Narrow your search
Listing 1 - 10 of 2066 << page
of 207
>>
Sort by

Object
Kennismakingsspel
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: 's-Hertogenbosch Gerrickens training & advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De bedoeling van het Kennismakingsspel is je op een verrassende manier te laten kennismaken met anderen. Het spel bestaat uit kaarten met daarop een vraag en een bijpassende foto. De vragen zijn verdeeld over zes groepen: jeugd & verleden, karakter & interesse, doen & laten, motivatie & inspiratie, werk & loopbaan, wensen & toekomst. Het spel kan in uiteenlopende situaties gebruikt worden om elkaar (beter) te leren kennen, bijvoorbeeld in een groep of team, maar ook in de familie- of vriendenkring. Je kan het spel ook gebruiken als energizer of om elkaar complimenten te geven.

Keywords

Didactics


Object
TOM-PABO spel
Authors: ---
ISBN: 9789059100930 Year: 2006 Publisher: 's-Hertogenbosch KPC Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een aantal jaren geleden is in Nederland het TOM-project gestart. Teamonderwijs Op Maat (TOM) is een integrale aanpak voor verandering en vernieuwing in het onderwijs. De kern van TOM is het anders organiseren van leren en leerprocessen met bewuste flexibele inzet van personeel en middelen. Daarbij beschouwt men niet langer de klas als eenheid van onderwijs en de leraar als de enige die onderwijs kan geven. In plaats daarvan zijn multidisciplinaire teams samen verantwoordelijk voor het onderwijs van een 'unit' die bestaat uit diverse klassen of groepen. Het TOM-PABO spel is bedoeld voor studenten lerarenopleiding. Het spel brengt studenten in contact met onderwijsvernieuwing, biedt kennis over het anders organiseren van leren en leerprocessen, maakt helder over welke competenties je moet beschikken als lid van een multidisciplinair team, biedt thema's om te discussiëren over beelden die bestaan ten aanzien van onderwijs en lesgeven. Studenten maken ook uitgebreid kennis met scholen en PABO's (lerarenopleidingen) die met het TOM-traject hebben meegedaan. Het spel kan gespeeld worden met minimum 4 en maximum 25 deelnemers en duurt ongeveer twee uur.

Keywords

Didactics


Object
Openhartig classic : gedurfde, verrassende vragen en uitdagingen
Publisher: Hedel Moodzz bv

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De vragen en opdrachten van dit spel dagen de spelers uit om openhartig te zijn over de meest uiteenlopende onderwerpen. Het spel leidt tot verrassende antwoorden, hilarische momenten, serieuze overdenkingen, nieuwe ontdekkingen en bovenal plezier met elkaar. Geschikt voor jongeren vanaf 16 jaar en volwassenen.

Keywords

Didactics


Object
75 tools for creative thinking
Author:
Year: 2018 Publisher: Place of publication unknown BISPublishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De technieken die op de kaarten in deze (Engelstalige) toolbox zijn beschreven, helpen om inspiratie op te doen, de gedachten te ordenen en het creatieve denkvermogen te stimuleren. De toolbox bevat 5 soorten kaartensets. Elke categorie kan voor een bepaald doel ingezet worden. Je kunt de categorieën lineair gebruiken, maar ook onafhankelijk van elkaar. Met de categorie 'Get started' kan je een onderwerp (vb. probleem, situatie, idee...) verkennen, doorgronden en afbakenen. De set 'Check Around' kan gebruikt worden om input te verkrijgen van mensen die betrokken zijn bij een bepaalde situatie met de bedoeling noden, ideeën en oplossingen die van toepassing zijn in een specifieke context te detecteren. De set 'Break it down' is handig om inzichten of bevindingen die rondom een afgebakend onderwerp zijn geuit, te organiseren, categoriseren en associëren. De 'Break free' set kan je gebruiken om, eens het doel duidelijk is, ideeën te genereren. Met de set 'Evaluate & Select' kan je criteria definiëren en ideeën evalueren om enkel de beste over te houden. Deze toolbox kan ingezet worden door professionele teams voor verschillende doeleinden, zoals organisatieontwikkeling, communicatie & feedback, inspraak & participatie, samenwerking & teambuilding, ...

