Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Het Drijfverenspel is gebaseerd op het werk van de Zwitserse gedragswetenschapper Dr Eduard Spranger. Spranger classificeerde na jarenlange observaties zes essentiële attituden: Intellectueel, Praktisch, Esthetisch, Sociaal, Individualistisch en Traditionalistisch.Attituden zijn volgens Spranger een optelsom van ervaringen opgedaan door afkomst, opvoeding, opleiding, ervaring en kennis. De waardering van die ervaringen (in positieve of negatieve zin) maakt dat wij persoonlijke overtuigingen gaan koesteren. Op basis van onze overtuigingen maken wij de afweging in bepaalde situaties wel of niet in actie te komen (daarom: drijfveren). Onze drijfveren bepalen in belangrijke mate door welke bril wij naar de wereld om ons heen kijken. Men kan ook spreken over wereldbeschouwing, paradigma, een manier om het leven te waarderen.Over het algemeen bepalen de hoogste twee soms drie drijfveren de richting in iemands leven. In theorie is het niet mogelijk dat een persoon door alle zes de drijfveren even sterk wordt gemotiveerd.De Zwerm Groep werkt aan het verbeteren van teamprestaties o.a. door inzicht te geven in drijfveren. Wij hebben Het Drijfverenspel ontwikkeld om mensen spelenderwijs en met plezier dit inzicht te geven.Bron: https://www.dezwermgroep.nl/2009/03/het-drijfverenspel.html
Motivatie --- Persoonlijkheidsleer --- Attitude --- Coaching --- Teamontwikkeling --- Gedrag --- Persoonlijke ontwikkeling --- Talent --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Drijfveer
Choose an application
Er wordt vaak gezegd: Attitudes op het werk zijn belangrijker dan competenties. Maar hoe schat je de attitude & motivatie van iemand in tijdens een coaching of selectiegesprek?Dankzij 'Attitude in a box', een kaartenset, kan je snel en simpel de attitudes van je cliënt inschatten! Je kan ook vooraf de gewenste attitude laten bepalen in een scorematrix. Ideaal voor de manager, recruiter of coach. Omdat je iets actief doet verbetert dit meteen ook de beleving van de cliënt. Employer branding hoeft dus niet duur en complex te zijn.Bron: https://www.dynamo.be/ons-aanbod/kaartspelen/attitude-in-a-box
Loopbaanbegeleiding --- Personeelsmanagement --- Werving --- Gedrag --- Motivatie --- Sollicitatiegesprek --- Attitude --- Competentiemanagement --- Coaching --- Supervisie --- Teambuilding --- Personeelswerving
Choose an application
Dit educatief kaartspel kan je inzetten als instrument voor individuele-, team en organisatie coaching. Het werken met het kaartspel zet een proces van persoonlijke ontwikkeling in gang, in relatie tot je team en/of organisatie. Een ieder bepaald, eventueel begeleidt door een (team)coach, zijn eigen waarden.De bespreking van waarden levert wederzijds begrip, afstemming en minder conflicten op.Een ieder ontdekt waar hij of zij voor staat en voor gaat. Wat hem of haar drijft. Waarden vormen een basis om keuzes op te kunnen maken want dat geeft je zingevende energie. Je stemt dus af of de dingen die je doet of relaties die je hebt (collega's) nog wel bij je passen.Met de resultaten die het Waarden in werkspel kom je met elkaar in gesprek om elkaar meer te respecteren wat een ieder belangrijk vindt in het leven en werk.Waarden zijn je drijfveren in je werk, je zingevende factoren: ?Waar sta je voor, waar ga je voor?. Ontdek met dit Waarden in werkspel welke persoonlijke waarden belangrijk voor jou en je team of organisatie zijn.In groeps- en/of organisatieverband kunnen de gemeenschappelijke waarden in de samenwerking worden benoemd en vastgesteld. De inhoud van deze waarden bieden een grondslag voor samenwerking binnen een groep en/of organisatie en handvatten voor het geven en ontvangen van feedback.Voor individuele coachsessies is dit kaartspel een fantastische instrument om een mooi bewustwordingsproces in gang te zetten. Het ondersteunt coachee om bewuste keuzes te gaan maken. Het kaartspel biedt, mede door de korte beschrijving op elk waardekaartje, inspiratie en houvast in het keuzeproces.
