Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Bevat: 3 touwtjes
Touwfiguren --- 622.1 --- Behendigheidsspelen --- Multiculturele samenleving --- Spelen(Kinderspelen) --- Touwen --- 478.1 --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Handspelletjes --- Kinderspelen --- Touw --- Handspelletje --- Kinderspel
Choose an application
Kapitein Winokio ging op zoek naar de fijnste speelplaatsspelletjes en bijhorende liedjes. Hij liet zich daarbij helpen door oma's en opa's, juffen en meesters, jeugdbewegers en kinderen zelf. Doorheen regionale verschillen en variaties op spelregels en liedjesteksten maakte hij deze selectie in de hoop dat ze, net als de Vlaamse kinderliedjes, doorgegeven worden van generatie op generatie.Bron: http://www.kapiteinwinokio.be
Speelplaatsen --- Spelletjes --- Kinderliederen --- Geschiedenis --- Muzische vorming --- Muzikale opvoeding --- 622.1 --- 471.46 --- 477.7 --- Buitenhuisspelen (Buitenspelen) --- Speelpleinactiviteiten --- Spelactiviteiten --- Spelen(Kinderspelen) --- #PBIB: +117.30 --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Muzische vorming : Beweging & dans --- Contains audio-visual material --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- speeltijd --- bewegingsspelen --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- spelactiviteiten --- kinderliederen (genre) --- Speelplaats --- Spel --- Kinderlied --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Met '75 tools for creative thinking' maakt u kennis met 75 direct toepasbare technieken om problemen op te lossen, ideeën te genereren of out-of-the-box te denken.De 75 creativiteitstechnieken zijn verdeeld over de 5 stappen die u doorloopt bij het oplossen van een probleem. De informatie op de kaart is kort, praktisch en direct toepasbaar: wat is de techniek, wanneer zet u hem in, hoe doet u het en met welk resultaat? Daarnaast geeft een praktisch boekje verdere uitleg over hoe u de kaartenset het meest effectief kunt gebruiken. Het spel kan worden gebruikt in teams op het werk, tijdens een cursus of workshop en gewoon voor u zelf.
Spellen --- Creatief denken --- Creativiteit --- Innovatie --- Innoveren --- Brainstormen --- Brainstorming --- Brainstorm --- Games --- Teambuilding --- Probleemoplossend denken --- Werkvormen --- 622.1 --- 415.4 --- ontwerpmethodiek --- ontwerpproces --- Binnenhuisspelen --- creativiteit --- innovatie --- brainstormen --- probleemoplossing --- kinder- en gezelschapsspelen --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Denken --- Werkvorm --- Musiceren --- Gezelschapsspellen. --- Kaartspellen. --- Brainstormen. --- Creativiteit.
Choose an application
Gezelschapsspelletjes spelen is iets wat jonge kinderen geweldig leuk vinden. Maar het kan ook heel leerrijk zijn. Deze map staat boordevol gezelschapsspelletjes waarmee kinderen zonder het te beseffen heel wat vaardigheden ontdekken en oefenen. En dat gebeurt gewoon al spelend!Dit pakket bevat kant-en-klaar spelmateriaal voor kleuters vanaf 4 jaar. Lees de eenvoudige, stapsgewijze instructie en ga meteen aan de slag! Je hoeft enkel nog de speelborden uit de map te nemen, de opdrachtkaarten uit te knippen en een (kleuren)dobbelsteen en enkele pionnen klaar te leggen. Als je de materialen lamineert en verstevigt, gaan deze spelletjes jarenlang mee!Deze spellen bieden je een hoop inspiratie en een divers aanbod aan concrete activiteiten om je hoeken doelgericht te verrijken en de kinderen zelfstandig te laten spelen. Dit materiaal kun je tevens inzetten om te werken binnen een zorgcontext.Speel je slim 2 richt zich op het verwerven van volgende vaardigheden:- getalbegrip tot zes ontwikkelen- de een-eenrelatie leren toepassen- het synchroon tellen stimuleren- oefenen van de begrippen 'meer', 'minder' en 'evenveel'?- taalontwikkeling stimuleren aan de hand van rijm, visuele discriminatie, het verdelen van woorden in klankgroepen...- informatie vanuit twee richtingen leren samenbrengen in een rooster (matrix)- een opgelegd patroon voortzetten- stimuleren van taakgerichtheid en concentratie- werken aan sociale vaardigheden(http://www.abimo.net/educatieve_uitgaven/index.php?doelgroep=kleuterschool&ct=103&pg=detail&rid=1281)
Gezelschapsspelen --- 471.42 --- 622.1 --- Wiskundige initiatie --- Concentratie (Aandacht) --- sociale vaardigheden --- Taalspelletjes --- Fijne motoriek --- gezelschapsspellen --- wiskundige initiatie --- taalontwikkeling --- #PBIB:+108.21 --- 471.4 --- 471.6 --- didactiek --- cognitieve opvoeding --- zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Schoolbooks - Didactic material --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Werkbladen --- 4-jarigen --- Spel --- Werkblad --- 4-jarige --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Getalbegrip --- Tellen --- Executieve functies --- Taalverwerving --- Sociale vaardigheden --- Kleur (kleur) --- Identificatie --- Ruimtelijk inzicht
Choose an application
De aangeboden categorieën zijn : Gooi je los - Hoedje op en doe je zegje - Hoor 't klinken - Krijg een punthoofd - Samen sterk - Rust roest - Speelplaats
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- #PBIB: +117.30 --- 371.67 --- 373.5 --- tussendoortjes --- educatieve spellen --- 477.8 --- sociaal-emotionele opvoeding --- muzische ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- spelen --- 622.1 --- Spelen --- Bewegingsopvoeding --- Spelletjes --- Beweging --- Bewegingstussendoortjes --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Muzische vorming : Beweging & dans --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Tussendoortjes --- Cognitieve ontwikkeling --- Muzische vorming --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Motoriek --- Basisonderwijs --- Tussendoortje (werkvorm) --- Energizer
Choose an application
Doos met 160 praktische kaarten in 4 bundels : liedjes, rondedansjes, bewegingspelletjes, vingerspelletjes en bewegingsversjes.
