Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het (a)sociale talentenspel is een kaartspel bedoeld voor kinderen vanaf de 2e kleuterklas t.e.m. het 2e leerjaar. Het spel sluit aan bij de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Het spel werkt met de acht gedragscategorieën van de methode 'Kinderen en... hun sociale talenten'. Het spel kunnen kinderen klassikaal spelen, in groepjes en individueel. Op elke kaart staat een situatie die herkenbaar is. Verder staan op de kaart vragen voor een (kring)gesprek en een extra verwerkingsvorm, waar de leerkracht mee aan de slag kan met de hele klas.
Didactics of social education --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- sociale opvoeding --- lager onderwijs --- 471.44 --- basisonderwijs --- didactiek --- educatieve spellen --- kleuteronderwijs --- sociale vaardigheden --- spelmaterialen --- 478.9 --- Relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale ontwikkeling --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Talenten --- Sociale opvoeding ; onderwijs --- Spelmaterialen --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Games
Choose an application
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- spellen --- Baby- en kleuterspelen --- 471.44 --- peuters --- kleuters --- sociaal-emotionele opvoeding --- didactiek --- C3 --- spelmateriaal --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Kunst en cultuur --- Games
Choose an application
Dit katern Mies en Max en... geeft een verrijking van de lessen in "Kinderen en... hun sociale talenten", maar kan ook als inspiratiebron gebruikt worden om de acht gedragscategorieën van sociale competentie aan te kaarten bij jonge kinderen. Deze acht gedragscategorieën zijn: ervaringen delen, aardig doen, samen spelen en werken, een taak uitvoeren, jezelf presenteren, een keuze maken, opkomen voor jezelf en omgaan met ruzie.
471.44 --- 478.9 --- Emoties(Gevoelens) --- Relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale ontwikkeling --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Primary education
Choose an application
Bij elk van de 7 blokken hoort een apart werkboek. De inhouden die aan bod kwamen tijdens de instructiefase worden verwerkt in het werkboek. Naast de verwerking van de basislessen bevat het werkboek ook de oefenbladen van de oefenlessen. De leerlingen vullen hun werkboek in, al dan niet onder begeleiding van de leerkracht. De werkboeken zijn volledig in kleur. Het werkboek heeft een overzichtelijke en aantrekkelijke bladspiegel met voldoende invulruimte voor de leerlingen en aangepaste instructietaal.
471.44 --- didactiek --- emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- poppenkast --- poppenspel --- 471.41 --- Bang zijn --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Gevoelens --- Nieuwsgierig zijn --- Poppen --- Poppenkasten --- Poppenspel --- Vertelkastje(Kamishibai) --- Vriendschap --- 433.6 --- Emoties (Gevoelens) --- Nieuwsgierigheid --- Poppenkast --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Taal en verbale expressie --- Kind, spel en speelgoed --- Sociale en emotionele opvoeding --- (zie ook: Angst) --- 475.4 --- wiskunde --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.51 --- 510.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- Wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- wiskundemethode --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Groei mee met Cas en Lisa helpt uw kleuters te groeien in hun communicatievaardigheden, hun zelfvertrouwen en hun empathisch vermogen.De figuren Cas en Lisa groeien met hen mee, net zoals de steeds terugkerende maandthema's. De thema's zijn verwisselbaar, vormen een rode draad doorheen de kleuterschool en bieden tal van mogelijkheden voor differentiatie. Elk jaar diepen we de maandthema's een stukje verder uit.Een persoonlijke map, die de kleuters gaandeweg aanleggen, stimuleert de samenwerking met de ouders. Bepaalde activiteiten kunnen ook thuis op een eenvoudige manier aan bod komen.Bron: https://www.averbode.be/casenlisa-Info
genre-thema"">
Choose an application
Als je kijkt naar het aantal keuzes dat een mens binnen het korte tijdsbestek van één dag al moet maken, is kunnen kiezen het een van de belangrijkste vaardigheden die je in het leven moet leren. Keuze-leuk wil kinderen meer kansen bieden tot (het leren) kiezen. Een handleiding met een beschrijving van het materiaal, de opbouw van het bord en suggesties om het kiezen te organiseren. Halve cirkels (in geplastificeerd karton) met daarop de pictogrammen van de hoeken en activiteiten die daarin plaatsvinden. Wie het groeiende voorstellingsvermogen van kinderen wilt stimuleren, vindt dezelfde voorstelling in zwart-wit uitvoering aan de achterzijde. Grote prenten (in geplastificeerd karton) met afbeeldingen van de verschillende hoeken. Kopieerbladen met dierenfiguurtjes die de kinderen als hun eigen symbolen kunnen gebruiken Kopieerbladen met getalbeeld- en getalkaartjes. Keuze-leuk werd zo ontwikkeld dat het zowel door kleuters als 6-7-jarigen gebruikt kan worden. Het pakket wil vooral materialen en tips bieden voor een flexibel keuzebord. Je kunt het volledig aanpassen aan de behoefte van jouw groep én aan de ruimte die je ter beschikking hebt.
