Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Met het kernwaardenspel van Jump Serious Games kun je op een makkelijke en leuke manier je eigen waarden vinden of de waarden van een team of organisatie in beeld brengen. Het kernwaardenspel bestaat uit 60 kaarten met 127 zorgvuldig geselecteerde kernwaarden. De gekozen waarden zijn tot stand gekomen na zorgvuldig onderzoek. Deze waarden worden zowel individueel gebruikt als door organisaties. Hierdoor is het vrijwel zeker dat je jezelf kunt herkennen in één tot vier van de waarden die je op de kaarten ziet.Met de bijgeleverde handleiding is dit kernwaardenspel te gebruiken tijdens teamsessies, individuele coaching als zelfreflectie. De achterkant van de kaarten met kernwaarden zijn foto associatiekaarten. Dus dit zijn twee spellen in één!Bron: https://jumpseriousgames.nl/kernwaarden-mogelijkheden/
Coaching --- Fotokaarten --- Associëren --- Waarden --- Persoonlijke ontwikkeling --- Training --- Teambuilding --- Zelfreflectie --- Beelddenken --- Communicatie --- Talenten --- Organisaties --- Waarde (ethiek) --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Talent --- Organisatie --- Teamwork --- Samenwerken --- Ontwikkelingsspelen --- Training (sport) --- Training (vorming)
Choose an application
Kinderen, jongeren en volwassenen lopen soms vast in relatie tot zichzelf en de anderen. Brain Blocks is een interventie gericht op het verbeteren van hun sociale en emotionele functioneren.https://www.brainblocks.com/
PXL-Education 2019 --- autisme --- psycho-educatie --- zelfreflectie --- communicatietechnieken --- didactisch spelmateriaal --- Kind --- Jongere --- Volwassene --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Gedragsprobleem --- Begeleiding --- Relatie --- Emotie --- Gedachte --- Sociale vaardigheden --- Metafoor --- Communicatiemiddel --- Angst --- Hechting (psychologie) --- Verliesverwerking --- Rouwen --- Psychotrauma --- Depressie --- Autismespectrumstoornis --- ADHD --- Sociaal-emotionele ontwikkeling
Choose an application
Schatgravers is een kaartspel. Het spel bestaat uit karweikaarten, dit zijn opdrachten die zijn verdeeld in prikkelende en levensomhelzende thema's. Ook zijn er schatkaarten, hier staan waardevolle eigenschappen op om van en met elkaar te ontdekken.Schatgravers laat je op dynamische wijze verbinden met jezelf en de ander. Of je het nou speelt voor de gezelligheid of met een vooropgezet doel, de uniek versterkende combinatie van de karweikaarten en schatkaarten raakt alle deelnemers (jong en oud-er). Intussen blijf je dus nadenken over jezelf, maar ook over anderen.Je wordt volgegoten met welgemeende en onderbouwde complimenten. Je krijgt een completer beeld van jezelf en je medespelers, maar stiekem ook van andere mensen om je heen.Je zult verrast worden door je eigen en andermans kwaliteiten en het ontdekken van klein geluk op speelse wijze.Bron: http://www.schatgravers.com/?page_id=14
#PBIB:+101.10 --- Ontwikkelingsspelen --- Spellen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Kwaliteiten --- Feedback --- Zelfreflectie --- Reflectie --- Teamspellen --- Sociale vaardigheden --- Team --- Communicatie --- Communiceren --- Positief denken --- Coachen --- Talenten --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- kwaliteiten --- talenten --- feedback --- zelfreflectie --- reflectie --- teamspellen --- sociale vaardigheden --- team --- communiceren --- coachen --- positief denken --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Games --- Didactics of philosophy --- toegepaste filosofie --- coaching --- groepsontwikkeling --- Kinderen --- Jeugd --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Zelfvertrouwen --- Zelfbeeld --- Coaching --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Mindset --- Growth mindset --- Kind --- Mentaliteit --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Talent --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere --- Verbindend werken
Choose an application
