Narrow your search

Library

DocAtlas (2)

Thomas More Mechelen (2)

UGent (2)

VIVES (2)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

More...

Resource type

object (4)

book (3)


Language

Dutch (2)

English (1)

Spanish (1)


Year
From To Submit

2014 (1)

2007 (1)

2001 (2)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Object
Stellingenspel voor leerkrachten rond meertalige opvoeding
Author:
Year: 2001 Publisher: Brussel Foyer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit stellingenspel is bedoeld voor leerkrachten uit het basisonderwijs. Bedoeling is om aan de hand van een aantal stellingen waarvan de A- en B-versie telkens twee verschillende meningen verkondigen, ideeën rond omgaan met meertaligheid op school bespreekbaar te maken, op zoek te gaan naar de oorsprong van deze meningen en ze te relativeren, als team bewust te worden van de verschillen tussen collega's en te groeien naar meer consensus, de leerkrachten oog te laten krijgen voor de mogelijkheden van een meertalige opvoeding.

Keywords

Linguistics


Multi
Antiguas gramáticas del castellano
Author:
ISBN: 8484790207 Year: 2001 Publisher: Madrid Fundación Histórica Tavere

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Renfrew taalschalen Nederlandse aanpassing : handleiding en scoreformulieren
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044131826 9789044131871 Year: 2014 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In september 2014 is de Nederlandse Aanpassing van de Renfrew Taalschalen (RTNA) verschenen. Deze nieuwe taaltest is genormeerd voor kinderen van 4 tot 10 jaar en bestaat uit drie subtests die een aanvulling vormen bij de bestaande taalproductietests. De eerste subtest, met name de Woordvinding/Woordenschattest, beoordeelt naast de woordenschat ook de woordvinding; dit is de snelheid waarmee een woord kan worden opgeroepen uit het mentale lexicon. De tweede subtest, de Actie Platen Test, meet de semantisch-pragmatische vaardigheden en de derde subtest, de Bus Verhaal Test, meet de narratieve vaardigheden. Bruikbaar voor iedereen die betrokken is de diagnose van kinderen met taalontwikkelingsstoornissen.

Simultaneity in signed languages : form and function
Authors: --- ---
ISSN: 03040763 ISBN: 9789027247964 902724796X 9786612155079 1282155075 9027292957 9789027292957 9781282155077 6612155078 Year: 2007 Volume: 281 Publisher: Amsterdam ; Philadelphia : J. Benjamins,

Listing 1 - 4 of 4
Sort by