Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Klachtenmanagement en de rol van communicatie
Author:
ISBN: 9013022243 9014095430 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De ene organisatie beschikt over een logo, de andere heeft enkele informele regels m.b.t. het toepassen van een huisstijl, de volgende heeft niets. Of een bedrijf nu een restyling, verdieping of een compleet nieuwe huisstijl wenst, een goede voorbereiding is altijd noodzakelijk. Zelfs als u ervoor kiest om het hele traject aan een derde uit te besteden, dient uw organisatie toch de nodige input te leveren. De voornaamste kostenpost in een huisstijlproject wordt door onderzoek gevormd. Om een nieuw huisttijl te ontwerpen, moet de ontwerper de cultuur en de doelstellingen van de organisatie kennen en aanvoelen. Hoe functioneert de organisatie en wat zijn de wensen van de uiteindelijke gebruikers? Hoe ontstaat er eenheid in de huisstijldragers? In hoeverre is er een categorisering van de huisstijldragers gewenst? Hoe moet deze dan in elkaar zitten? Aan welke eisen dienen de middelen te voldoen? Wat is praktisch toepasbaar? In dit boekje gebruiken de auteurs verschillende voorbeelden en cases van uiteenlopende organisaties : Randstad, Total Fina Elf, Benelux-Merkenbureau, Weleda, Fortis, de Rabobank en BP.

Keywords

Bedrijfsimago. --- Huisstijl. --- Communicatie. --- Management --- Klantenservice. --- bedrijfsimago --- Advertising. Public relations --- logo's --- Organization theory --- organisatie --- huisstijl --- organisatieonderzoek --- klantentevredenheid --- Firms and enterprises --- communicatiemanagement --- klachtenbehandeling --- Mass communications --- Bedrijfsimago --- #A0302A --- 695 Communicatie --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Huisstijl; Nederlands --- 659.126 --- reclame --- PR --- 369.4 --- communicatie in organisaties --- 659.126 Trade marks. Logos. House colours etc. --- Trade marks. Logos. House colours etc. --- public relations --- 65.012 --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- #KVHA:Zakelijke communicatie; klachtenmanagement --- 659.3 --- 658.818 --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:35H511 --- Plaintes Klachten --- Client Klant --- klachtenregeling --- verkoopkunde --- 369.3 --- 499.7 --- klachten --- communicatie --- 658.818 Service to customer. After-sales service --- Service to customer. After-sales service --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- verkoopkunde, vertegenwoordigers --- 007 --- Huisstijl --- Profiel en imago --- Grafische vormgeving --- Externe communicatie --- Communicatie --- Klachtenbehandeling --- Praktijk --- Imagomanagement --- Public relations --- Public relationspraktijk --- Monograph --- Profiel --- Imago


Book
Capitalisme, désir et servitude : Marx et Spinoza
Author:
ISBN: 9782358720137 2358720135 Year: 2010 Publisher: Paris : La Fabrique,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Comment un certain désir s'y prend-il pour impliquer des puissances tierces dans ses entreprises ? C'est le problème de ce qu'on appellera en toute généralité le patronat, conçu comme un rapport social d'enrôlement. Marx a presque tout dit des structures sociales de la forme capitaliste du patronat et de l'enrôlement salarial. Moins de la diversité des régimes d'affects qui pouvaient s'y couler. Car le capital a fait du chemin depuis les affects tristes de la coercition brute. Et le voilà maintenant qui voudrait des salariés contents, c'est-à-dire qui désireraient conformément à son désir à lui. Pour mieux convertir en travail la force de travail il s'en prend donc désormais aux désirs et aux affects. L'enrôlement des puissances salariales entre dans un nouveau régime et le capitalisme expérimente un nouvel art de faire marcher les salariés. Compléter le structuralisme marxien des rapports par une anthropologie spinoziste de la puissance et des passions offre alors l'occasion de reprendre à nouveaux frais les notions d'aliénation, d'exploitation et de domination que le capitalisme voudrait dissoudre dans les consentements du salariat joyeux. Et peut-être de prendre une autre perspective sur la possibilité de son dépassement.

Keywords

Capitalism --- Philosophy and social sciences --- Social aspects --- Marx, Karl, --- Spinoza, Benedictus de, --- AA / International- internationaal --- 330.52 --- 10 --- 330.148 --- Liberaal systeem. Neo-liberalisme. Theorie van de onderhandeling. --- Wijsbegeerte. --- kapitalisme - antikapitalisme --- Industrial relations --- Philosophy and social sciences. --- Capitalisme --- Philosophie et sciences sociales --- Social aspects. --- Aspect social --- Social sciences and philosophy --- Social sciences --- Wijsbegeerte --- Liberaal systeem. Neo-liberalisme. Theorie van de onderhandeling --- Ispīnūzā, --- Spinoza, Baruch, --- Espinoza, Baruch d', --- Sbīnūzā, --- Espinosa, Baruch de, --- De Spinoza, Benedictus, --- Shpinozah, --- Shpinozah, Barukh, --- Spinoza, Benedict de, --- Spinoza, Barukh, --- Spinoza, Baruch de, --- Spinoza, Benoît de, --- ספינאזא, ברוך דע --- ספינאזא, ברוך, --- שפימוזה, ברוך --- שפינאזא, בענעדיקט --- שפינאזא, ברוך --- שפינאזע, ברוך --- שפינוזא, בנדיקטוס --- שפינוזהת ברוך, --- שפינוזה, ברוך --- שפינוזה, ברוך די, --- שפינוזה, ברוך, --- שפינוזה, ב. --- سبينوزا، بندكتس --- Marx, Karl --- Marx, Karl. --- Domination. --- Désir. --- Philosophie et sciences sociales. --- Salariat. --- capitalisme --- patronat. --- spinozisme. --- Analyse marxiste. --- Aspect social. --- Marxisme. --- Critique et interprétation. --- Economic Theory --- Business & Economics --- de Spinoza, Benedictus --- Makesi, --- Ma-kʻo-ssu, --- 马克思, --- 馬克思, --- Marukusu, --- マルクス, --- Marx, Heinrich Karl, --- Marks, Karl, --- Marx, Carlos, --- Marks, K. --- Marŭkʻŭsŭ, Kʻal, --- 마르크스, 칼, --- Marksŭ, --- 맑스, --- Marks, Karol, --- Mác, Các, --- Marx, Karel, --- Marksas, Karolis, --- Marx, Carlo, --- Mác, C., --- מארכס, --- מארכס, קארל, --- מארכס, קרל, --- מארכס, ק --- מארקס --- מארקס, קארל --- מארקס, קארל, --- מארקס, קרל, --- מארקס, ק. --- מרכס, קרל --- מרכס, קרל, --- ماركس، كارل --- ماركس، كارل، --- Markso, Karlo, --- Capitalism - Social aspects --- Marx, Karl, - 1818-1883 --- Spinoza, Benedictus de, - 1632-1677 --- Spinoza, Benedictus de --- Spinoza, Baruch --- Spinoza, Benedict de --- Salariat --- Passions --- Analyse marxiste --- Anthropologie --- kapitalisme --- Spinoza, Baruch.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by