Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Informatief spel over omgaan met verschillen. In een speciale versie van dit spel wordt gekeken hoe toegankelijk lokale jeugdwerkinitiatieven zijn.Kwinkslag is een kaarttornooi. De spelers spelen aan verschillende tafels het kaartspel 'kwinkslag'. Afhankelijk van hun speelresultaat verschuiven spelers van de ene tafel naar de andere en krijgen ze dus te maken met nieuwe tegenstanders. De spelers weten echter niet dat elke tafel bij het begin van het spel een licht afwijkende versie heeft gekregen van de spelregels van 'kwinkslag'. Aan de ene tafel bijvoorbeeld is de aas veel waard, aan een andere niet. Aan de ene tafel zijn de ruiten troef, aan de andere de harten. Voor alle spelers geldt een belangrijke regel: niet spreken en niet schrijven. Dus geen verbale communicatie. Je zal het merken: vanaf het moment dat de spelers van tafel wisselen, verandert de sfeer in het lokaal. Uitdrukkingen van onzekerheid, gegrinnik, gemurmel van frustratie. Doelgroep: + 16 jBron: http://www.speldatabase.be/spelinfo.php?id=8789&zoekcriteria=no
Diversiteit --- Verschillen (zelfstandig naamwoord) --- Samenleving --- Relatie man - vrouw --- Cultuurverschil --- Communicatie --- Sociale vaardigheden --- Jeugdwerk --- Multiculturele samenleving --- Referentiekader
Choose an application
Wat is interculturele of diversiteitscompetentie eigenlijk? Makeda helpt deelnemers om dat te ontdekken en voor zich zelf - met elkaar - te onderzoeken waar ze staan in relatie tot die competentie en hoe ze deze verder kunnen ontwikkelen.Makeda is gebaseerd op het model van Shadid, die voor interculturele competentie drie componenten benoemd: motivatie, kennis en vaardigheden. Het woord intercultureel duidt niet alleen op verschillen tussen culturen, maar op alle verschillen die mensen tussen elkaar ervaren en waar zij geneigd zijn een 'groepslabel' op te plakken: dus ook leeftijd, geslacht, seksuele geaardheid, religie of opleiding en beroepsgroep, vandaar ook de benaming 'diversiteitcompetentie'. (https://shop.aanstokerij.be/koopspel/492-makeda.html)(https://www.youtube.com/watch?v=UD46MDKf4QE&feature=youtu.be)
Diversiteit --- Multiculturele samenleving --- Competentie --- Feedback --- Persoonlijk ontwikkelingsplan --- Functioneringsgesprek --- Cultuurverschil --- Verschillen (zelfstandig naamwoord) --- Gender --- Sekseverschil
Choose an application
Wat weten we eigenlijk van elkaars cultuur en godsdienst? Wat is Divali? Heb je vooroordelen? Hoe voorkom je misverstanden in de communicatie? Hoe kun je cultuurverschillen overbruggen? Al dit soort vragen komen aan de orde. Bij de kennisvragen staat het juiste antwoord op het kaartje. Het spel wordt al jarenlang met veel succes gebruikt bij opleiding en training van professionals en jongeren. Meestal wordt het spel gespeeld in groepjes van 3 ? 6 personen, gedurende ongeveer een uur, waarna een gezamenlijke nabespreking kan plaatsvinden. Dit is de algemene versie. Deze versie is breed inzetbaar en met name geschikt voor (aankomend) professionals die binnen hun organisatie te maken hebben met diversiteit onder collega?s, klanten of leerlingen. Het spel wordt gespeeld in het onderwijs, de zorg, het welzijnswerk, de hulpverlening, de overheid en ook in het bedrijfsleven. Door onderlinge discussie en uitwisseling worden de spelers zich bewuster van verschillen en overeenkomsten tussen culturen en het belang van interculturele communicatie.https://tamam.nl/index.php/bordspel/
