Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Looks at the policy choices involved in creating pension schemes, particularly whether it is advisable to move away from government pay-as-you-go pensions toward private or publicly funded plans. Examines the reasons for the controversy surrounding pension design, and whether the second level of pension systems should be mandatory, private, funded, and defined-contribution.
Social security law --- 368 --- 368.43 --- 336.748.8 IMF --- 368 Verzekeringswezen --- Verzekeringswezen --- pensioenen --- Internationaal Monetair Fonds - IMF --- Labor --- Macroeconomics --- Public Finance --- Demography --- Social Security and Public Pensions --- Nonwage Labor Costs and Benefits --- Private Pensions --- Economics of the Elderly --- Economics of the Handicapped --- Non-labor Market Discrimination --- Retirement --- Retirement Policies --- Macroeconomics: Consumption --- Saving --- Wealth --- Pensions --- Population & demography --- Labour --- income economics --- Pension spending --- Aging --- Consumption --- Expenditure --- Population and demographics --- National accounts --- Population aging --- Economics --- United States --- Income economics
Choose an application
Product recall : grote gebeurtenissen werpen hun schaduw vooruit. Zeker als wij ze bezien vanuit de public relations invalshoek. Want de mate waarin de gebeurtenis goed en succesvol verloopt, is sterk afhankelijk van een goede planning en voorbereiding. De public relations afdeling is al met de gebeurtenis bezig, lang voor vele anderen zich bewust zijn van het feit dat deze in aantocht is. Dat geldt voor elk evenement, ongeacht het karakter en de groepen in de samenleving die er direct of indirect bij zijn betrokken. Het kán in Almere : een bijeenkomst van het College van Burgemeester en Wethouders begin 1997 vormde de oorsprong van de promotiecampagne. In deze collegevergadering kwam een aantal zaken aan de orde die zeer belangrijk waren, en zijn, voor de verdere groei van Almere. Ze behoorden tot de fundamentele ontwikkelingen van de nieuwe en snelgroeiende stad. Met name de plannen voor het stadscentrum en de stadsontwikkeling na 2005 vormden hierbij de rode draad. Deze tijd vraag om een VU : in het begin van de jaren negentig werd door universiteiten met grote voortvarendheid de studentenwerving aangepakt. Aanleiding voor deze wervingscampagne vormde de voorspelde terugloop van de studentenaantallen en het financiële belang van de instroom van studenten voor universiteiten. Overname Wilma Nederland door NBM-Amstelland : op 8 mei 1998 maakten de Raden van Bestuur van NBM-Amstelland NV en Wilma International NV het voornemen bekend tot overname van de aandelen Wilma Nederland BV door NBM-Amstelland. Concretisering van dit voornemen betekende het ontstaan van de grootste producent in de Nederlandse woning- en utiliteitssector. Naast de juridische, organisatorische en financiële aspecten vormden de voorbereidingen voor de communicatie over de voornemens een essentiële activiteit die in een zeer korte tijd door een kleine groep ingewijden moest worden uitgevoerd.
Communicatie ; organisaties --- #SBIB:309H02 --- Communication externe Externe communicatie --- Information (gestion) Informatie (management) --- Communication Communicatie --- Droits d'auteur Auteursrechten --- Image (relations publiques) Beeld (public relations) --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Communicatie --- communicatie --- casestudies --- PR --- 091 --- Communicatiewetenschap: algemeen --- public relations
Choose an application
De IM-campagne van Gasunie : Sinds twee jaar voert de NV Nederlandse Gasunie een reclamecampagne in de Nederlandse dagbladen met een duidelijk afwijkende aanpak. De omvang van de advertenties is opvallend, de inhoud varieert van informatie over producten tot het aansnijden van issues. De verschijningsfrequentie vertoont geen regelmaat en de campagne is wars van glamour en uitgevoerd in zwart-wit. De conceptuele keuzes waren lastig vanwege allerhande beperkende of conflicterende omstandigheden, waardoor de vrijheidsgraden minimaal waren. Door middel van schematisering in matrixvorm is een oplossing tot stand gekomen. Communicatiegeweld met de metro : Het Rotterdamse vervoerbedrijf RET vervoert dagelijks 600.000 reizigers. Een belangrijk deel van die reizigers gebruikt de metro. Zoals vaker het geval is bij een onderwerp als veiligheid, blijkt ook bij de Rotterdamse metro een groot verschil te zitten tussen