Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Gebruik de 20 puzzelstukken om je eigen verhaal te maken. Deze tweezijdige kaarten kun je omwisselen en omdraaien zodat het verhaal iedere keer een nieuwe wending of een ander einde krijgt.
Sprookjes --- Verhalen --- Verhalenpuzzels
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Kindergarten --- Didactics of primary education --- visuele analyse --- verhaalaspecten --- sprookjes --- vormgeving --- sprookjes (genre) --- kleuterdidactiek --- fantasie (verbeelding)
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Kindergarten --- Didactics of primary education --- visuele analyse --- verhaalaspecten --- sprookjes --- vormgeving --- sprookjes (genre) --- kleuterdidactiek --- fantasie (verbeelding)
Choose an application
Aisja staat voor het paleis van de sultan. Ze hoopt dat hij haar zal willen ontvangen. Een man verlaat het paleis via een zijdeur. Aisja vertelt hem wat de mensen over de sultan zeggen : dat hij nooit luistert naar het arme volk, dat hij enkel vleiers en kunstenaars toelaat in zijn paleis. De man luistert aandachtig en belooft dat hij Aisja's boodschap zal overbrengen aan de sultan ...
JB OUDH --- prentenboeken --- sprookjes --- Prentenboek 6+ --- Sprookjes - prentenboek --- armoede --- Arabische sprookjes --- Rechten van de mens --- Arabische sprookjes. --- Vertelkastje --- Vertellen --- Voorlezen --- Sultans --- Andere culturen --- Diversiteit --- Japan --- Voorleesverhalen --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Kamishibai --- Sultan --- Culturele diversiteit --- Nederland --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Inclusie --- Maatwerk --- Literatuur
Choose an application
#PBIB:+111.53 --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 471.42 --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- wiskundige initiatie --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Tellen --- Getalbegrip --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sprookjes --- Wiskundige initiatie --- Rekenen: kleuters --- Wiskunde: didactiek kleuterschool --- didactische set --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Games
Choose an application
Deze doos bevat: > Handleiding > 5 prenten > 56 kopieerbladen Kleutersprokkels in het kort > Uitgewerkte activiteiten, ideeën en materialen > Ruimte voor vrije spelmomenten en eigen inbreng van de kleuters > Inzetbaar bij alle kleuters van 2,5 tot 6 jaar > Voor én door de kleuterleid(st)er Kleutersprokkels is een uitgave met een rijk aanbod aan activiteiten die elk in een ervaringssituatie (ontmoeten, explorerend beleven, zelfstandig spelen, ontwikkelingsondersteunend leren) worden geplaatst. De aangereikte activiteiten draaien rond exploreren en experimenteren en laten ruimte voor vrije spelmomenten en eigen inbreng van de kleuters. Bovendien beantwoordt elke activiteit aan de leerdoelen van het VVKBaO, het GO! en het OVSG (de concordantielijst is ingesloten). Elke Sprokkeldoos is een rijk gevulde "doos" met uitgewerkte activiteiten, ideeën, materialen en kapstokken voor concrete activiteiten in de klas bundelt alle activiteiten rond 1 onderwerp? maar je kiest zelf in welk thema je dit wil kaderen geeft de kans de activiteiten in te zetten bij verschillende (leeftijds)groepen en toe te passen op de eigenheid van elke groep.
Bewegingsopvoeding --- Muzische vorming --- Taal --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- Wolven. --- Kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- wolven (themawoord fictie) --- wolven --- sprookjes --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- 471.43 --- didactiek --- schoolboeken --- wereldoriëntatie --- 471.4 --- 471.49 --- Belangstellingscentra --- Kleuteronderwijs --- Muzikale verhalen --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Wolven --- 471.41 --- 471.42 --- 471.44 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Beeldopvoeding --- Dansen --- Dramatische vorming --- Geheugenspel --- Getallenkennis --- Gezelschapsspel --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Koeken --- Lezen --- Luisteren --- Meetkunde --- Meten --- Muzikale opvoeding --- Pantomime --- Peter en de wolf --- Prentenboeken --- Roodkapje --- Schimmenspel --- Schminken --- Sprookjes --- Sudoku --- Taalbeschouwing --- Tableau vivant --- Tellen --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Thematisch werken --- Toneel --- Vingerpopjes --- Wolf --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Muzische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Taal ; kleuteronderwijs --- Taal ; verhalen --- Taalbeschouwing ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Beeldende opvoeding --- (zie ook: jazzdans) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- vakoverschrijdende thema's --- ervaringsleren --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
Anne Laval heeft met Doosje vol verhalen een prachtig interactief concept bedacht. De twintig puzzelstukken, die langs beide kanten betoverend geïllustreerd zijn, vormen samen een tweeënhalve meter lange puzzel. De lezer, of puzzelaar, kan zelf de volgorde van de stukjes bepalen (op een begin- en eindstuk na) en zo telkens opnieuw tot nieuwe verhalen komen. De ene kant van de puzzel toont het verhaal van een kleine prinses in een vrolijke gele outfit, terwijl de andere kant het verhaal van een boerenjongen toont.Bron: https://pluizuit.be/boek/een-doosje-vol-verhalen/
vertellen --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- Didactics of Dutch --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Prentenboeken --- Verhalen --- Sprookjes --- Verhalend ontwerpen --- Creatieve activiteiten --- Vertellen --- Fantasie --- Creatief denken --- Storytelling --- Improvisatie --- Beelddenken --- Associëren --- Verhaal --- Sprookje
Choose an application
Babbeldoos is bestemd voor kinderen die taalzwakker zijn, zowel autochtone als allochtone. Ondanks de grote inspanningen die het onderwijs levert met taalmethodes, blijven een aantal kinderen problemen hebben. De bedoeling van Babbeldoos is via spel taal uit te lokken - in interactie - bij de kinderen zonder dat zij zich ervan bewust zijn met taal bezig te zijn. Alle activiteiten ervaren de kinderen als spel en niet als taal leren.