Cultuurverschil --- Etnische verschillen --- Culturele diversiteit --- Vooroordeel --- Diversiteit --- Interculturele communicatie --- Interculturaliteit --- Interculturele hulpverlening --- Cultuur --- Cultuursensitieve zorg
Choose an application
Wat weten we eigenlijk van elkaars cultuur en godsdienst? Wat is Divali? Heb je vooroordelen? Hoe voorkom je misverstanden in de communicatie? Hoe kun je cultuurverschillen overbruggen? Al dit soort vragen komen aan de orde. Bij de kennisvragen staat het juiste antwoord op het kaartje. Het spel wordt al jarenlang met veel succes gebruikt bij opleiding en training van professionals en jongeren. Meestal wordt het spel gespeeld in groepjes van 3 ? 6 personen, gedurende ongeveer een uur, waarna een gezamenlijke nabespreking kan plaatsvinden. Versie jongerenDeze versie is bedoeld voor jongeren vanaf ongeveer 12 jaar in het onderwijs, jongerenwerk en de jeugdzorg. Professionele begeleiding van de jongeren is hierbij gewenst.https://tamam.nl/index.php/bordspel/
Cultuur --- Cultuurverschil --- Cultuursensitieve zorg --- Culturele diversiteit --- Interculturaliteit --- Interculturele communicatie --- Interculturele hulpverlening --- Diversiteit --- Vooroordeel --- Etnische verschillen
Choose an application
Informatief spel over omgaan met verschillen. In een speciale versie van dit spel wordt gekeken hoe toegankelijk lokale jeugdwerkinitiatieven zijn.Kwinkslag is een kaarttornooi. De spelers spelen aan verschillende tafels het kaartspel 'kwinkslag'. Afhankelijk van hun speelresultaat verschuiven spelers van de ene tafel naar de andere en krijgen ze dus te maken met nieuwe tegenstanders. De spelers weten echter niet dat elke tafel bij het begin van het spel een licht afwijkende versie heeft gekregen van de spelregels van 'kwinkslag'. Aan de ene tafel bijvoorbeeld is de aas veel waard, aan een andere niet. Aan de ene tafel zijn de ruiten troef, aan de andere de harten. Voor alle spelers geldt een belangrijke regel: niet spreken en niet schrijven. Dus geen verbale communicatie. Je zal het merken: vanaf het moment dat de spelers van tafel wisselen, verandert de sfeer in het lokaal. Uitdrukkingen van onzekerheid, gegrinnik, gemurmel van frustratie. Doelgroep: + 16 jBron: http://www.speldatabase.be/spelinfo.php?id=8789&zoekcriteria=no
Diversiteit --- Verschillen (zelfstandig naamwoord) --- Samenleving --- Relatie man - vrouw --- Cultuurverschil --- Communicatie --- Sociale vaardigheden --- Jeugdwerk --- Multiculturele samenleving --- Referentiekader
Choose an application
Nederlands --- literatuur --- Sociology of culture --- Belgium --- Netherlands --- culturele integratie --- cultuurfilosofie --- Academic collection --- 803.93 --- 008=393 --- 351.85=393 --- #A91F1 --- 897* --- Cultuur-verschillen --- * 850.3 --- essay --- Culturele samenwerking --- Nederland --- Nederlandse Taalunie --- Nederlandse taal --- Vlaanderen --- Nederland en Vlaanderen --- cultuurgeschiedenis --- samenwerking Nederland en Vlaanderen --- Nederlandse Taalunie. --- Nederland en Vlaanderen. --- cultuurgeschiedenis. --- samenwerking Nederland en Vlaanderen. --- Cultuurgeschiedenis. --- Samenwerking Nederland en Vlaanderen.