Waarde (ethiek) --- Norm (gedragsregel) --- Organisatieleer --- Groepsdynamiek --- Groepsproces --- Teamwerk --- Coaching --- Persoonlijke ontwikkeling --- Attitude --- Motivatie --- Gedrag --- Samenwerking
Choose an application
Hoe gaan u en uw collega's met elkaar om? Welk gedrag van leerlingen is acceptabel en welk gedrag niet? Hoe kijkt u aan tegen voorvallen van bijvoorbeeld pesten, discriminatie en seksueel gedrag? Het spel Gedragen Gedrag brengt werkelijke situaties onder de aandacht en maakt ze bespreekbaar. Het doel van het spel is om gewenst en ongewenst gedrag bespreekbaar te maken en samen tot afspraken en regels te komen.Het bijzondere aan dit spel is dat het niet alleen voor onderwijsteams is. U kunt het spel ook in de klas met uw leerlingen spelen, of met ouders. Het spel bevat kaartjes met daarop beschrijvingen van situaties die afkomstig zijn uit de schoolpraktijk. Er zijn twee soorten kaartjes: lichtgroen of donkergroen. De lichte kaartjes zijn om situaties binnen het team te bespreken. De donkergroene kaarten zijn voor situaties binnen de school: tussen leerlingen, tussen leerkrachten en leerlingen, en tussen leerkrachten en ouders. De kaartjes beschrijven allerlei situaties. Er zijn zes thema's ingevoegd, aangegeven met een gekleurd tekstballonnetje. Zo kunt u het spel ook aan de hand van een specifiek thema spelen: Liefde, seks en relaties, Agressie en geweld, Vooroordelen en discriminatie, Seksuele diversiteit, Pesten en Ouders. Ook zijn er lege kaarten die u kunt gebruiken om een eigen situatie in te brengen en met elkaar te onderzoeken.Gedragen Gedrag biedt verschillende spelvarianten: Met of zonder spelbord, kleine of grotere (discussie)groepen of het zogenaamde 'overloopdebat'.Kortom: hoe klein of groot de groep ook is, er is altijd een manier te vinden om met dit spel aan de slag te gaan. Ook is het heel geschikt om te spelen tijdens studiedagen.Bron: https://www.schoolenveiligheid.nl/po-vo/kennisbank/spel-gedragen-gedrag/
Basisonderwijs --- Gedrag --- Communicatie --- Gespreksvoering --- Leraar --- Ouders --- Relatie school - ouder --- Relatie leraar - leerling --- Relatie leraar - ouder --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Omgangsvorm --- Attitude --- Gedragsregel --- Schoolcultuur --- Pedagogisch klimaat --- Groepsdynamiek --- Groepsgesprek --- Debat --- Sociale veiligheid --- Passend onderwijs --- Grensoverschrijdend gedrag --- Executieve functies --- Teamontwikkeling --- Situatiekaart (casus)
Choose an application
Hoe gaan u en uw collega's met elkaar om? Welk gedrag van leerlingen is acceptabel en welk gedrag niet? Hoe kijkt u aan tegen voorvallen van bijvoorbeeld pesten, discriminatie en seksueel gedrag? Het spel Gedragen Gedrag brengt werkelijke situaties onder de aandacht en maakt ze bespreekbaar. Het bijzondere aan dit spel is dat het niet alleen voor onderwijsteams is. U kunt het spel ook in de klas met uw leerlingen spelen. Het spel bevat kaartjes met daarop beschrijvingen van situaties die afkomstig zijn uit de schoolpraktijk. Er zijn twee soorten kaartjes: lichtpaars of donkerpaars. De lichte kaartjes zijn om situaties binnen het team te bespreken. De donkergroene kaarten zijn voor situaties binnen de school: tussen leerlingen onderling en tussen leerkrachten en leerlingen. De kaartjes beschrijven allerlei situaties. Er zijn vijf thema's ingevoegd, aangegeven met een gekleurd tekstballonnetje. Zo kunt u het spel ook aan de hand van een specifiek thema spelen: Liefde, seks en relaties, Agressie en geweld, Vooroordelen en discriminatie, Seksuele diversiteit en Pesten.Ook zijn er lege kaarten die u kunt gebruiken om een eigen situatie in te brengen en met elkaar te onderzoeken.Gedragen Gedrag biedt verschillende spelvarianten: Met of zonder spelbord, kleine of grotere (discussie)groepen of het zogenaamde 'overloopdebat'.Kortom: hoe klein of groot de groep ook is, er is altijd een manier te vinden om met dit spel aan de slag te gaan. Ook is het heel geschikt om te spelen tijdens studiedagen.Bron: https://www.schoolenveiligheid.nl/po-vo/kennisbank/spel-gedragen-gedrag-vo/