471.44 --- basisonderwijs --- didactiek --- kiezen --- kleuteronderwijs --- psychologie --- sociaal-emotionele opvoeding --- 471.4 --- 471.49 --- Dagindeling --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Hoekenwerk --- Kiezen (werkwoord) --- Pictogrammen --- Sociale ontwikkeling --- Tijdsbesef --- Kiezen --- Planning --- Activiteiten --- Ontwikkeling ; 4 - 7 jaar --- Ontwikkelingsmaterialen ; basisonderwijs --- D091741.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- hoekenwerk --- keuzes --- Didactics of primary education
Choose an application
Bijlage bij de gelijknamige handleiding.
#PBIB:+108.21 --- #PBIB:+108.31 --- 471.44 --- 478.9 --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Didactisch materiaal --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Talenten --- Talent
Choose an application
De monsterkoffertjes geven je de mogelijkheid om op een speelse manier met kinderen over hun angsten en fantasieën te praten. De 21 losse prenten vertellen het verhaal van Frank. Frank ziet overal enge monsters. De dokter heeft daartegen geen medicijn, maar geeft Frank en zijn vader wel het monsterkoffertje mee. Samen maken ze het koffertje open op de slaapkamer van Frank. In het andere koffertje zit het monster T-shirt om in te slapen, lezen of luisteren. Je kan het T-shirt ook voor een rollenspel gebruiken. Duur: 1 kwartier tot 1 uur.
Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- bang zijn (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- opvoeding --- kleuters --- monsters (themawoord fictie) --- socio-emotionele ontwikkeling --- 415.3 --- Bang zijn --- Drama --- Emoties(Gevoelens) --- Interactief leren --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Taalontwikkeling --- 471.44 --- Angst --- Fantasie --- Monsters --- 37.032 --- Angsten --- Kinderen --- Verwerking --- Uitvoerende functies --- Sociale en emotionele opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
In Bino en Beer vertelt Bino over de spannende avonturen die hij met Beer heeft beleefd. Samen met zijn pinguïnvrienden heeft hij Beer moeten redden uit een diep ravijn!Dit boekje is gebaseerd op iets wat ik als kind echt heb meegemaakt. In Italië viel de hond van onze buren in een gletsjer! Net als Bino in het boek, ging mijn vader op de grond liggen en hielden wij hem aan zijn enkels vast. Zo hebben wij de hond van de dood gered!?Bino en beer? is één van de twaalf prentenboeken die ik samen met Vera de Backker bedacht heb. Dit deel gaat over dingen uitproberen. En net zoals bij de andere elf delen hebben Jeroen Schipper en Suze van Calsteren er prachtige liedjes bij gemaakt!Read more http://www.marcelvandriel.nl/blog/bino-en-beer/
genre-thema"">
Choose an application
Blij, boos, bang, bedroefd… Jonge kinderen kunnen basisgevoelens op een speelse manier herkennen, verkennen en bespreken met de vier boeken van Bino en zijn gevoelens. De bijbehorende handpoppen en liedjes-cd maken er een klein feestje van om met dit pakket over de lieve albino pinguïn Bino te werken.
471.44 --- Gevoelens --- Bang zijn --- Boos zijn --- Verdriet --- Blij zijn --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 478.9 --- Emoties (Gevoelens) --- gevoelens --- bang zijn --- boos zijn --- verdriet --- blij zijn --- sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Contains audio-visual material --- 478.8 --- Didactics of social education --- vriendschap (themawoord fictie) --- blij zijn (themawoord fictie) --- pinguïns --- socio-emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- brillen (themawoord fictie) --- bang zijn (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- boosheid (themawoord fictie)
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|