Choose an application
Kinderen ervaren vaak verlies. Tijdens het spel leren kinderen omgaan met verliezen door bijvoorbeeld niet op te geven en nogmaals te proberen: misschien lukt het de volgende keer beter. Kinderen worden echter ook geconfronteerd met ingrijpend verlies waardoor hun leven kan veranderen: ouders die scheiden, het verdriet bij de eerste schooldag, een vriendje dat kanker krijgt of een (groot)ouder die sterft.Een kind leert omgaan met deze betekenisvolle verliezen, soms alleen, soms met de steun van anderen. In een vertrouwde en veilige omgeving zoals thuis of op school kan een volwassene het kind uitnodigen om stil te staan bij het gemis. Ruimte voor verdriet geeft een leidraad welke woorden te gebruiken, hoe om te gaan met gevoelens en gedachten, hoe het kind doorheen de verwerking te begeleiden.De auteurs hebben, vanuit hun jarenlange praktijk in het omgaan met kinderen met een verlieservaring, deze leidraad opgesteld. Het is een weg die door het kind kan bewandeld worden samen met ouders, leerkrachten, opvoeders en hulpverleners
#PBIB:+105.99 --- Dood --- Verdriet --- didactisch materiaal --- dood --- kanker --- kinderen en rouw --- prentenboeken --- rouw --- verdriet --- verliesverwerking --- 418.7 --- afscheid nemen --- psychologie --- 415.3 --- 605.91 --- Dementie --- Dood(Kinderen en dood) --- Echtscheiding --- Troosten --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- kinderen --- kwaadaardige gezwellen --- rouwverwerking --- spelen --- troost --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactisch materiaal --- Huisdier --- Kanker --- Kind --- Kinderen en dood --- Kleuteronderwijs --- Psychologie van leven en dood --- Rouw / rouwverwerking --- Rouw --- Rouwproces --- Sterven en dood (dood) --- Verdriet bij kinderen --- Verdriet om verlies --- Verhuizen --- Verlies --- Verliesverwerking --- Verloren lopen --- Ziekte --- 418.7 ) Begeleiding van nabestaanden --- overlijden --- rouwen --- scheiden --- verlies --- ziek --- 393.7 --- 616.052 --- Communicatie --- Gezin --- Kinderen --- Patiënten --- Psychologie --- 478.8 --- Dood : basisonderwijs --- Dood : kleuteronderwijs --- Kanker : kinderen --- Verdriet : kinderen --- Verlies : hulpverlening --- Verliessituaties --- 063076.jpg --- 063077.jpg --- 063078.jpg --- Rouwproces ; kinderen --- didactische set --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Uitvoerende functies --- Oncologie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Differentiatie --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+108.31 --- Lezen --- JB BODE --- emoties --- grootouders --- 433.7 --- 433.75 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Lager onderwijs --- kinderboeken --- Grootouders --- Jeugdboeken 6 jaar --- Sterven --- kind en dood --- verhalen ; kleuters --- Dood ; verhalen --- Dood en kinderen ; verhalen --- Grootouders ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Dood - prentenboek --- Dood; kinderen --- Grootouders - prentenboek --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Rouwproces : kinderen - prentenboek --- 062954.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- gevoelens --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- 063074.jpg --- Kanker (Leukemie) --- 062955.jpg --- Kanker (Oncologie) --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- ziektebeleving --- emotionele opvoeding --- 700 Pedagogie --- 772 Basisonderwijs --- differentiatie --- verschillen --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiërend onderwijs --- 454.23 --- 474.21 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- Omgaan met verschillen --- Taakgericht taalonderwijs --- Diversiteit --- Evaluatie (Beoordeling) --- Klasdoorbrekend werken --- Taakgericht onderwijs --- evaluatie --- Differentiatie ; lagere school --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 450.46 --- 061173.jpg --- Differentiatie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Rouwproces --- #KVHB:Verlieskunde --- (kind) --- 174.5 --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Rouw (verlies) --- 418.7 )* PSYCHOLOGIE VAN LEVEN EN DOOD --- sociaal-emotionele opvoeding --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen met emotionele en psychosociale problemen --- Veranderingen --- Verdriet ; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- Troost --- 062953.jpg --- rouwbeleving --- verlies (psychologie) --- PXL-Education 2017 --- voorleesboek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Oncology. Neoplasms --- Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kanker (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ouders-kind relatie --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Age group sociology --- Educational sciences --- psychologie van leven en dood --- Teaching --- interculturaliteit --- interculturele opvoeding --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- grootouders (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- opa's (themawoord fictie) --- Grootouders. --- Kinderen en dood. --- Kleuters. --- Rouwproces ; kinderen. --- afscheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grootvaders --- Sociale opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleuters --- Rouwen --- Moeders --- Jeugd --- ziekte --- 684.94 --- boekillustraties --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- non-fiction --- ziek zijn --- JB VANM --- het boek, boekillustratie --- Patiënten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Grootvader --- Grootouder --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kleuter --- Emotie --- Moeder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Jongere