Wat het mooie is van de coachkaarten is dat ze zo breed inzetbaar zijn. Bij allerlei sova-programma's en methodes zou je ze kunnen gebruiken. Echt een aanrader als je met kinderen wilt praten en hun talent wilt ontwikkelen! En gebruik je eigen creativiteit om nieuwe ideeën te ontwikkelen. Het materiaal leent zich er goed voor! - Liesbeth Simonse, Wij SpelenOp een positieve manier aandacht geven en luisteren naar een kind is belangrijk en met een vrolijke set kaarten vol prikkelende vragen ook ontzettend leuk. De Junior Coachkaarten zijn een mooi en gemakkelijk middel om met kinderen een goed gesprek op gang te brengen. Een set vrolijke gespreksstarters met aansprekende foto's en prikkelende vragen.De set Junior Coachkaarten bestaat uit 42 leuke foto's met prikkelende vragen. Deze helpen kinderen te verwoorden wat ze voelen en denken en dus bewust te maken van zichzelf. Hierdoor leren kinderen te zien wat hen bijzonder maakt, krijgen ze ideeën om iets te ondernemen en zo hun talent te ontwikkelen. In de set zit verder een joker en een uitlegkaart met o.a. gesprekstips.De Junior Coachkaarten zijn ingedeeld in 4 categorieen, herkenbaar aan de vrolijke kleuren:- Roze kaarten, waar word je vrolijk van ?- Gele kaarten, wat is belangrijk voor je?- Groene kaarten, wat vind je niet leuk?- Blauwe kaarten, wat wil je bereiken?De foto's helpen beeldassociatie op gang te brengen en de vragen zorgen voor net een andere invalshoek bij de start van een gesprek. Deze combinatie blijkt bij kinderen erg goed te werken.Junior Coachkaarten helpen kinderen te verwoorden wat ze voelen en denken en dus bewust te maken van zichzelf. Hierdoor leren kinderen te zien wat hen bijzonder maakt, krijgen ze ideeën om iets te ondernemen en zo hun talent te ontwikkelen.https://coachkaarten.nl/coachkaarten/junior-coachkaarten/
socio-emotionele opvoeding --- coaching --- didactische werkvormen --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Spellen --- Coachen --- Zelfreflectie --- Zelfkennis --- Communicatie --- Talenten --- persoonlijk --- 478.8 --- Schoolbooks - Didactic material --- Games --- 415.4 --- talenten --- competenties --- zelfreflectie --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Talent --- Talentontwikkeling --- Kind --- Coaching --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Persoonlijke ontwikkeling --- Gesprek --- Gesprekstechniek --- Associëren --- Coachkaarten. --- Gesprek met kinderen.
Choose an application
Spiegel jezelf! Kijk met een positieve blik en zie je kwaliteiten. Met het spiegel-jezelf-spel ontdek je spelenderwijs op een spannende manier je sterke eigenschappen. Raak zo snel mogelijk al je kaarten kwijt en hoor wat anderen zo leuk aan je vinden. Je zult zien dat het je verrast!Bron: https://dubbelzesuitgeverij.nl/spiegel-jezelf/
zelfbeeld --- kennismaking --- Social psychology --- Personality development --- zelfvertrouwen --- relationele vorming --- persoonlijkheidsleer --- #PBIB:+105.91 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Tussendoortjes --- educatieve spellen --- persoonlijkheid --- persoonlijkheidspsychologie --- psychologie --- spelmaterialen --- typologieën --- 417.1 --- welbevinden --- tussendoortjes --- 305.0 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Spellen --- Persoonlijkheid --- Kwaliteiten --- Coachen --- Zelfreflectie --- Reflectie --- Sociale vaardigheden --- Games --- Zelfvertrouwen --- Persoonlijkheidsleer --- Zelfbeeld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Positief denken --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Kwaliteit (persoonskenmerk)
Choose an application
44 kaarten
coachen --- pubers --- puberteit --- talenten --- kwaliteiten --- #PBIB:+108.41 --- Puberteit --- adolescentie --- Coachen --- Pubertijd --- Zelfreflectie --- Zelfkennis --- Talenten --- Communicatie --- Spellen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- 159.987 --- Games --- Schoolbooks - Didactic material --- Pubers --- Talentontwikkeling --- Coaching --- Sociale vaardigheden --- Persoonlijkheidsleer --- Identiteitsontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Didactic strategies --- Didactics of social education --- Secondary education --- Puber --- Talent --- identiteit
Choose an application
Het succesvolle kwaliteitenspel is in een nieuw jasje gestoken. Niet alleen is het ontwerp verbeterd, er zijn ook twee VO-kwaliteiten toegevoegd. Doel van het Ken je kwaliteitenspel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld.Met behulp van de kwaliteitenkaartjes kunt u op een leuke manier met uw leerlingen in gesprek komen over hun kwaliteiten. De kaartjes kunnen op verschillende momenten en met verschillende doelen ingezet worden in de dagelijkse onderwijspraktijk. De kwaliteitenkaartjes zijn geschikt voor jeugd van zeven jaar en ouder. Onze ervaring is dat ook volwassenen het spel met veel resultaat gebruiken.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.Bron: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1401/alle-boeken/58757/ken-je-kwaliteiten-(jeugd)kwaliteitenspel
