Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Comportement --- Gedragswetenschap --- Methodologie --- Méthodologie --- Sciences sociales --- Sociale wetenschappen --- groepswerk --- didactiek --- 361.13 --- 371.3
Choose an application
sociaal-cultureel werk --- sociaal-cultureel werk, methoden --- didactiek --- #SBIB:316.334.1O361 --- Evaluation Evaluatie --- Politique de formation Opleidingsbeleid --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- Programmes de formation Opleidingsprogramma's --- Méthodes de travail Werkwijzen --- 374 --- 371.3 --- Onderwijssociologie: methoden van opbouw van curriculum --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- 374.7 --- volwassenenvorming - sociaal-cultureel werk voor volwassenen --- volwassenenvorming --- Teaching --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Over theorie en praktijk van het opleiden van beroepskrachtne in het welzijnswerk
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- lerarenvervolmaking en research --- #gsdbP --- 371.3 --- 361.6 --- 361.65 --- 371.388.8 --- 454 --- 481.2 --- Didactiek --- didactiek --- welzijnswerkers --- welzijnswerkers, opleiding --- supervisie --- leerkrachten-leerlingen --- Leren --- onderwijsmethode --- maatschappelijk werk, opleiding (zie ook 378.63) --- supervisie - consultatie - intervisie --- praktijklessen - stages, onderwijs (zie ook 331.863) --- 361.05 --- 371.35 --- 371.22 --- algemeen. --- lerarenvervolmaking en research. --- Teaching --- Educational psychology --- Didactic strategies --- Academic performance --- Book --- Educational sciences
Choose an application
Bij reflecteren staat 'leren van je ervaringen' centraal. Reflecteren helpt bij het ontwikkelen van beroepsvaardigheden. In breder verband kan reflectie bijdragen aan professionalisering van beroepen en beroepsgroepen omdat het kan leiden tot nieuwe kennis en inzichten. Dit boek leert studenten en professionals wat reflecteren inhoudt, waarom het belangrijk is en op welke manieren reflectie plaats kan vinden. Reflecteren geeft basiskennis over reflecteren en legt hierbij verbanden met theoretische achtergronden uit de filosofie en psychologie. Theorie wordt afgewisseld met aansprekende praktijkvoorbeelden en persoonlijke verhalen . Het boek bespreekt de basisvaardigheden die nodig zijn om te kunnen reflecteren en reikt handige instrumenten aan om deze vaardigheden te leren. Het praktische laatste deel bevat zowel individuele als groepsopdrachten. Reflecteren is de herziene uitgave van het succesvolle studieboek uit 2010. De uitgave is aangepast op grond van actuele maatschappelijke ontwikkelingen en nieuwe inzichten. Ook is er meer diversiteit gebracht in de voorbeeldverhalen van studenten, waardoor de inhoud nog beter aansluit bij opleidingen in zorg en welzijn en bij pedagogische, juridische en creatieve studies. Reflecteren biedt theorie en opdrachten op zowel instap- als verdiepingsniveau en kan tijdens de volledige studie worden gebruikt.
