elle convenait à la société industrielle moderne, elle répond aujourd'hui difficilement aux besoins d'une société de l'information, fondée sur les réseaux numériques. La photographie est donc l'objet de ce livre : dans sa pluralité et ses devenirs, du document à l'art contemporain ; dans son historicité, depuis son apparition, au milieu du XIXe siècle, jusqu'à l'alliage présent " Art-photographie " qui conduit André Rouillé à distinguer " l'art des photographes " de " la photographie des artistes".


Book
Waarom cultuur belangrijk is
Authors: ---
ISBN: 9789046803905 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Nieuw Amsterdam

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is cultuur? Waarom moeten we cultuur levend houden, en hoe? In dit boek verdedigt de gerenommeerde conservatieve Britse filosoof Roger Scruton de westerse cultuur tegen haar interne critici en externe vijanden (aanvallen van de radicale islam op de westerse cultuur), en betoogt hij dat geruchten over de teloorgang van die cultuur sterk overdreven zijn. Hij beargumenteert dat onze cultuur een blijvende bron van morele kennis is en bestrijdt het modieuze sarcasme waarmee ze wordt afgedaan als het nutteloze erfgoed van "dode, witte Europese mannen." Scruton verstaat onder cultuur de cultuur van de traditionele westerse elite. Deze cultuur wordt belichaamd in de artistieke en filosofische tradities van het westen. Het onderwijs behoort niet 'modisch' te zijn, maar de 'hoge cultuur' door te geven aan de volgende generatie. Elke generatie behoort zich deze cultuur eigen te maken en erin te geloven.Scruton verdedigt de gemeenschappelijke zoektocht naar het juiste oordeel, zoals Eliot het noemde, tegen de laatdunkende aanvallen van de nieuwe academici. In een verrassende uiteenzetting over muziek en haar rol in de morele opvoeding neemt hij het op voor zowel de klassieke traditie als het Amerikaanse lied, en wijst hij op de schade die nieuwe vormen van popmuziek berokkenen aan de geest. Hij staat pal voor de traditionele architectuur en de figuratieve schilderkunst en haalt uit naar de modieuze relativisten. Hij pleit op een zeer dwingende en overtuigende manier voor onze beschaving, die meer dan ooit behoefte heeft aan de zelfkennis en het zelfvertrouwen die alleen de ware cultuur ons kan geven


Book
De jaren '30 in België : de massa in verleiding.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9055440140 9055440159 9789055440146 Year: 1994 Publisher: Brussel ASLK (Algemene Spaar en Lijfrentekas)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

politics --- politiek --- history [discipline] --- History of Belgium and Luxembourg --- geschiedenis --- anno 1930-1939 --- Belgique --- België --- Catalogues d'expositions --- Geschiedenis van de nieuwste tijden --- Histoire contemporaine --- Tentoonstellingscatalogi --- Aesthetics --- Arts, Modern --- Popular culture --- Political aspects. --- Belgium --- Politics and government --- jaren 1930 --- sociale geschiedenis --- 1930 - 1940 --- 20ste eeuw --- architectuur --- #BUAR:bibl.de Bock --- 949.3 --- design --- 949.3.035 --- 949.3.09 --- beeldvorming --- #gsdb8 --- #SBIB:949.3H0 --- gelegenheidspublicatie --- maatschappijbeeld --- economische crisis --- massacultuur --- iconografisch materiaal --- KADOC (x) --- economische geschiedenis (x) --- interbellum (x) --- #A9405A --- twintigste eeuw --- maatschappij --- cultuur --- kunst --- onderwijs --- stedenbouw --- 7.037 --- maatschappelijk leven --- jaren 30 --- 935 --- 906 --- Belgie --- Belgische geschiedenis --- binnenlandse politiek --- economische geschiedenis --- arbeidsverhoudingen, collectieve --- -Arts, Modern --- -Popular culture --- Culture, Popular --- Mass culture --- Pop culture --- Popular arts --- Communication --- Intellectual life --- Mass society --- Recreation --- Modern arts --- Beautiful, The --- Beauty --- Esthetics --- Taste (Aesthetics) --- Philosophy --- Art --- Criticism --- Literature --- Proportion --- Symmetry --- geschiedenis van België - België, geschiedenis van --- Geschiedenis van België: interbellum (1919-1939) --- Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- Geschiedenis van België: algemeen --- geschiedenis België - 20e eeuw --- huiselijk en maatschappelijk leven --- 20e eeuw --- 94 --- 008 --- 323 --- 308 --- 33 --- 331.15 --- 493 --- Political aspects --- Psychology --- Exhibitions --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- 949.3.09 Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- 949.3.035 Geschiedenis van België: interbellum (1919-1939) --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Culture --- 935.2 Geschiedenis van België ; 20e eeuw - 21e eeuw ; c. 1918 - c. 1940 --- cultuurgeschiedenis --- interbellum --- industrie --- consumptie --- arbeid --- opvoeding --- stedebouw --- sierkunsten --- productdesign --- Radio broadcasting Aesthetics --- sociale geschiedenis. --- 1930 - 1940. --- 20ste eeuw. --- België. --- jaren 1930.

Do museums still need objects?
Author:
ISBN: 9780812241907 0812241908 0812201655 0812221559 1283890003 Year: 2010 Publisher: Philadelphia : University of Pennsylvania Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"We live in a museum age," writes Steven Conn in Do Museums Still Need Objects? And indeed, at the turn of the twenty-first century, more people are visiting museums than ever before. There are now over 17,500 accredited museums in the United States, averaging approximately 865 million visits a year, more than two million visits a day. New museums have proliferated across the cultural landscape even as older ones have undergone transformational additions: from the Museum of Modern Art and the Morgan in New York to the High in Atlanta and the Getty in Los Angeles. If the golden age of museum-building came a century ago, when the Metropolitan Museum of Art, the American Museum of Natural History, the Philadelphia Museum of Art, the Field Museum of Natural History, and others were created, then it is fair to say that in the last generation we have witnessed a second golden age.By closely observing the cultural, intellectual, and political roles that museums play in contemporary society, while also delving deeply into their institutional histories, historian Steven Conn demonstrates that museums are no longer seen simply as houses for collections of objects. Conn ranges across a wide variety of museum types-from art and anthropology to science and commercial museums-asking questions about the relationship between museums and knowledge, about the connection between culture and politics, about the role of museums in representing non-Western societies, and about public institutions and the changing nature of their constituencies. Elegantly written and deeply researched, Do Museums Still Need Objects? is essential reading for historians, museum professionals, and those who love to visit museums.


Book
Cold War modern : design 1945-1970
Authors: ---
ISBN: 9781851775705 9781851775439 1851775706 1851775439 Year: 2008 Publisher: London : V&A Pub.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This was a period of great political tensions and exceptional creativity touching every aspect of life, from everyday products to the highest arenas of human achievement in science and culture. Art and design played a central role in representing and sometimes challenging the dominant political and social ideas of the age. Cold War Modern is an ambitious review of the geography of Cold War modernity, including works from the Socialist Bloc and western Europe, the United States, Cuba and Japan. Essays on subjects as diverse as Cold War strategy, domesticity and hi-tech design developments are illustrated with remarkable images by internationally renowned artists and designers from Picasso to Kubrick, alongside the forgotten figures of the Cold War era.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by