de objectieve veiligheid en de veiligheid zoals die door de reizigers beleefd wordt. Vooral omdat de RET, net als andere gemeentelijke bedrijven ernaar streeft om een marktgerichte, klantvriendelijke organisatie te zijn, staan zaken als veiligheid en aantrekkelijkheid hoog in het vaandel bij de uitvoering van de dienstverlening. Waterschappen Hollands Noorderkwartier : In april 1999 mochten bijna 1 miljoen inwoners van Noord-Holland, woonachtig van Amsterdam-Noord tot en met Texel, stemmen voor de waterschapsverkiezingen. De Noord-Hollandse waterschappen Hollands Kroon, Groot-Geestmerambacht, Westfriesland, Het Lange Rond en De Waterlanden en het hoogheemraadschap van Uitwaterende Sluizen, werkten voor de organisatie en de communicatie van deze waterschapsverkiezingen twee jaar intensief samen onder de naam "Waterschappen Hollands Noorderkwartier". Zes waterschappen zouden zes nieuwe besturen krijgen. Hoe beweeg je mensen om een stem uit te brengen voor het bestuur van een organisatie waarvan de meeste inwoners slechts een vaag beeld hebben? En dat tegen de achtergrond van een teruglopende belangstelling voor zowel gemeentelijke, provinciale, landelijke en Europese verkiezingen.
Communicatie ; organisaties --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Communicatie --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Communicatie --- Casestudies --- Reclamecampagnes --- Geweld --- Sensibilisering --- Casestudy --- Reclamecampagne
Choose an application
Organisaties overleven als zij producten en diensten leveren waaraan behoefte bestaat en die aanbieden in een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Maar vanuit de samenleving worden tegenwoordig op meer zaken gelet. Hoe zit het met de service en dienstverlening? Hoe gaan - met name - ondernemingen om met het milieu? Op welke manier biedt de organisatie inzicht in het financiële reilen en zeilen? Over al die aspecten ontstaan indrukken en gevoelens die mede het oordeel over organisaties bepalen. Daarom is de mate waarin een organisatie evenwicht weet te scheppen te behouden tussen de interne wereld van de eigen organisatie én de maatschappelijke omgeving ook cruciaal voor het overlevingsvermogen. Dat evenwicht wordt bepaald door weloverwogen organisatiegedrag en systematische communicatie. Gedrag en communicatie resulteren in onderlinge samenhang in het public relations-beleid van organisaties.
Public relations. --- Advertising. Public relations --- marketingbeleid --- bedrijfscommunicatie --- PR (public relations) --- reclame --- Public relations --- 659 --- 659.4 --- #SBIB:309H252 --- PR --- 091 --- 659.4 Public relations (PR) --- Public relations (PR) --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- Externe communicatie (incl. public relations) --- public relations --- 658.81 --- #ECO:03.14:industrie en onderneming marketing --- Relations publiques Public relations --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- Communication Communicatie --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Information (gestion) Informatie (management) --- Image (relations publiques) Beeld (public relations) --- Marketing Marketing --- #KVHA:Public relations; Nederlands --- #KVHB:Public Relations --- AA / International- internationaal --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- 658.81 Sales organization --- Sales organization --- Reclame - Public relations --- Overheidsvoorlichting --- Massacommunicatie --- Crisis public relations --- Crisismanagement --- Financiële public relations --- Corporate advertising --- Jaarverslagen --- Sponsoring (alle aspecten) --- Onderzoek --- Public relationsonderzoek --- Jaarverslag --- Sponsoring --- Grafische sector --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Elektronische informatie. --- Internet. --- Intranet. --- Mobiliteit. --- Communicatie ; openbare administratie --- Informatiebeleid ; overheid ; Nederland --- Intranetten --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Communicatie --- Casestudies --- Internet --- Interactieve beleidsvorming --- Overheidscommunicatie --- Intranet --- Voorlichting --- Sensibilisering --- Casestudy --- Communicatietheorie
Choose an application
Communicatie. --- Communicatie ; organisaties --- Informatiebeleid ; overheid ; Nederland --- Internetboekhandel --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie --- communicatie --- casestudies --- PR --- 091 --- Communicatiewetenschap: algemeen --- public relations --- Communicatie --- Casestudies --- Huisstijl --- Internet --- Elektronische handel --- Beeldvorming --- Imagomanagement --- Casestudy
