Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Labour conflicts --- France --- Strikes and lockouts --- Grèves et lock-out --- History --- Histoire --- -331.892 --- P44 --- #SBIB:316.334.2A416 --- #SBIB:94H2 --- Combinations of labor --- Lockouts --- Work stoppages --- Direct action --- Labor disputes --- Strikebreakers --- stakingen - bedrijfsbezettingen - fabrieksbezettingen (zie ook 323.25) --- Frankrijk --- Arbeidssociologie: de vakbeweging in andere Westeuropese landen --- Geschiedenis van Frankrijk --- Grèves et lock-out --- -Combinations of labor --- Bordeaux (France) --- History of France --- anno 1600-1699 --- anno 1700-1799 --- Bordeaux --- Commercial products --- Shipping --- History. --- Commerce --- -History --- Strikes and lockouts - France - History --- Ouvriers --- Greves et lock-out --- Conditions sociales --- 19e siecle --- 1871-1940 (3e republique)
Choose an application
In december 2000 werd het rapport 'Kwantitatieve analyse van het doctoreren aan de Katholieke Universiteit Leuven en de Universiteit Gent' gepubliceerd dat de resultaten samenvat van de gelijknamige PBO-studie, even later gevolgd door het samenvattende verslag 'Kernelementen Doctoreren in Vlaanderen'. In 2003 nam de Vlaamse Raad voor Wetenschapsbeleid het voortouw in een initiatief om voornoemd onderzoeksproject te hernemen en wel onder de vorm van een verlenging van de observatietijd en een uitbreiding van de onderzochte populatie (K.U.Leuven, UHasselt, Universiteit Antwerpen, UGent en de Vrije Universiteit Brussel). In het kader van dit nieuwe project werd ervoor gekozen de academiejaren in de periode 1991-2002 te bestuderen, waardoor het doctorale traject van meer dan 18 000 aan de Vlaamse universiteiten in die periode ingestroomde onderzoekers in beeld kwam. Het VRWB-onderzoeksproject resulteerde in het rapport 'Doctoreren aan Vlaamse universiteiten (1991-2002)' dat verschijnt als nr. 15 in de VRWB-studiereeks.
Science policy --- Research on teaching --- Flanders --- 378.4 <493-17> --- 378 <493-17> --- 001.891 <493-17> --- #SBIB:316.334.1O145 --- #SBIB:316.334.1O410 --- Academic collection --- P493VL --- 378.4 --- 781 Universitair onderwijs --- 378.22 --- doctoraatsopleidingen --- doctoraten --- universiteiten --- wetenschappelijk onderzoek --- wetenschapsbeleid --- Universiteiten--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijsstatistieken: universitair onderwijs --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Vlaanderen --- universiteiten - universitair onderwijs --- kwantitatieve analyse --- 373.6 --- Hoger onderwijs --- Universitair onderwijs --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- financiën, overheid --- onderwijs, universitair en voortgezet --- research & development --- 378 <493-17> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 378.4 <493-17> Universiteiten--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Shipping --- scheepvaart
Choose an application
We hopen dat de zeeën ons voedselprobleem zullen oplossen en we verwachten er dus erg veel van. Ze moeten ook de energietekorten aanvullen, minerale grondstoffen blijven leveren en dat terwijl wij ons afval erin blijven storten. Is onze hoop dan nog wel gegrond? Volgens de auteur gaat dat helemaal van onszelf afhangen. De zee is weliswaar niet de oplossing van alle grondstoffentekorten, maar ze kan er wel een flinke bijdrage toe leveren. Voorwaarde daartoe is wel dat we onze houding tov de zee veranderen, dat we er meer respect voor tonen, dat we ze verstandig gebruiken, kortom dat we ze leren beheren. Om duidelijk te maken wat er nu juist met dat beheer bedoeld wordt, worden de juiste gebruiken van de zee zoals de visserij, de ontginning van mineralen, de afvalverwijdering en de scheepvaart beschreven. Voor elk worden de omvang, de problemen en de gevolgen uitgelegd, zo wordt het duidelijk dat het steeds intensievere gebruik van de zee inderdaad leidt tot misbruik en conflicten. We moeten dringend de zee op een verstandige manier leren aanwenden! Geschreven voor zowel de leek als de specialist terzake, behandelt dit boek een uiterst boeiende en actualiteit.