zelfbeeld --- eigenwaarde --- kinderen --- didactische werkvormen --- Psychology --- Persoonlijkheidskenmerken --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Talenten --- Kwaliteiten --- Spellen --- Feedback --- Zelfreflectie --- Reflectie --- Teamspellen --- Sociale vaardigheden --- Team --- Communicatie --- Communiceren --- Coachen --- Games --- Leerlingbegeleiding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Pedagogisch klimaat --- Zelfbeeld --- Persoonlijkheidsleer --- Coaching --- Positief denken --- Zorgverbreding --- Onderwijs --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Talent --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Coachkaarten zijn prikkelende gesprekstarters die in bijna alle situaties zorgen voor plezier èn een goed gesprek over de dingen die echt belangrijk zijn: talent, ambitie en visie. En dat is handig om te weten van elkaar.Bron: https://coachkaarten.nl/coachkaarten/coachkaarten-voor-volwassenen/
coaching --- competenties --- talenten --- 159.923 --- Coaching --- Kwaliteit --- Talent --- Vaardigheden --- Competenties --- #PBIB:+105.41 --- 658.31 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Oriëntering : Algemeen --- Games --- Talentontwikkeling --- Talenten --- Leidinggeven --- Functioneringsgesprekken --- Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) --- Teamontwikkeling --- Training --- Werkvormen --- 415.4 --- educatieve spellen --- didactiek --- zelfreflectie --- spelmaterialen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- coachen --- kwaliteiten --- spellen --- didactisch spel --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Personnel management --- Kwaliteiten --- Leiderschap --- Functioneringsgesprek --- Persoonlijk ontwikkelingsplan --- Werkvorm --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Training (vorming)
Choose an application
Je staat als leraar voor de klas, of je bent docent of lector in een lerarenopleiding? Dan bij jij doorgaans druk doende met leerdoelen, lesvoorbereidingen en handboeken. En je worstelt altijd weer met het nare gevoel zelden of nooit tijd te vinden om even pas op de plaats te maken: er komen altijd weer nieuwe, andere uitdagingen op je af. Waar het echt om draait, het lesgeven en het jongeren aansteken met jouw passie voor het vak: waardevolle dingen die helaas ondergesneeuwd geraken onder alle administratieve geklooi waarmee je ieder ogenblik in orde moet zijn. Een verstikkende situatie ... Dit boek nodigt je uit even stil te vallen : het geeft je de kans om de pauzeknop in te drukken. 'Press pauze' en laat je uitdagen om op tegendraadse en verrassende wijze te kijken naar het eigen didactische handelen. Wat we jou aanreiken is geen afgerond verhaal, geen set van didactische handvatten die je voortaan zo en niet anders moet gebruiken. We gaan ervan uit dat jij ervaringsdeskundige bent, dat het aan jou is te pakken te krijgen wat je aan wil vangen met wat je in dit boek vindt. De kern van ons verhaal bestaat uit een set van 'kaarten' die een veelheid aan getuigenissen, vragen, voorbeelden, citaten, ... bevatten die jou 'anders' naar de eigen praktijk willen laten kijken. Wie ben jij als leraar of lerarenopleider? Wat wil jij bereiken met jouw didactische aanpak? Hoe kijk jij naar jouw leerlingen of studenten? Waar is het jou echt om te doen? Het zijn vragen die centraal staan in alles wat jij iedere dag onderneemt met jonge, ambitieuze mensen. Hoog tijd om je er opnieuw met volle aandacht mee in te laten. Grijp deze kans ...
didactische processen --- Didactics --- Education and state --- Education --- Philosophy --- Educational evaluation --- 37.001 --- #gsdbP --- didactiek --- lerarenopleiding --- motivatie --- pedagogiek --- 454.23 --- lerarenopleidingen --- zelfreflectie --- 691 --- Pedagogie --- 484 --- 489.4 --- Didactiek --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek --- 454 --- 454.2 --- Lerarenopleiding : CVO --- Reflecteren --- Leraren --- Leerkrachten --- 371.213 --- 120121.jpg --- Leraren ; opleidingen --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Pedagogie en didactiek --- Didactische principes --- didactiek ; algemeen --- PXL-Education 2015 --- lerarenberoep --- didactische evaluatie --- Zelfontdekkend leren --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische werkvormen --- Onderwijspraktijk --- Identiteitsontwikkeling --- Didactische werkvorm --- Leraar --- Directie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|