Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
peuters (doelgroep) --- sociale vaardigheden --- peuters --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Sociaal spel --- Sociale opvoeding --- Sociale ontwikkeling --- Spelen --- 433.4 --- RSV basisonderwijs --- ontwikkelingspsychologie --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- sociale opvoeding --- 37.032 --- Sociale vaardigheden --- Activiteiten --- Peuters --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Kleuter --- Spel
Choose an application
Het aangeboden pakket bestaat uit een videoband 'sociaal vaardig' en een begeleidend handboek. De video is onontbeerlijk voor het realiseren van het programma. Het handboek is een praktische gids bij de video. Hierin wordt duidelijk beschreven hoe u een programma over sociale vaardigheden concreet moet aanpakken. Bij de handleiding zijn ook enkele hulpmiddelen gevoegd (huiswerkbladen, observatieformulieren, ...) zodat u onmiddellijk aan het werk kan met een groep jongeren. Dit programma biedt de mogelijkheid om tieners en adolescenten bepaalde sociale vaardigheden bij te brengen. Via diverse technieken kunnen aldus de volgende vaardigheden geoptimaliseerd worden: iets vragen, luisteren, een kort gesprek voeren, 'nee' zeggen, iets bespreken, kritiek krijgen, kritiek geven, boosheid uiten, teleurstelling uiten, een compliment geven. Daarbij beogen de auteurs zowel kennisvermeerdering als gedrags- en belevingsverandering. (Bron: covertekst)
Agogiek. --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- adolescenten --- sociale vaardigheden --- Didactics of social education --- #KVHB:Adolescenten --- #KVHB:Begeleiding --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- communicatie --- jongeren --- secundair onderwijs --- sociale opvoeding --- tieners --- 305.9 --- 361.521 --- Boosheid --- Communicatie --- Kritiek --- Luisteren --- Sociale vaardigheden --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- 433.4 --- communicatietheorie --- gevoelens --- rollenspel --- sociaal vaardig (ler) --- 37.032 --- Begeleiding --- Emoties --- Jeugd --- Jongerenbegeleiding --- Sociaal-agogische vaardigheden --- 031211.jpg --- Sociale vaardigheden: adolescenten --- 691 --- Sociale psychologie ; overige onderwerpen --- 007 --- Pedagogie en didactiek --- Contains audio-visual material --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Methodiek --- Adolescenten --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Adolescent --- #KVHB:Video --- #KVHB:DVD --- Jongere
Choose an application
Bij elk verhaal uit het eerste boek horen 5 krachtkaartjes met daarop de belangrijkste inzichten uit het verhaal. Ze helpen bij het aanleren van positieve gedachten, gewoontes of gedrag.De krachtkaartjes kan je op twee manieren gebruiken:- Je kan ze gebruiken voor het voorlezen. Laat je kind de ogen sluiten en de rechterhand op het hart leggen. Laat het in stilte of luidop de vraag stellen: 'Welk verhaal past nu het beste bij mij?'. Het kind opent de ogen en trekt een kaartje met de linkerhand. Het antwoord staat in het groen vermeld op het kaartje.- Je kan ze ook achteraf gebruiken, als steuntje. De vraag is dan: 'Welk krachtkaartje kan ik nu het beste gebruiken?' Je kan daarbij herinneren aan de inhoud van een verhaal of hoe een bepaald personage zich voelde.Er zijn kinderen die 's morgens een kaartje trekken en het meenemen naar school als steuntje voor de dag. Het is ook leuk om als gezin te doen. Je hebt dan meteen een intro tot een gesprek. Eveneens te gebruiken in een coachpraktijk.Bron: https://www.verhalenvoorgevoeligeoortjes.com/liedjes-en-krachtkaartjes/
433.4 --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Dutch literature --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- socio-emotionele ontwikkeling --- Voorleesverhalen --- Relatie ouder - kind --- Hulpverlening --- Coaching --- Emoties --- Positief denken --- Gedrag --- Mindset --- Growth mindset --- Gedachten --- Voorleesverhaal --- Emotie --- Mentaliteit --- Gedachte --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Gevoelens --- Sociaal- emotionele opvoeding
Choose an application
Deze Wijzer is bedoeld voor leerkrachten die de onderwijsbehoeften van leerlingen samen met hen willen ontdekken om daar hun aanpak op af te stemmen.Door het gebruik van deze Wijzer kun je op een gestructureerde en effectieve manier, op een handelingsgerichte en oplossingsgerichte wijze in gesprek gaan met individuele leerlingen. De gewenste situatie (een klein en kort doel) wordt als uitgangspunt genomen. Door het stellen van kindvragen wordt gezocht naar oplossingen richting het einddoel. In het gesprek ligt de nadruk op waar het kind goed in is, wat al goed gaat binnen een lastige situatie en wat het kind nodig heeft om zich verder te ontwikkelen.Het doel van Wijzer in Onderwijsbehoeften is het ontdekken van onderwijsbehoeften (op het terrein van gedrag en werkhouding) van een leerling aan de hand van een gericht gesprek. De Wijzer kan gebruikt worden door leerkrachten (en intern begeleiders) die werken met kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar. De Wijzer is geschreven als een inspiratiebron waar je uit kunt putten bij het voeren van kindgesprekken.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl
Gesprekken met kinderen --- Basisonderwijs --- handelingsgericht werken --- Leerlingbegeleiding --- communicatie --- Relatie leraar-leerling --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Werkhoudingsproblemen --- 464 --- 433.4 --- sociale opvoeding --- relationele opvoeding --- basisonderwijs --- leerlingenbegeleiding --- gesprekken --- kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Onderwijsbehoeften --- Zorgverbreding --- Executieve functies --- Gedrag --- Training --- Coaching --- Handelingsplannen --- Oplossingsgericht werken --- Onderwijsbehoefte --- Handelingsplan --- Executieve functie --- Didactic strategies --- sociale vaardigheden --- leraren-leerling relatie --- Handelingsgericht werken