Choose an application
Te dure communicatie? : een afdeling communicatie die als meer dan vijftien jaar bestaat, is een mooie periode. Maar wat doet die afdeling nu precies? Deze vraag was aanleiding om in 1998 een onderzoek te doen naar de positie, rol en toegevoegde waarde van de afdeling. Interne communicatie binnen de strategische alliantie Unisource : Door toenemende globalisering en concurrentie vormen veel dienstverlenende bedrijven strategische allianties. Unisource is daar een voorbeeld van. De rol van interne communicatie is van essentieel belang voor het succes van zo'n alliantie. Leidsche Rijn Utrecht : De communicatie rond dit grote project is zeer divers. Het accent in deze casus ligt op de imago-vorming en het het "marketen" van een overheidsproduct. Communicatie van het woningbouwproject Fascinatio : Eind 2000 zal in Capelle aan den IJsel de woonwijk Fascinatio worden gerealiseerd. Er zal worden ingegaan op de communicatie, de rollen en de belangen die de verschillende betrokken partijen hierbij hebben. Het sponsoren van een project door Thuiszorg Gooi en Vechtstreek : Het feit dat de thuiszorg 125 bestond, was een goede gelegenheid om de financiering van "Praktische Thuishulp voor Kinderen met een Handicap" te organiseren.
Communicatie. --- Interne communicatie. --- Communicatie ; organisaties --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Communicatie --- Casestudies --- Reclamecampagnes --- Imagomanagement --- Sponsoring (alle aspecten) --- Interne communicatie --- Strategische Groepen --- Casestudy --- Reclamecampagne --- Sponsoring
Choose an application
Het millenium, een casus in de overheidsvoorlichting : het milleniumprobleem is een door de mens gecreëerd probleem. Pc's hadden nog niet die enorme rekencapaciteit van tegenwoordig en omdat "elegant" geprogrammeerd moest worden, werden jaartallen als een tweecijferig getal geprogrammeerd (67 in plaats van 1967). Dit werd destijds niet als bezwaarlijk gezien, helaas bleek dat een misvatting. Uitbreken computervirussen biedt specifieke uitdaging voor communicatie : eind mei 2000 stond de wereld nog te trillen op haar benen van de schokgolven die het "I love you" computervirus, ofwel Love Letter virus teweegbracht, toen kort na elkaar twee varianten ervan organisaties en bedrijven opnieuw teisterden. Wat betekende dit voor de communicatiedienstverlening? Vrijheid geef je door : vanaf het jaar 2000 is de Tweede Wereldoorlog een oorlog uit de vorige eeuw. Maar is daarmee het herdenken van oorlogsslachtoffers op 4 mei en het vieren van vrijheid op 5 mei minder van betekenis? In deze case kunt u lezen hoe het Nationaal Comité en 5 mei zich op de toekomstige generaties richten. Eurocard / Mastercard : Eurocard / Mastercard is sinds 1990 als sponsor betrokken bij het internationale topvoetbal. In deze case wordt ingegaan op de sponsoringstrategie van Eurocard / Mastercard in Nederland.
Betaalkaarten. --- Communicatie. --- Computervirussen. --- Communicatie ; organisaties --- Voorlichting --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Communicatie --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Communicatie --- Casestudies --- Sportsponsoring --- Sport --- Overheidsvoorlichting --- Computercriminaliteit --- Casestudy --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
#SBIB:309H02 --- #A0109CC --- #KVHA:Communicatie --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Externe communicatie ; ondernemingen --- Interne communicatie ; ondernemingen --- Fusies --- Arbeidsmarkt --- Communicatie --- Nederland. --- Organisaties. --- Ondernemingen.
Choose an application
School management --- Sociology of education --- Netherlands --- onderwijs --- onderwijsorganisatie --- onderwijssociologie --- onderwijspolitiek --- onderwijshervormingen --- 371 --- Education --- -Educational sociology --- -#SBIB:316.334.1O210 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O350 --- beleid --- Education and sociology --- Social problems in education --- Society and education --- Sociology, Educational --- Sociology --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- 371.1 --- onderwijs - school --- Addresses, essays, lectures --- Onderwijsbeleid: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijs en economie --- Aims and objectives --- Educational sociology --- #SBIB:316.334.1O210
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|