Social psychology --- Social welfare methods --- zelfevaluatie --- reflectie (psychologie) --- sociale psychologie --- zelfontplooiing --- maatschappelijke hulpverlening --- Agogie --- Methodiek --- Hulpverlening --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Agogie ; methodiek. --- Agogie ; methodiek --- Hulpverlening ; methodiek --- Maatschappelijk werk en sociale zorg --- 371.3/6 --- reflecteren --- welzijnswerk --- reflectie --- zelfonderzoek --- sociaal werk --- Reflectie --- 303 ) Methode in de sociale wetenschappen --- professioneel handelen --- 371.39 --- Leren --- Modellen --- Reflecteren --- Zelfkennis --- 364.62 --- Leren van ervaringen --- S20100154.JPG --- welzijnswerk, methoden --- 604.2 --- zelfreflectie --- 301.08 --- 361.3 --- 361.1 --- sociaal onderzoek --- methodiek
Choose an application
Sociology of work --- Sociology of cultural policy --- Adult education --- Adultes--Enseignement --- Adults--Education --- Arbeid en arbeiders --- Education des adultes --- Education permanente --- Enseignement des adultes --- Enseignement pour adultes --- Ergonomics --- Ergonomie --- Human engineering --- Human factors in engineering design --- Onderwijs aan volwassenen --- Onderwijs voor volwassenen --- Permanente vorming --- Travail et travailleurs --- Volwassenen--Educatie --- Volwassenen--Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Working class --- Educational sociology --- Travailleurs --- Sociologie de l'éducation --- Education --- 374.7 --- Conditions de travail Werkomstandigheden --- Didactique Didactiek --- Formation Opleiding --- Formation continuée Permanente opleiding --- Stages Stages --- Leermethoden 371.3 --- Sociologie de l'éducation --- 658.386 --- 331.11 --- P44 --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- arbeidsvoorwaarden --- Frankrijk
Choose an application
Enseignement --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Sociologie --- Educational equalization --- Educational innovations --- Working class --- Education --- -Educational innovations --- -Working class --- -37.012 --- 371.3 --- Commons (Social order) --- Labor and laboring classes --- Laboring class --- Labouring class --- Working classes --- Social classes --- Labor --- Innovations, Educational --- Technological change in education --- Educational planning --- Educational change --- Educational technology --- Educational inequality --- Equal education --- Equal educational opportunity --- Equalization, Educational --- Affirmative action programs in education --- -opvoedingsmethodiek --- onderwijsmethode --- Employment --- Innovations --- Technological innovations --- Experimental methods --- Aims and objectives --- 37.012 --- opvoedingsmethodiek --- Educational equalization - France --- Educational innovations - France --- Working class - Education - France
Choose an application
Langue néerlandaise --- --Normalisation --- --Typographie commerciale --- --Vocabulaire économique --- --Schriftelijke communicatie --- Belgische normen. --- brieven schrijven --- cultuur --- literatuur --- NBN-normen --- zakentaal --- Didactics of Dutch --- Standardization --- Mass communications --- Belgium --- schriftelijke communicatie --- 001.816 --- #A9209A --- #A9706A --- #KVHA:Zakelijke communicatie; normen --- #KVHB:Zakelijke communicatie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- BIN-normen --- zakelijke communicatie --- 651.4 ) Zakelijke communicatie --- BIN --- communicatie --- 371.3 --- 001.816 Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti --- Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti --- Normalisatie --- Didactiek van het Nederlands --- Massacommunicatie --- België --- #BSCH: vak: economie --- Commentaire Commentaar --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Correspondance Briefwisseling --- Langage Taalgebruik --- Traitement de textes Tekstverwerking --- 374 --- 844.5 --- Correspondentie ; Nederlandse taal --- Zakelijke communicatie: BIN --- Schoolbooks - Didactic material --- Normen --- Cijfermateriaal --- --Normen --- Schriftelijke communicatie --- Norm (standaard) --- --Norm (standaard) --- Normalisation --- Typographie commerciale --- Vocabulaire économique
Choose an application
Spreken voor een publiek, presenteren, geven van instructie
316.772.21 --- 803.93 --- 82.085 --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- 316.772.21 Verbale codes--(communicatiesociologie) --- Verbale codes--(communicatiesociologie) --- Schoolbooks - Didactic material --- Kyphosis --- KVH-BOM --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #A9209A --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Vergadertechnieken --- 361.521 --- 800.52 --- 82.08 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Hulpmiddelen --- Leerdoelen --- Monoloog --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Onderwijs --- 499.4 --- 792.028.3 --- Presenteren --- Unilaterale communicatie --- presenteren --- didactiek --- mondelinge communicatie --- surgery. --- 371.3 --- 007.1 --- Mondelinge communicatie. --- Presentatietechnieken. --- Spreekkunst. --- Surgery. --- Primary groups --- Didactics of social education --- AVM (audiovisuele materialen) --- spreken in het openbaar --- communicatie --- gesprekstechnieken --- Didactics of languages --- Mass communications --- 007.73 --- 371.68 --- 658.386 --- surgery --- communicatie, verbale --- audio-visueel materiaal --- onderwijsmethode --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- Methoden en technieken --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Toespraken. --- Primaire groepen --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de talen --- Massacommunicatie
Choose an application
ill.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- didactische theorieën. --- volwasseneneducatie --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning --- Personnel management --- didactiek --- opleiding in organisaties --- volwassenenvorming --- volwassenenvorming, methoden --- 658.3 --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 658.37 --- 374.7 --- 371.3 --- 65.01 --- #SBIB:316.334.1O329 --- #SBIB:IO --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Médias Media --- Didactique Didactiek --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- human resources management --- managementopleidingen --- 658.386.4 --- management development - opleiding van leidinggevenden - opleiding voor kaderpersoneel - kaderopleiding --- Bedrijfsopleidingen --- Didactiek --- KVH-AND --- Bedrijfsopleidingen ; didactiek --- Bedrijfsopleiding --- Didactische theorieën.
