Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
44 kaarten
coachen --- pubers --- puberteit --- talenten --- kwaliteiten --- #PBIB:+108.41 --- Puberteit --- adolescentie --- Coachen --- Pubertijd --- Zelfreflectie --- Zelfkennis --- Talenten --- Communicatie --- Spellen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- 159.987 --- Games --- Schoolbooks - Didactic material --- Pubers --- Talentontwikkeling --- Coaching --- Sociale vaardigheden --- Persoonlijkheidsleer --- Identiteitsontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Didactic strategies --- Didactics of social education --- Secondary education --- Puber --- Talent --- identiteit
Choose an application
Dit spel leert pubers weerbaar te zijn in moeilijke en conflict situaties thuis, op school, bij vrienden en in het bijbaantje.Pubers hebben een belangrijke leertaak op het gebied van autonomie en het aanleren van de zogenaamde executieve functies, waarmee ze hun leer- en werktaken kunnen volbrengen. Pubers zijn nog ruwe diamanten in hun communicatie. Daarop reageren leidt vaak tot conflict. Uit onderzoek blijkt steeds opnieuw dat pubers de gevolgen van hun gedrag nog moelijk kunnen overzien. Dat moeten ze nog leren. Door middel van dit spel leren pubers over oorzaak en gevolg en krijgen ze meer gedragsopties en inzicht in hun eigen gedrag. Op een speelse wijze kunnen ze overzien en oefenen met wat er allemaal mogelijk is. Er wordt geoefend met verschillende levensgebieden die belangrijk zijn voor deze leeftijdsfase.In het spel vind je 4 smileys en 7 categorieën met kaartes. Er zijn 4 manieren om te reageren op anderen. Dit wordt vertegenwoordigd door de 4 smileys:AgressiefNon- assertiefAssertiefElegant je zin krijgen of elegant weerwoord gevenMaak op de vloer 4 (denkbeeldige) vakken in een vierkant of naast elkaar. Leg in ieder vak een afbeelding van een smiley. De spelleider beheert alle werkkaarten en kiest met welke kaarten het spel gespeeld wordt. Het spel kan stap voor stap met alle categorieën gespeeld worden, maar ook kunnen kaarten gekozen worden die op de situatie van toepassing zijn in relatie tot een hulpvraag.Neem stap voor stap de gekozen vragen door. De puber staat daarbij steeds in het vak van de betreffende smiley. De begeleider staat altijd naast de puber.De volgorde is:Categorie 1: Wat is...?Categorie 2: Wat doe je op deze plek?Categorie 3: Wat past bij jou?Categorie 4: Wat doe je als...?Categorie 5: ObserverenCategorie 6: ConsequentiesCategorie 7: Waar kies je voor?Sluit het spel af en bespreek de opgedane inzichten en de keuzes die de puber(s) wil(len) gaan maken voor situaties in de nabije toekomst. Je kunt het spel spelen met alle voorbeeldkaartjes, maar je kunt je ook concetreren op de kaartjes die gaan over de eigen situatie.Stop het spel als het inzicht en bewustzijn is gekomen en bespreek hoe dit kan worden ingepast in het dagelijkse leven en vooral ook op momenten van terugval.Bron: https://www.semmie.net/Het-grote-weerbaarheidsspel-voor-pubers
Pubers --- Assertiviteit --- Executieve functies --- Gedrag --- Sociale vaardigheden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Ontwikkelingspsychologie --- Weerbaarheid --- Pubertijd --- Puberteit --- Games --- Didactics of social education --- Secondary education --- Puber --- Executieve functie --- Situatiekaart (casus) --- Cognitieve gedragstherapie --- Gedragstherapie --- Executieve vaardigheden --- Emotie --- Emotieregulatie --- Geweldloze communicatie
Choose an application
