Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
« Le lien entre la sociologie et les pratiques éducatives et pédagogiques est abordé à travers diverses thématiques telles que les rapports entre les genres, la scolarisation des élèves d'origine immigrée, le rapport à l'autorité ou encore le rôle des familles. »
Sociologie de l'éducation --- Educational sociology --- Education --- Sociology --- Study and teaching. --- 371 : 301.03 --- 371 --- 301.03 --- onderwijssociologie --- onderwijs - school --- sociologie, toegepaste --- Educational sociology.
Choose an application
Arbeid en arbeiders --- Ideologieën --- Idéologies --- Travail et travailleurs --- Community leadership --- Community organization --- Study and teaching --- Case studies --- 361.55 --- -Community organization --- -C8 --- handleiding --- politieke theorie (x) --- zelfbeheer (x) --- Cardijn, Jozef (1882-1967) --- Negt, Oskar (x) --- IOC - Internationaal Ontmoetingscentrum --- Wereldscholen - Centrum voor Vorming en Aktie (1969-1983) --- socialisme --- 316.63 --- 352 <493> --- CBOs (Community organization) --- Community-based organizations --- Community councils --- Community life --- Community power --- Leadership --- sociale actie --- Ideologie en politiek --- C8 --- Freire, Paulo --- Community leadership - Study and teaching --- Community organization - Belgium - Case studies
Choose an application
Boek behandelt het onderwijs in de thuislanden Italië, Marokko en Turkije, de leer- en taalmoeilijkheden bij migranten en onderwijsprojekten voor migranten.
Migration. Refugees --- Sociology of minorities --- Sociology of education --- Enseignement --- Immigratie --- Immigration --- Onderwijs --- Children of immigrants --- Dutch language --- Native language and education --- Education --- Study and teaching (Elementary) --- Foreign speakers --- Language --- #KVHB:Migranten --- #KVHB:Onderwijs --- -376.68 --- 372.88 --- -Children of immigrants --- -Dutch language --- -Native language and education --- -Academic collection --- #SBIB:39A4 --- #SBIB:39A6 --- Native language --- Language and education --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- First generation children --- Immigrants' children --- Second generation children --- Immigrants --- -onderwijs voor migranten --- taalonderwijs --- -Foreign speakers --- Toegepaste antropologie --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- Use in schools --- Language. --- Foreign speakers. --- 376.68 --- Academic collection --- Study and teaching (Elementary)&delete& --- onderwijs voor migranten --- Children of immigrants - Education - Belgium --- Children of immigrants - Education - Netherlands --- Dutch language - Study and teaching (Elementary) - Foreign speakers --- Children of immigrants - Belgium - Language --- Children of immigrants - Netherlands - Language --- Native language and education - Belgium --- Native language and education - Netherlands
Choose an application
396.1 --- vrouwenemancipatie - gelijkstelling van de vrouw - feminisme --- Community organization --- Social policy --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Belgium --- Feminism --- Feminists --- Women's studies --- Female studies --- Feminist studies --- Women --- Women studies --- Emancipation of women --- Feminist movement --- Women's lib --- Women's liberation --- Women's liberation movement --- Women's movement --- Study and teaching --- Emancipation --- Social reformers --- Social movements --- Anti-feminism --- Education --- Curricula --- Equal opportunities --- Women's movements --- Book
Choose an application
Overal in Europa staat het verhogen van de professionaliteit van de medewerkers die met jonge kinderen werken op de politieke agenda. In de meeste West-Europese landen maakt het zorgconcept, het louter vervangen van de moeder, plaats voor een kinderopvang die wordt ingebed in een bredere pedagogische sector. Daarin staan de sociale functie en het samen opvoeden met de ouders, centraal. Als gevolg van deze ontwikkelingen worden de beroepen voor de jongste kinderen in veel landen radicaal hervormd. Dit boek is het boeiende relaas van landen en mensen die op zoek gaan naar een democratische professionaliteit, waarin praktijkmedewerkers samen met andere betrokkenen een nieuwe invulling geven aan hun beroep. Aan de hand van videonarratieven op de bijhorende DVD wordt een beeld geschetst van hoe praktijkmedewerkers als ?actors of change' een nieuwe invulling hebben gegeven aan het beroep medewerker kinderopvang, van de jaren zeventig tot nu. Daaruit blijkt duidelijk dat het streven van Vlaamse praktijkmedewerkers naar een 'warme' professionaliteit geen geïsoleerd verschijnsel is. Overal in de geïndustrialiseerde landen werken onderzoekers, beleidsmensen en praktijkmedewerkers samen aan deze nieuwe invulling van ?professionaliteit? in de beroepen voor de jongste kinderen. Het is een aanhoudend pleidooi voor een ?warme? professional met een emotionele betrokkenheid ten aanzien van ouders en kinderen, die centraal staan in dit verhaal