Choose an application
#PBIB:+108.43 --- 433.4 --- Seksuele opvoeding --- Anticonceptie --- SOA seksueel overdraagbare aandoeningen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Relationele en seksuele opvoeding --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Schoolbooks - Didactic material --- Seksueel overdraagbare aandoeningen --- 615.51 --- seksualiteit --- voorlichting --- anticonceptie --- seksuele opvoeding --- seksuele voorlichting --- Contains audio-visual material
Choose an application
Leer met dit vormingsmateriaal omgaan met seksueel getinte situaties in het jeugdwerk. Op basis van 6 criteria schat je in of het gedrag (on)gepast is. Dit kan gaan van aanvaardbaar tot zwaar grensoverschrijdend gedrag. (n)iets mis mee is gebaseerd op het Sensoa Vlaggensysteem en bestaat uit:- 31 tekeningen met concrete situaties die specifiek zijn voor het jeugdwerk. Je bent als jeugdleiding vaak zelf nog jong- informatie over seksualiteit, specifiek voor jeugd- beleid over lichamelijke en seksuele integriteit- uitleg hoe je met deze methodiek werkt(https://www.pimento.be/niets-mis-mee/)
Seksualiteit ; kinderen --- 433.4 --- RSV basisonderwijs --- seksuele voorlichting --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Games --- Grensoverschrijdend gedrag --- Seksueel overschrijdend gedrag --- Jeugdwerk --- Kinderen --- Jeugd --- Seksualiteit --- Seksuele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Casus --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Kind --- Relationele en seksuele vorming --- Casestudy --- Seksueel geweld --- Jongere --- Seksueel misbruik --- Didactics of medicine --- Primary education --- Situatiekaart (casus)
Choose an application
Het Sensoa Vlaggensysteem helpt professionals om seksueel gedrag van kinderen en jongeren eerlijk te beoordelen en er gepast op te reageren. Je gebruikt het ook om met kinderen en jongeren te bespreken welk seksueel gedrag wel of niet oké is. (https://www.sensoa.be/materiaal/sensoa-vlaggensysteem-pakket)
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- jeugd --- kinderen --- seksualiteit --- ouders-kind relatie --- seksueel misbruik --- cliënt-hulpverlener relatie --- Grensoverschrijdend gedrag --- Relationele en seksuele vorming --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kind --- Jeugd --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Jongere --- Seksualiteit --- Seksuele ontwikkeling --- Communicatie --- Sensoa --- Ongewenste intimiteiten --- Seksuele opvoeding --- 433.4 --- grenzen --- seksuele opvoeding --- voorlichting --- RSV basisonderwijs --- collectie Sensoa --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind
Choose an application
Doel: Stilstaan bij verschillende aspecten van verliefd zijn, relaties en seksualiteit en het gesprek hierover bevorderen onder de deelnemers. Wat? Per vraagsoort worden er vragen/stellingen aangeboden als basis voor een groepsgesprek. Naargelang de beschikbare tijd(1-2 uur) kan er gewerkt worden met opwarmers, tussendoortjes en/of een afsluiter.
Seksualiteit --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Relationele en seksuele vorming --- Verliefdheid --- Communicatie --- 613.88 --- Jeugd --- Liefde --- Relaties --- seksualiteit --- seksuele opvoeding --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- 433.4 --- Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding --- 615.51 --- Sensoa --- relaties en seksualiteit --- weerbaarheid en pesten --- identiteitsontwikkeling en teambuilding --- jongerenparticipatie --- collectie Sensoa --- Seksuele voorlichting --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind
Choose an application
Buitenaardig is een educatief spel over vriendschap en verliefdheid voor 6- tot 8-jarigen. Kinderen ontdekken vriendschap en verliefdheid door de ogen van het buitenaardse wezen Muk, en wisselen zo op een speelse manier ervaringen uit.Bron: https://www.pimento.be/buitenaardig/
Verliefdheid ; kinderen --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- seksuele opvoeding --- gevoelens --- vriendschap --- Verliefdheid --- Schoolbooks - Didactic material --- seksualiteit --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- 433.4 --- verliefdheid --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- emoties --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kinderen --- Vriendschap --- Emoties --- Sociale vaardigheden --- Kind --- Emotie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- collectie Sensoa
Choose an application
Wat je denkt, is vaak niet echt zo. Je kunt veel meer dan je denkt. Maar hoe buig je je gedachten om? Met dit kwartetspel leren kinderen op speelse wijze omgaan met faalangst.Gebrek aan zelfvertrouwen en faalangst komen bij veel kinderen in meer of mindere mate voor. Ik ben STEENgoed leert kinderen deze gedachten ombuigen naar vervangende gedachten waarbij ze zich wel prettig voelen en die ze verder helpen.Bron: https://www.kwintessens.nl/ik-ben-steengoed-kwartetspel
433.4 --- zelfvertrouwen --- faalangst --- sociaal-emotionele opvoeding --- kaartspel --- educatieve spellen --- kwartetspelen --- Faalangst --- Kaartspelen --- Kwartetspelen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- #PBIB:+105.91 --- Zelfvertrouwen --- 415.3 --- 478.8 --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Uitvoerende functies --- Games --- Positief denken --- Kinderen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Gedachten --- Coaching --- Kwartetspel --- Kind --- Gedachte --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Bordspel. --- Zelfvertrouwen. --- Persoonlijke ontwikkeling --- Mindset --- Probleemoplossend denken --- Cognitieve therapie --- Rationeel-emotieve therapie
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|