Keywords

Didactics


Object
Openhartig bijzonder : mooie gesprekken beginnen bij duidelijke vragen!
Publisher: Hedel Moodzz bv

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Openhartig Bijzonder is een spel met 102 vragen opdrachten speciaal gemaakt voor én door bijzondere mensen met een beperking. Net als voor iedereen, is het voor mensen met een verstandelijke beperking best spannend contact te maken. Onduidelijke vragen met soms een dubbele betekenis maken dat nog moeilijker. In het spel Openhartig Bijzonder zitten daarom alleen maar hele duidelijke vragen en opdrachten, in duidelijke taal. Het zijn opdrachten of vragen over dingen of gevoelens die we allemaal meemaken, zoals: Is er iets wat jij heel erg goed kunt? Vertel eens!; Waar moet je heel hard om lachen?; Jij krijgt een blinddoek om. Iemand uit de groep geeft jou iets in je handen. Kun jij raden wat het is?

Keywords

Didactics


Object
Babbelblik voor briljante studenten
ISBN: 9789463337182 Year: 2019 Publisher: Veghel Imagebooks Factory Bv

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

50 kaarten met open vragen, vul-aan-vragen, stellingen en dilemma's om een gesprek op gang te brengen en elkaar beter te leren kennen. Voor 2 of meer deelnemers vanaf 17 jaar.

Keywords

Didactics


Object
Vaardighedenspel
Author:
Year: 2000 Publisher: 's-Hertogenbosch Gerrickens training & advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De invalshoek van dit communicatiespel is: wat kan ik? Het spel bestaat uit 140 kaarten met daarop sociale en communicatieve vaardigheden, bv.: helder formuleren, samenvatten, beslissingen nemen, opbouwende kritiek geven en duidelijk uitleggen.

Keywords

Didactics


Object
Waarden- en normenspel
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: 's-Hertogenbosch Gerrickens training & advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De bedoeling van dit spel is u met anderen in gesprek te brengen over waarden en normen. De centrale vraag is: Wat vind ik belangrijk? Het spel bestaat uit 140 kleurrijke kaarten, verdeeld over drie groepen: Waarden; Thema's; Normen. Waarden - centrale vraag: Wat is voor mij als persoon of voor ons als organisatie richtinggevend voor ons handelen? Voorbeelden van waarden: rechtvaardigheid, integriteit, duurzaamheid en solidariteit; Thema's - geven terreinen weer waarop waarden concreet tot uitdrukking kunnen worden gebracht. Voorbeelden: leidinggeven, opvoeding, media en politiek; Normen - kernvraag hierbij: Welke gedragsregels zijn gewenst of ongewenst in groepen? Voorbeelden van groepsnormen: 'je moet jezelf zien te redden' en 'je mag fouten maken'.

Keywords

Didactics


Object
Game.Learn.Grow : een game in de klas? Ontdek hier hoe je dit doet!
Authors: --- ---
Year: 2020 Publisher: Gent Artevelde Hogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het gebruik van digitale games in de klas vergroot de motivatie, betrokkenheid en productiviteit van de leerlingen. Deze toolbox is bedoeld om leraren te helpen goede lessen te ontwikkelen waarin games geïntegreerd worden. Het pakket Game.Learn.Grow bestaat uit een leidraad met achtergrondinformatie, een stappenplan (spelbord) met uitleg over elke stap en een tiental lesstructuren die opgenomen zijn in de handleiding. Hiernaast bevat het pakket een set lesfiches met praktijkvoorbeelden. De meeste lessen werden ontwikkeld voor het lager onderwijs, maar er zijn ook een paar praktijkvoorbeelden voor (de eerste graad van) het secundair onderwijs. Alle materiaal is ook terug te vinden

Keywords

Didactics


Object
School stories : 50 uitdagende raadsels voor oplettende scholieren
Year: 2020 Publisher: Enschede Tucker's Fun Factory

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Didactics

Listing 1 - 10 of 2066 << page
of 207
>>
Sort by