Choose an application
Dit boek biedt een gedetailleerde beschrijving van het hele proces van voorbereiding, uitvoering en afronding van trainingen. Veel aandacht krijgt het ontwerpen van trainingsprogramma's, waarvan modellen worden gegeven. Ook wordt intercultureel trainen behandeld, aangezien dat een aparte aanpak vraagt.
Arbeids- en organisatiepsychologie --- personeelsbeleid en -opleiding. --- rollenspelen --- leerhulp --- leergedrag --- coaching --- Social psychology --- sociale vaardigheden --- groepsbegeleiding --- communicatie --- groepsdynamica --- interculturele communicatie --- Mass communications --- groepsprocessen --- simulatiespel --- feedback --- managementvaardigheden --- evaluatie (onderwijs) --- onderhandelen --- mondelinge communicatie --- Interculturele communicatie --- Sociale vaardigheden --- Groepswerk --- 305 --- sociale vaardigheden (gez) --- Naslagwerk --- 304 --- sociologie --- trainingen --- vaardigheidstraining --- didactiek --- groepswerk --- opleiding in organisaties --- sociale vorming --- volwassenenvorming --- volwassenenvorming, methoden --- Sociale pedagogie - Agogie --- 371.3 --- 361.13 --- 658.37 --- 007 --- 374 --- 374.7 --- Contains audio-visual material --- 305.8 --- Communicatie --- Groepsdynamica --- Management --- Training --- 371.39 --- Assertiviteit --- Conflicten --- Evaluaties --- Feedback --- Oefeningen --- Rolpatronen --- Samenwerking --- Vaardigheidstraining --- Communicatie ; algemeen --- Communicatievaardigheden --- Persoonlijkheidsvorming --- Psychologie --- Sociale psychologie --- Sociale vaardigheidstrainingen --- Allochtonen --- #PBIB:2001.1 --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Training --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- communicatievaardigheden --- Conflicthantering --- Counselen --- Kennismakingsprocedures --- Nonverbale communicatie --- Onderhandelen --- Samenwerken --- Verbale communicatie --- intercultureel onderwijs --- pedagogiek --- Discriminatie --- Intercultureel --- Vooroordelen --- Communicatie ; training --- Gesprektechnieken --- Intercultureel onderwijs --- (zie ook: circuittraining) --- #PEDA *P 9.5 --- #PEDA *P 7.12 --- #PEDA *7.35 --- #SBIB:316.334.1O250 --- #SBIB:316.334.2A86 --- #SBIB:35H2103 --- #SBIB:IO --- training --- Groepsontwikkeling --- Leerstijl --- Sociale behoeften --- 37.032 --- Methodiek --- Organisatie --- Onderwijs: rol en opleiding van het personeel: algemeen --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Personeelsmanagement bij de overheid: vorming en opleiding --- sociale vaardigheidstraining --- Cultuur --- Ethiek --- Interculturele vaardigheden --- Sociale vaardigheidstraining --- Allochtoon --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|