Secundair onderwijs --- Gedrag --- Communicatie --- Gespreksvoering --- Leraar --- Ouders --- Relatie school - ouder --- Relatie leraar - leerling --- Relatie leraar - ouder --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Omgangsvorm --- Attitude --- Gedragsregel --- Schoolcultuur --- Pedagogisch klimaat --- Groepsdynamiek --- Groepsgesprek --- Debat --- Sociale veiligheid --- Passend onderwijs --- Grensoverschrijdend gedrag --- Executieve functies --- Teamontwikkeling --- Situatiekaart (casus)
Choose an application
Alle coaches, begeleiders en remedial teachers willen met kinderen in gesprek. Dat is onze drijfveer voor het ontwikkelen van gesprekskaarten over executieve functies (EF). Door in gesprek te gaan met elkaar kom je er achter welke hulpvraag er speelt en kun je samen inzichtelijk maken wat er al goed gaat en wat er beter kan.Wat zijn executieve functies en waarom is het belangrijk om hieraan te werken?Executieve functies zijn 11 vaardigheden die je nodig hebt om te kunnen slagen in het leven: op school - in je werk - in relatie tot anderen - in je persoonlijke levenDe 11 executieve functies zijn:Denkvaardigheden 1. plannen 2. organiseren 3. timemanagement 4. werkgeheugen 5. metacognitieGedragsvaardigheden 6. reactie-inhibitie 7. emotieregulatie 8. volgehouden aandacht 9. taakinitiatie 10. flexibiliteit 11. doelgericht doorzettingsvermogenDe stellingen op de kaarten nodigen uit om tijdens het (mentor)gesprek helder te krijgen waar de leerling al goed in is en waar er verbeterpunten mogelijk zijn. De leerling wordt betrokken bij zijn eigen leerproces waardoor de motivatie om te werken aan de verbeterpunten wordt vergroot.(https://www.lerenlerenschiedamshop.nl/a-56201242/gesprekskaarten-executieve-functies/gesprekskaarten-executieve-functies-praktijk-onderwijs-v-mbo/#description)
Reflectie --- Onderwijs --- Oplossingsgericht werken --- Denkontwikkeling --- Attitudes --- Executieve functies --- Gedrag --- Training --- Gedragsleer --- Coaching --- Leerpsychologie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Executieve vaardigheden --- Praktijkonderwijs --- Secundair onderwijs --- Spellen --- Aandacht --- Begeleiding --- Concentratie --- Doorzettingsvermogen --- Emotieregulatie --- Flexibiliteit --- Inhibitie --- Metacognitie --- Organisatie --- Plannen --- Reactie-inhibitie --- Taakinitiatie --- Timemanagement --- Volgehouden aandacht --- Werkgeheugen --- Games --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Attitude --- Gedragswetenschap --- Buitengewoon onderwijs type 3 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Executieve functie --- Onderwijsbehoefte --- Cognitieve ontwikkeling --- 21st century skills
Choose an application
Even nadenken voordat je iets doet of zegt, je emoties onder controle kunnen hebben, je flexibel opstellen als iets anders gaat dan dat je verwachtte, zorgen dat je werk klaar krijgt, de juiste spullen op bepaalde momenten bij je hebben, doorzetten ook als iets tegenvalt... In al die situaties maak je gebruik van je executieve functies. Het ontwikkelen van deze functies brengt rust en regelmaat in je hoofd.Wij vinden het belangrijk dat leerlingen al van jongs af aan, deels bewust, deze functies kunnen oefenen. Daarom hebben wij dit spel ontwikkeld. Spelenderwijs oefenen de leerlingen de 11 executieve functies om zo stapje voor stapje de executieve vaardigheden te verwerven. Denk er aan: de leerlingen oefenen bijna nooit één geïsoleerde executieve vaardigheid. Bij iedere opdracht of vraag staat er echter maar één centraal.Een goede ontwikkeling van executieve vaardigheden heeft veel invloed op de schoolprestaties. Het is zelfs een betere voorspeller van schoolsucces dan intelligentie. Een goede reden om met de oefeningen en opdrachten aan de slag te gaan.Het spel bestaat uit een spelbord, dobbelsteen, pionnen, 55 opdrachtkaarten en vijf pas-kaarten. Per executieve functie zijn er vijf opdrachten. De opdrachten zijn zo geformuleerd dat ze aanzetten tot actie en de verschillende executieve vaardigheden geoefend wordenLeerlingen in groep 5, 6, 7 en 8 van het basisonderwijs en onderbouwleerlingen van het voortgezet onderwijs kunnen in groepjes met de op de kaarten beschreven opdrachten aan de slag. Voor 1 op 1 begeleiding kan dit spel ook goed ingezet worden.Bron: https://www.lerenlerenschiedam.nl/actueel/gesprekskaarten.html
Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Denkontwikkeling --- Attitudes --- Executieve functies --- Gedrag --- Training --- Gedragsleer --- Coaching --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Spellen --- Games --- Executieve vaardigheden --- Oplossingsgericht werken --- Attitude --- Gedragswetenschap --- Didactic strategies --- Primary education --- Executieve functie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijsbehoefte --- Cognitieve ontwikkeling --- Leerpsychologie --- 21st century skills --- Secundair onderwijs --- Pupil counseling. Pupil guidance
Choose an application
Eenvoudig een doelenmuur maken in jouw klas of praktijk kan met dit Doelenpakket.Gebruik de Gesprekskaarten Executieve Functies (apart uitleenbaar) om met jouw leerling het doel te formuleren en schrijf deze op de Doelenbriefjes. Deze doelenbriefjes hebben een handig plakrandje zodat je ze op de doelenkaart van keuze kan plakken. Zo wordt én blijft zichtbaar aan welk doel de leerling werkt door de doelenkaarten zichtbaar in de klas of praktijk op te hangen. Ga samen in gesprek over welke interventie jullie gaan gebruiken om het te leren doel te bereiken en evalueer op gezette tijden of het gelukt is.Gelukt? Kies samen een nieuw doel met behulp van de Gesprekskaarten om aan te werken en plaats deze op de doelenkaart.(https://www.lerenlerenschiedamshop.nl/a-60976625/doelenpakket-ef/doelenpakket-executieve-vaardigheden/#description)
Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Denkontwikkeling --- Attitude --- Executieve functies --- Gedrag --- Training --- Gedragswetenschap --- Coaching --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Executieve vaardigheden --- Oplossingsgericht werken --- Executieve functie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijsbehoefte --- Cognitieve ontwikkeling --- Leerpsychologie --- 21st century skills --- Secundair onderwijs --- Pupil counseling. Pupil guidance --- executieve functies --- coaching --- leren leren
Choose an application
Deze set bevat 121 kaarten. Per executieve functie zijn er 10 stellingen die te gebruiken zijn voor kinderen in het voortgezet onderwijs. Ook is er van iedere executieve functie een categoriekaart.Alle coaches, begeleiders en remedial teachers willen met kinderen en tieners in gesprek. Dat is onze drijfveer voor het ontwikkelen van gesprekskaarten over executieve functies (EF). Door in gesprek te gaan met elkaar kom je er achter welke hulpvraag er speelt en kun je samen inzichtelijk maken wat er al goed gaat en wat er beter kan.(https://www.lerenlerenschiedamshop.nl/a-51641814/gesprekskaarten-executieve-functies/gesprekskaarten-executieve-functies-voortgezet-onderwijs/#description)
Spellen --- Executieve functies --- Coaching --- Begeleiding --- Flexibiliteit --- Emotieregulatie --- Plannen --- Timemanagement --- Werkgeheugen --- Organisatie --- Metacognitie --- Reactie-inhibitie --- Inhibitie --- Volgehouden aandacht --- Concentratie --- Aandacht --- Taakinitiatie --- Doorzettingsvermogen --- Games --- Reflectie --- Onderwijs --- Communicatie --- Denkontwikkeling --- Attitudes --- Gedrag --- Training --- Gedragsleer --- Leerpsychologie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kwaliteiten --- Talenten --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- executieve functies --- Executieve vaardigheden --- Oplossingsgericht werken --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Attitude --- Gedragswetenschap --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Executieve functie --- Onderwijsbehoefte --- Cognitieve ontwikkeling --- 21st century skills --- Secundair onderwijs --- coaching --- leren leren
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|