Tijdens de puberteit gaan jonge mensen actief op zoek naar hun eigen identiteit, naar hun eigen persoonlijkheid. Het sociaal contact met leeftijdsgenoten is hun oefenterrein om rollen en vaardigheden uit te testen. Ze komen los van hun ouders en ontwikkelen een gevoel van eigen waarde.Voor iemand met ASS kan de puberteit een verwarrende tijd zijn. Een veranderend lichaam, wisselende gevoelsstemmingen waar ze geen blijf mee weten, een doolhof van sociale contacten. Hoe vinden ze aansluiting met leeftijdsgenoten? Hoe realiseren ze hun talenten?Een koffer vol vertrouwen zet in op de bewustwording van de eigen kwaliteiten, gevoelens en denkpatronen als basis voor de identiteitsontwikkeling. Deze spiegel leert hen hun eigen gedrag beter te begrijpen. Dit vormt een stevige basis om contacten met anderen te leggen.De doelstelling is van een koffer vol vertrouwen is dus drieledig:- Zelfvertrouwen ontwikkelen- Beter contact met anderen maken- Communicatief vaardig wordenDaarmee werken we mee aan het emotioneel welbevinden en zetten we in op preventie van vervreemding en depressie. De pijl als symbool van de brug tussen werelden.Bron: https://www.averbode.be/Pub/eenkoffervolvertrouwen/Koffer-vol-vertrouwen-Doel.html
Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- autisme --- talentmanagement --- #PBIB:+105.65 --- talenten --- spellen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Autisme --- Games --- Talenten --- Autisme --- Pubers --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Identiteitsontwikkeling --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Geïntegreerd onderwijs --- Secundair onderwijs --- Zelfvertrouwen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Talent --- Puber --- Hoger onderwijs --- Autismespectrumstoornis --- Persoonlijke ontwikkeling --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Zelfbeeld --- Communicatie --- Sociale vaardigheden --- Welbevinden
Choose an application
Met dit nieuwe spel heb je alles in huis om met 11- tot 14-jarigen rond relaties en seksualiteit in de puberteit te werken, het hele jaar door, op maat van jouw groep.Je maakt met Booost! weerbaarheid, imago, seksualiteit, relaties, veranderingen aan het lichaam en online gedrag op een fijne manier bespreekbaar, vanuit de leefwereld van kinderen en jongeren. Zo krijgen ze zicht op hun eigen vaardigheden en attitudes, krijgen ze spelenderwijs info en leren ze over deze thema's te communiceren.Ga op wandel door de stad en ontdek vanalles over de puberteit via de vraag-, opdracht- en discussiekaarten. En boost zo snel mogelijk het humeur van jouw personage - van #grmbl tot #jiehaa!Bron: https://www.pimento.be/booost/
433.4 --- gevoelens --- puberteit --- ontwikkelingspsychologie --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- weerbaarheid --- intermenselijke relaties --- identiteit --- pesten --- sociale relaties --- Age group sociology --- emoties --- Pubers --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jeugd --- Assertiviteit --- Seksualiteit --- Relaties --- Lichaam --- Communicatie --- Zelfbeeld --- Seksuele opvoeding --- Persoonlijkheidsleer --- Games --- Puber --- Relatie --- Menselijk lichaam --- Relationele en seksuele vorming --- Sensoa --- relaties en seksualiteit --- weerbaarheid en pesten --- identiteitsontwikkeling en teambuilding --- jongerenparticipatie --- collectie Sensoa --- Jongere
Choose an application
Ben jij snel genoeg om als eerste tot de kern van de eicel te geraken en al de rest achter jou te laten? Aarzel dan niet en daag je vrienden, broers, zussen of ouders uit tot dit spannende spel over voortplanting. Wie als eerste de eicel bereikt, wint eeuwige roem voor zichzelf en zijn nageslacht. Toch zal het niet eenvoudig zijn want de weg is bezaaid met vragen over mannen, vrouwen, zwangerschap, verliefd zijn en nog zoveel meer. En alsof dat nog niet genoeg is, moet je heel goed opletten voor de andere zaadcellen. Zij zullen er alles aan doen om jou te hinderen door je op onverwachte momenten aan te vallen en weg te jagenBron: https://www.bol.com/nl/p/grote-voortplantingsspel/9200000048246065/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002008J-7GDJKK72XOAW6-312194578720&&Referrer=ADVNLGOO002008J-7GDJKK72XOAW6-312194578720&Referrer=ADVNLGOO002008J-7GDJKK72XOAW6-312194578720&gclid=Cj0KCQiAi57gBRDqARIsABhDSMoMYzLs2fgaxiUyml4qTZ-2SAsWT3xVWBpf_JvEwYouaQdIHnFBfIgaArqYEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Seksuele opvoeding --- Basisonderwijs. --- spellen --- Didactics of medicine --- Didactics of social education --- voortplanting (mensen) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- seksuele vorming --- Didactics of primary education --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+108.43 --- didactisch materiaal --- lager onderwijs --- seksuele opvoeding --- 476.5 --- educatieve spellen --- 615.51 --- Seksualiteit --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- 433.4 --- 478.4 --- DID --- Genitaal stelsel (genitalia, geslachtsstelsel, voortplantingsorganen) --- Seksuele en relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding (seksuele voorlichting, voorlichting (seksuele)) --- Spel --- Voortplanting --- Didactisch materiaal --- gezelschapsspel --- voortplantingsspel --- 613.88 --- Relaties --- Seksuele voorlichting --- Seksuele opvoeding ; basisonderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Relationele en seksuele opvoeding --- didactiek basisonderwijs - natuurkennis, biologie, natuurkunde, scheikunde --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Gezondheidseducatie --- Games --- Zwangerschap --- Pubers --- Intimiteit --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Verliefd zijn --- Geboorteregeling --- RSV basisonderwijs --- Voortplanting (biologie) --- Relationele en seksuele vorming --- Puber --- Verliefdheid --- Spiraal (voorbehoedsmiddel)
Choose an application
Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- Wereldoriëntatie --- 476.11 --- 476 --- schoolboeken --- Lager onderwijs --- 476.1 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Music sound recording --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Europa --- Basisonderwijs --- Eenheidsmunt --- EU --- Rubens, Peter Paul --- Vlaggen --- Klimaat --- Levensomstandigheden --- Mensen --- Aarde --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Ademhaling --- Luchtverontreiniging --- Geld --- Beroepen --- Boodschappen doen --- hulporganisaties --- Vrijwilligerswerk --- Oorlog --- Wereldoorlog II --- Nazisme --- Jodenvervolging --- Vrede --- Kaarten --- Landen --- Landschappen --- Gebergten --- Zeeën --- Windmolens --- Varen --- Kusten --- Dor --- Droogte --- Kunst --- Toren van Babel --- Bruegel, Pieter (de oudere) --- Zelfcontrole --- Persoonlijkheidsleer --- Sociale vaardigheden --- Talenten --- Emotionele vaardigheden --- Emoties --- Voorlichting --- Mannen --- Vrouwen --- Lichaam --- Naaktheid --- Make-up --- Relatie --- Pubers --- Ouders --- Zonnestelsel --- Maan --- Zon --- Evenaar --- Wereldkaarten --- Groenten --- Water --- Gesteenten --- Steenkool --- Gassen --- Gasfornuizen --- Brandstoffen --- Geallieerden --- Grenzen --- Ademhalingsstelsel --- Longen --- Hart --- Bloedsomloop --- Circulatiestelsel --- Verslaving --- Alcoholisme --- Roken --- Koopverslaving --- Snoepen --- Computerspelen --- Drugs --- Lopen --- Eten --- Fastfood --- Gsm's --- Bewegingsopvoeding --- Bewegen --- Voedingsdriehoek --- Gezonde voeding --- Atomium (Brussel) --- Gent --- Waterlopen --- Leie --- Strand --- Kusttoerisme --- Kanosport --- Ardennen --- Brandweer --- Vuur --- Koks --- Borden --- Maaltijden --- Vliegtuigen --- Stewardessen --- Advocaten --- Soldaten --- Gender --- Kleuters --- Leraren kleuteronderwijs --- Schelpen --- Rechtbanken --- Vrije beroepen --- Bussen --- Chauffeurs --- Techniek --- Bouwvakkers --- Machines --- Herfst --- Bladeren --- Straatvegers --- Bezems --- Stoepen --- Ziekenhuizen --- Ziekenhuisverpleegkunde --- Patiënten --- Bankbiljetten --- Banken --- Onderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Horeca --- Restaurants --- Piloten --- Politie --- Postbodes --- Poetsen --- Treinen --- Artsen --- Weiden --- Weideflora --- Kerken --- Dorpen --- Daken --- Bossen --- Rivieren --- Valleien --- Bruggen --- Werken --- Diversiteit --- Arbeid --- Naaiateliers --- Rekken --- Computers --- IPhones --- Kansarmoede --- Klaslokalen --- Klassiek onderwijs --- Meester --- Laptops --- Digitale geletterdheid --- Digitale media --- Ipads --- PC's --- Schrijven --- Logo's --- Sociale media --- Engelen --- Duivels --- België --- Provincies --- Andere culturen --- Jodendom --- Zwavelstokken --- Liefde --- Valentijndag --- Godsdienst --- Dennen --- Dennenappels --- Waterflora --- Waterplassen --- Riet --- Basiskennis --- Heide --- Natuur --- Grassen --- Vijvers --- Waterlelies --- Bloemen --- Bomen --- Seizoenen --- Zomer --- Winter --- Lente --- Kikkers --- Merels --- Dieren --- Eenden --- Pinguïns --- Vleermuizen --- Zeehonden --- Bloesem --- Proeven (wetenschappen) --- Stappenplan --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Luchtvervuiling --- Jeugdliteratuur --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Beroep --- Winkelen --- Waardering --- Verpleegkunde --- Crisis --- Cultuur --- Man --- Vrouw --- Menselijk lichaam --- Naakt --- Communicatietheorie --- Ondernemerschap --- Poëzie --- Puber --- Gesprek --- Aarde (planeet) --- Wereldkaart --- Groente --- Windmolen --- Gesteente --- Gas --- Brandstof --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Kaart (geografie) --- Grens --- Long (orgaan) --- EURO --- Europese Unie --- Vlag --- Snoep --- Computerspel --- Gsm --- Gokken --- Internet --- Beweging --- Gezondheid --- Plezier --- Voeding --- Gedrag --- Drank --- Atomium --- Waterloop --- Kanovaren --- Ardennen (België) --- Spel --- Veld --- Kok (beroep) --- Bord (schotel) --- Maaltijd --- Vliegtuig --- Steward (luchtvaart) --- Advocatuur --- Soldaat --- Kleuter --- Leraar kleuteronderwijs --- Schelp (weekdier) --- Rechtbank --- Vrij beroep --- Autobus --- Chauffeur --- Techniek (wetenschap) --- Bouwvakker --- Machine --- Blad --- Straatveger (persoon) --- Bezem --- Voetpad --- Ziekenhuis --- Patiënt --- Rechten --- Leerling --- Jongere --- Bankbiljet --- Bankwezen --- Leraar basisonderwijs --- Restaurant --- Piloot --- Postbode --- Trein --- Arts --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Land --- Weide --- Landschap --- Kerk (gebouw) --- Dorp --- Dak --- Bos --- Rivier --- Vallei --- Brug (bouwwerk) --- Bouwen --- Arbeid (werken) --- Naaiatelier --- Computer --- iPhone --- Inclusie --- Maatwerk --- Buitenland --- Klaslokaal --- Laptop --- iPad --- Pc --- Logo --- Duivel --- Provincie --- Culturele diversiteit --- Valentijnsdag --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Literatuur --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Noorwegen --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Volwassene --- Geschiedenis --- Gebergte --- Zee --- Varen (werkwoord) --- Kust --- Stad --- Den --- Dennenappel --- Waterplas --- Gras --- Vijver --- Waterlelie --- Bloem (plant) --- Boom --- Seizoen (jaargetijde) --- Klimmen --- Kikker --- Merel --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Verzorging --- Eend --- Pinguïn --- Vleermuis --- Zeehond --- Pieter Bruegel de Oude --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Proef (wetenschap) --- Zelfbeheersing --- Talent --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Emotie --- Mens --- Mobiele telefoon --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|