Sociale agogiek --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Kinderopvang. --- interculturaliteit --- Educational sciences --- professionaliteit --- kinderopvang --- diversiteit --- Social policy and particular groups --- France --- Denmark --- Belgium --- New Zealand --- Great Britain --- Europe --- Kinderopvang --- Professionalisering --- High school students --- Accompaniment --- Study and teaching --- 362.71 --- 664.3 Kinderopvang --- 322.4 --- Vlaanderen --- onderzoeken --- sociaal beleid --- Diversiteit --- Kinderdagverblijf --- Kinderdagverblijven --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- 441 --- kinderopvang (crèche) --- kinderverzorgenden --- professionalisering --- kinderopvang - kinderkribben - zuigelingenzorg --- Contains audio-visual material --- Professionaliteit --- Peuters --- Kleuters --- Begeleid(st)ers kinderopvang --- Vergelijking --- Groot-Brittannië --- Frankrijk --- Denemarken --- Nieuw-Zeeland --- kinderopvang (crèche) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Flanders --- Professionele houding --- Peuter --- Kleuter --- Kinderbegeleider --- Vergelijking (wiskunde) --- Cultuur --- Emigratie --- Vergelijking (onderscheid) --- Childcare --- Professionnalisation --- Professions --- Book
Choose an application
Pourquoi offre-t-on des poupées aux filles et des voitures aux garçons ? Pourquoi les femmes gagnent-elles moins que les hommes ? Comment expliquer qu'elles effectuent les deux tiers du travail domestique ? Pourquoi est-ce si mal vu pour un homme d'être efféminé ? Le pouvoir est-il intrinsèquement masculin ? Il s'agit là de quelques-unes des nombreuses questions auxquelles s'intéressent les études sur le genre, devenues depuis une trentaine d'années non seulement un champ de connaissances, mais aussi un outil d'analyse incontournable en sciences humaines et sociales. Au-delà de la variété des phénomènes étudiés, l'ouvrage souligne plusieurs partis pris essentiels des études sur le genre : les différences entre femmes et hommes sont le résultat d'une construction sociale et non pas le produit d'un déterminisme biologique ; l'analyse ne doit pas se limiter à l'étude " d'un " sexe, mais porter sur leurs relations ; le genre est un rapport de domination des hommes sur les femmes, dont les modalités et l'intensité sont sans cesse reconfigurées. Ce manuel propose un panorama clair et synthétique des notions et références essentielles des études sur le genre, en les illustrant par de nombreux exemples concrets. Cet ouvrage intéressera les étudiants, chercheurs et enseignants des 1er et 2er cycles en sociologie, anthropologie, science politique, histoire et philosophie.
Women's studies. --- Sex role. --- Sex differences --- Gender identity --- Sex discrimination. --- Political aspects. --- Vrouwenstudies --- Genre (femmes/hommes) --- Formation sur le genre --- Gender training --- Intégration des questions de genre --- Gender mainstreaming --- Analyse de genre --- Gender analysis --- 301.173.7 --- socialisatie - sociale controle --- Gender identity. --- gender --- Sex role --- Sex discrimination --- Sociology --- Rôle selon le sexe --- Identité sexuelle --- Discrimination sexuelle --- Sociologie --- Women's studies --- 32 --- 331 --- 396.1 --- Female studies --- Feminist studies --- Women --- Women studies --- Education --- Discrimination, Sexual --- Gender discrimination --- Sexual discrimination --- Discrimination --- Sexism --- Gender differences --- Sexual dimorphism in humans --- Sex differentiation --- Gender role --- Sex (Psychology) --- Sex differences (Psychology) --- Social role --- Gender expression --- Sex identity (Gender identity) --- Sexual identity (Gender identity) --- Identity (Psychology) --- Queer theory --- Political aspects --- politiek --- arbeid --- vrouwenemancipatie - gelijkstelling van de vrouw - feminisme --- Study and teaching --- Curricula --- Identité sexuelle --- Rôle selon le sexe --- Sex differences - Political aspects. --- Gender roles --- Gendered role --- Gendered roles --- Role, Gender --- Role, Gendered --- Role, Sex --- Roles, Gender --- Roles, Gendered --- Roles, Sex --- Sex roles --- Gender dysphoria
Choose an application
onderzoekscentra --- Science policy --- innovatiemanagement --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- kennismanagement --- samenwerkingsverbanden --- Higher education --- Contrats de partenariat --- Contrats de partenariat public-privé --- Coopération du secteur public et du secteur privé --- PPP --- Partenariat entre les secteurs public et privé --- Partenariat privé-public --- Partenariat public-privé --- Partenariats privé-public --- Partenariats public-privé --- Private-public partnerships --- Private-public sector cooperation --- Public-private partnership --- Public-private sector collaboration --- Public-private sector cooperation --- Public-privé [Partenariat ] --- Publieke en private sector (samenwerking) --- Publieke sector en private sector--Samenwerking --- Samenwerking van de publieke en de private sector --- Secteur public et secteur privé--Coopération --- 37 <493-17> --- 378.4 --- Academic collection --- 338.93 --- 371 --- 373.6 --- 378 --- 780 Hoger onderwijs --- innovatie --- Bedrijfsleven 658:338 --- Hoger onderwijs 378 --- Universiteiten 378.4 --- Wetenschappelijk onderzoek 001.891 --- 003 --- hoger onderwijs --- teamwork --- universiteiten --- wetenschappelijk onderzoek --- innovaties --- kennisoverdracht --- onderwijsbeleid --- onderzoekspolitiek --- technologieoverdracht --- 338 --- 5 --- Wetenschappen --- Wetenschapsbeleid --- economische politiek --- ondernemerschap --- onderwijs, universitair en voortgezet --- research & development --- technologiepolitiek --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Universiteiten --- onderneming --- onderwijs - school --- participatie onderwijs - deeltijds leren --- wetenschappelijk onderzoek algemeen --- 378.4 Universiteiten --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Literature --- Study and teaching
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|