Taalstoornissen --- Kinderen. --- taalvaardigheid --- spelen --- kinderopvang --- taalspelletjes --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- remediërend onderwijs --- Taalstoornissen ; kinderen --- #PBIB:+111.18 --- #PBIB:+111.28 --- Buurtwerk --- Nederlands --- Spel --- Spreken --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHB:Taalontwikkeling --- 477.2 --- didactiek --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- taalontwikkeling --- taalproblemen --- taalspellen --- 475.2 --- Boeken --- Geluid --- Kunst --- Media(Communicatiemedia) --- Natuur --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Taal --- Taalachterstand --- Taalvaardigheid --- Vervoer --- Voeding --- Vuur --- Water --- Wonen --- Woonomgeving --- Taalonderwijs --- Taalproblemen --- 456.1 --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- anderstalige kinderen --- boeken --- kunst --- linguïstiek --- media --- natuur --- sprookjes --- taalachterstand --- taalspelen (ler) --- taalzwakke kinderen --- vervoer --- voeding --- vuur --- water --- woonomgeving --- Kinderen met taalproblemen --- Spelen --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Taalverwerving --- 475.1 --- 004021.jpg --- Denkontwikkeling: taal --- Leermoeilijkheden: taal --- NT2 --- didactische set --- Kinderen met lees-en schrijfmoeilijkheden --- Vakdidactiek : Nederlands : Andere --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- didactiek basisonderwijs - dramatische expressie, spel en beweging, verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Games --- Taalactiveringsprogramma's --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Allochtonen --- Spraaktherapie --- Taalopvoeding --- Taalstimulering --- Allochtoon --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Autochtoon --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taalontwikkelingsstoornis --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
De handleiding bestaat uit een algemeen deel (A) en een specifiek deel (B) per leerjaar.
371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+117.10 --- lager onderwijs --- leerboeken --- muzische vorming --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- schoolboeken --- 477 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Creativiteit --- Dansen --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Mediaopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Verbale expressie --- Commedia dell'arte --- Film --- Klei --- Licht --- Schimmenspel --- Sprookjes --- film --- handboeken --- klei --- licht --- schimmenspel --- sprookjes --- Muzische vorming ; basisonderwijs --- Muzische vorming; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Muzische vorming : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- (zie ook: Boetseren) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Bewegingsopvoeding --- Drama --- Music sound recording --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- #BSCH: vak: muziek --- Beeldeducatie --- Kleuter --- Wereldoriëntatie; ba.o
Choose an application
Ken je Eefje? Eefje Donkerblauw? Eefje is een koningin. Maar niemand weet dat. Behalve Eefje zelf. Eefje is ook echte babbelkont. Een donkerblauwe, verschrikkelijke mooie babbelkont. Iedereen die haar ziet, kan alleen maar "Oooooooh!" of "Aaaaaah!" zeggen. En verder niets meer. En dat is weinig. Hoe het afloopt, lees je in dit verander-m'n-kleuren-boek.
Dutch literature --- kleuren (themawoord fictie) --- verliefdheid (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- sprookjes (genre) --- Kleuren --- JB KOCK --- kleuren --- prentenboeken --- regenbogen --- Fiction --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- duinen --- strand --- verhalen --- Kleuren ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Kleuren - prentenboek --- Regenboog - prentenboek --- Verliefd zijn - prentenboek --- 041059.jpg --- Prentenboeken: kleuren --- kinderboekillustratie --- departement Beeldende Kunst --- 4+ --- Kleur --- Kleuters en eerste lezers --- regenboog (themawoord fictie) --- koning(inn)en (themawoord fictie) --- huwelijk (themawoord fictie) --- taal (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Anders zijn --- Fantasie --- Prentenboek --- Kleur (kleur) --- Kleuren.
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|