Choose an application
Thema's: 1.Welkom - 2.In de buurt - 3.Hoera, nieuw leven - 4.Rondom ons wordt gewerkt - 5. Als het kriebelt...- 6.Schrijven is een kunst, filmen ook - 7.Vroeger kan ik nu zien - 8.In alle maten en gewichten - 9.Een fluitje van een cent - 10.Vers groen - 11.Veranderlijk als het weer - 12.Vaarwel
Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.5 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Ambachten (Oude ambachten) --- Anders zijn --- Baby's --- Bach, Johann Sebastian --- Bang zijn --- Begin van het schooljaar --- Beroepen --- Bewegingsexpressie --- Bibliotheken --- Boodschappen doen (Winkelen) --- Boos zijn --- Brillen --- Dansexpressie --- Dieren --- Diergedrag --- Dood(Kinderen en dood) --- Emoties(Gevoelens) --- Euro --- Film --- Foto's --- Fotografie --- Fruit --- Geboorte --- Geborgenheid --- Geheimschrift --- Geluiden --- Gereedschap --- Groenten --- Groenteteelt --- Grootouders --- Hoeden --- Insecten --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Kaartlezen --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kippen --- Lager onderwijs --- Letters --- Mode --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Muziek --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Planten --- Ruimtelijke oriëntatie --- Schoolboeken --- Schoolleven --- Schoolomgeving --- Schrijfgerei --- Seizoenen --- Speelplaatsen --- Spelen(Kinderspelen) --- Sport --- Stripverhalen (Strips) --- Tanden --- Tuinbouw --- Tuinen --- Tweelingen --- Veiligheid --- Verbale expressie --- Verdriet --- Voeding --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Vriendschap --- Vroeger en nu --- Warenhuizen (Supermarkten) --- Weer (Metereologie) --- Wereldoriëntatie --- Werken met poëzie (Werken met gedichten) --- Winkels --- Woonomgeving --- Zwangerschap --- 3e leerjaar l.o. --- Bibliotheek --- Boek --- Bomen --- #BSCH: vak: muziek --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Handboek/cursus --- Liedjes --- Verjaardag --- Vogels --- afscheid --- beeldopvoeding --- bewegingsopvoeding --- dood --- dramatische vorming --- feesten --- fruit --- geboorte --- geheimschrift --- gewichten --- groente --- groenten --- handboek --- handicap --- huidskleur --- jongen-meisje --- kalender --- kraamkliniek --- kruidenier --- leeftijd --- lichamelijke opvoeding --- maquette --- maten --- media-opvoeding --- meten --- moestuin --- muzikale opvoeding --- muzische vorming --- nu --- plattegrond --- rassen --- ruzie --- scheiden --- school --- schoolbuurt --- schrijven --- seizoenen --- smaak --- speelplaats --- spelen --- sport --- strips --- supermarkt --- tandarts --- tanden --- tekenfilm --- tuin --- tuinieren --- uitsluiten --- vakantie --- verkeer --- verkeersborden --- verkeersregels --- verkeersslachtoffers --- verleden --- verschillen --- vlechten --- voedseldriehoek --- voetganger --- vrienden --- vroeger en nu --- vroeger --- weer --- weerbericht --- wegen --- welkom --- wero --- windstreken --- 476 WERELDORIENTATIE O.N. --- 476 --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N. --- Documentatiemap --- muzische opvoeding --- tweede graad --- wereldorientatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.11 --- 477.7 --- Muzische vorming; ba.o. --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Geschiedenis: tijdsband --- Muzische vorming: handboek lagere school --- Wereldoriëntatie: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: zwemvogels) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 3e leerjaar l.o --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N --- Muzische vorming; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Arbeid --- Stripverhalen --- Tekenfilms --- Geschiedenis --- Winkelen --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Bewegingsopvoeding --- Thuis --- Feesten --- Lezen --- Boeken --- Meten --- Gewicht --- Gezondheid --- Weer --- Afscheid nemen --- 3e graad lager onderwijs --- Kinderliederen --- Verjaardagen --- Liederenbundels --- Tandhygiëne --- Emoties --- Boosheid --- Beeldeducatie --- Feest --- Beroep --- Arbeid (werken) --- Film (cinematografie) --- Stripverhaal --- Bril --- Groente --- Insect --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Waardering --- Onderwijs --- Industrie --- Digitalisering --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Gedrag --- Atlas --- Museum --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Bestrijding --- Schrijven --- Spel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Technologie --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Communicatietheorie --- wereldoriëntatie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Wereldoriëntatie --- Werken met poëzie (Werken met gedichten) --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|