versjes (genre) --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- muziek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- dansjes --- Kleuterschool: dansjes --- Kleuterschool: spelletjes --- Kleuterschool: versjes --- Muzische ontwikkeling: versjes: dansjes --- bewegingsspelletjes --- kinderpoëzie --- kleuters --- versjes --- 471.4 --- didactiek --- educatieve spellen --- kinderliederen --- kleuteronderwijs --- spelmaterialen --- 616.5 --- 622.1 --- Bewegingsexpressie --- Concentratie (Aandacht) --- Denkspelen (Quiz) --- Kinderdansen --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kleuteronderwijs --- Moppen --- Poëzie(Gedichten) --- Raadsels --- Spelen(Kinderspelen) --- 471.41 --- 471.47 --- Bewegen op muziek --- Bewegingsspelen --- Dansexpressie --- Handboek/cursus --- Jeugdpoëzie --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Vingerspelletjes --- bewegingsspelen --- kleuter --- liedjes --- 796.041 --- Bewegen --- Dans --- Kleuters --- Liederen --- Muziek --- Spelen --- Versjes --- Ontwikkelingsmateriaal --- ontwikkelingsmateriaal --- 472.7 --- didactiek kleuteronderwijs --- Gymnastiek naar doelgroepen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Taal en verbale expressie --- Bewegingsopvoeding --- Dutch literature --- Didactics of Kindergarten --- Educatieve spellen --- Muzikale vorming --- Kleuteronderwijs. --- Didactiek van de kunst --- Nederlandse letterkunde --- PXL-Education 2013 --- jeugdliteratuur: tot 6 jaar --- gedichten --- taalverwerving --- bewegingsopvoeding
Choose an application
Deze ringband behoort bij het Kwaliteitenspel en bevat 20 spelvormen die met het spel kunnen worden gespeeld. Voorbeelden toepassingsmogelijkheden: het geven van feedback - samenwerking - kennismaking - coaching - functioneringsgesprekken.Tevens zijn bij de meeste spelvormen vervolgopdrachten opgenomen, vaak gekoppeld aan het boek "Kwaliteiten" (Gerrickens P, 1997). Dit boek is een heel geschikt hulpmiddel om u verder te verdiepen in de theorie over kwaliteiten
65.012.4 --- 159.9 --- communicatie --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- #KVHB:Management --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Spellen --- kwaliteiten --- persoonlijkheid --- secundair onderwijs --- spelmateriaal --- volwassenen --- Sociale psychologie --- 005.962.13 --- 417 --- 417.1 --- 621.4 --- 622.9 --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- Typologieën --- kwaliteitenspel --- management --- gezelschapsspelen --- Games --- zelfbeeld --- zelfkennis --- 622.1 --- Binnenhuisspelen --- Feedback --- Persoonlijkheidskenmerken --- Teamvorming --- Zelfbeeld (zelfontplooiing, zelfvertrouwen, zelfwaardering) --- Zelfbeeld --- 316.8 ) Agogie --- Didactisch materiaal --- Documentatiemap --- arbeidssociologie (gez) --- psychologie --- spel (gez) --- spelvormen --- trainingsspel --- zelfmanagement --- 159.923 --- Groepen --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Samenwerking --- Spelvormen --- 305 --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Spel; opvoeding --- 983138.jpg --- D50049.jpg --- Ontwikkelingsmateriaal --- Persoonlijkheidstrekken --- Relatiespelen --- kwartetspel --- persoonlijkheidsvorming --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag zelfontplooiing --- spel --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- gedrags- en prestatiemanagement --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Kaartspelen --- algemene psychologie, persoonlijkheidsleer --- kinder- en gezelschapsspelen --- 37.03 --- jeu --- Kwaliteiten. --- Didactics of social education --- Organization theory --- Personnel management --- Social welfare methods --- organisatiepsychologie --- HRM (human resource management) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Psychology --- Primary groups --- persoonlijkheidsleer --- karakterkunde --- sociale vaardigheden --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- coöperatief --- educatief --- improviseren --- kaarten --- sociaal --- sociale pedagogie --- sociologie --- taal --- waarnemen --- zintuigen --- Karakterkunde --- Sociale vaardigheden --- 980188.jpg --- Kaartspel: relaties --- S2006661.JPG --- interculturele communicatie --- kaartspel --- 484.6 --- multiculturaliteit --- spellen --- relatiespel --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- 007 --- Primaire groepen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- zelfevaluatie --- Zelfontplooiing --- Educatieve spelen --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Begeleiding --- Supervisie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Organisatiecultuur --- Coaching --- Functioneringsgesprekken --- Kwaliteitsbeleid --- Studiebegeleiding --- Arbeidsvreugde --- Zelfmanagement --- Organisatieculturen --- Talenten --- Functioneringsproblemen --- graduaat orthopedagogie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Man --- Volwassene --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Kennismakingsspel --- Functioneringsgesprek --- Zelfzorg --- Talent --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- gezelschapsspellen --- Functioneringsprobleem (werkcontext)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|