seas --- natuurbehoud --- ecologie --- Shipping law --- ecology --- zeeën --- Hydrobiology --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Oceanografie --- Océanographie --- 628.394 --- 341.225 --- 502.5 --- 504.4 --- Marine resources --- -Marine pollution --- -C8 --- #ECO:01.13:economie sociaal duurzaam milieu ethiek --- $?$88/11 --- 504.42 --- 614.7 --- 656.61 --- P26 --- #A9110A --- milieubeheer --- waterbehandeling --- waterverontreiniging --- zeevervuiling --- 614.6 --- Oceaanbeheer --- Verontreiniging --- Marine environment pollution --- Marine water pollution --- Ocean pollution --- Offshore water pollution --- Sea pollution --- Seawater --- Coastal zone management --- Oceanography --- Pollution --- Water --- Marine resources conservation --- Ocean --- Ocean resources --- Resources, Marine --- Sea resources --- Aquatic resources --- Commercial products --- Marine biology --- Natural resources --- Disposal of wastes into natural waters, seas, rivers, lakes. Water pollution --- Internationaal zeerecht. Mare liberum. Vrije zee. Zeeengten --- The nature complex as a whole. Balance. Danger. Damage. Threat of destruction --- Hydrospheric environment --- Ideologie en politiek --- milieu - leefmilieu - milieubeleid (zie ook 712) - duurzame ontwikkeling --- zeevaart --- oceanen - zeeën --- Milieubeheer --- Economic aspects --- Marine pollution --- ECO Ecology --- marine water --- Oceaanbeheer. --- 504.4 Hydrospheric environment --- 502.5 The nature complex as a whole. Balance. Danger. Damage. Threat of destruction --- 341.225 Internationaal zeerecht. Mare liberum. Vrije zee. Zeeengten --- 628.394 Disposal of wastes into natural waters, seas, rivers, lakes. Water pollution --- C8
Choose an application
Science policy --- octrooien --- wetenschappelijk onderzoek --- copyright --- research [function] --- Industrial and intellectual property --- auteursrecht --- intellectueel eigendomsrecht --- Flanders --- Academic-industrial collaboration --- Collaboration entre l'enseignement supérieur et l'industrie --- Enseignement supérieur et industrie--Collaboration --- Intellectuele eigendom --- Onderwijs [Hoger-] en industrie--Samenwerking --- Politique scientifique --- Propriété intellectuelle --- Samenwerking tussen het hoger onderwijs en de industrie --- Wetenschapsbeleid --- 001.83 --- 347.771 --- 001.3 --- 347.23 --- 351.854 --- 347.77/.78 --- 151 Intellectuele rechten --- Wetenschappelijk onderzoek 001.891 --- 489.9 --- hoger onderwijs --- samenwerkingsverbanden --- 001.89 --- eigendomsrecht --- kennisoverdracht --- onderwijsbeleid --- onderzoekspolitiek --- recht van de intellectuele eigendom --- technologieoverdracht --- universiteiten --- kennismanagement --- onderwijs, universitair en voortgezet --- research & development --- technologiepolitiek --- research --- wetenschapsbeleid --- Intellectuele samenwerking, wetenschappelijke communicatie --- Octrooirecht. Brevet. Know-how --- Waarde, betekenis en nut van de wetenschap --- octrooirecht --- hoger onderwijs - overige onderwerpen --- Organisatie van de wetenschap en wetenschappelijk werk --- (zie ook: wetenschapsbeleid) --- (zie ook: research) --- Bedrijven --- Octrooirecht --- Wetenschappelijk onderzoek --- Bedrijven. --- Octrooirecht. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- 001.3 Waarde, betekenis en nut van de wetenschap --- 347.771 Octrooirecht. Brevet. Know-how --- 001.83 Intellectuele samenwerking, wetenschappelijke communicatie --- Intellectual property --- Law and legislation --- Monograph --- Shipping --- scheepvaart
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|