Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit stellingenspel is bedoeld voor leerkrachten uit het basisonderwijs. Bedoeling is om aan de hand van een aantal stellingen waarvan de A- en B-versie telkens twee verschillende meningen verkondigen, ideeën rond omgaan met meertaligheid op school bespreekbaar te maken, op zoek te gaan naar de oorsprong van deze meningen en ze te relativeren, als team bewust te worden van de verschillen tussen collega's en te groeien naar meer consensus, de leerkrachten oog te laten krijgen voor de mogelijkheden van een meertalige opvoeding.
Choose an application
Choose an application
In september 2014 is de Nederlandse Aanpassing van de Renfrew Taalschalen (RTNA) verschenen. Deze nieuwe taaltest is genormeerd voor kinderen van 4 tot 10 jaar en bestaat uit drie subtests die een aanvulling vormen bij de bestaande taalproductietests. De eerste subtest, met name de Woordvinding/Woordenschattest, beoordeelt naast de woordenschat ook de woordvinding; dit is de snelheid waarmee een woord kan worden opgeroepen uit het mentale lexicon. De tweede subtest, de Actie Platen Test, meet de semantisch-pragmatische vaardigheden en de derde subtest, de Bus Verhaal Test, meet de narratieve vaardigheden. Bruikbaar voor iedereen die betrokken is de diagnose van kinderen met taalontwikkelingsstoornissen.
Actes de parole (Linguistique) --- Speech acts (Linguistics) --- Taalhandelingen (Taalwetenschap) --- #KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Test; taalvaardigheden --- #KVHB:Test; kinderen --- #KVHB:Taaltest --- #KVHB:Test; taalontwikkeling --- logopedie --- testmateriaal --- Schoolbooks - Didactic material --- Dutch language --- Acquisition --- Primary education --- Secondary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Signed language users can draw on a range of articulators when expressing linguistic messages, including the hands, torso, eye gaze, and mouth. Sometimes these articulators work in tandem to produce one lexical item while in other instances they operate to convey different types of information simultaneously. Over the past fifteen years, there has been a growing interest in the issue of simultaneity in signed languages. However, this book is the first to offer a comprehensive treatment of this topic, presenting a collection of papers dealing with different aspects of simultaneity in a range of related and unrelated signed languages, in descriptive and cross-linguistic treatments which are set in different theoretical frameworks. This volume has relevance for those interested in sign linguistics, in teaching and learning signed languages, and is also highly recommended to anyone interested in the fundamental underpinnings of human language and the effects of signed versus spoken modality.
#KVHA:Taalkunde; Gebarentaal --- Sign language --- Sign language. --- Langage par signes --- Language and languages. --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Deaf --- Gesture language --- Language and languages --- Gesture --- Signs and symbols
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|