Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Object
COVAAR : cognitieve vaardigheidstest voor anderstalige nieuwkomers e.a.
Author:
Year: 2007 Publisher: Brussel VCLB Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De COVAAR is een psychologische test naar COgnitieve VAARdigheden. Het is een redeneer- en leerproef waarbij taalkennis een minieme rol speelt, zowel bij het oplossen van de vragen, als bij het instrueren van de proefpersoon. Ze werd namelijk ontwikkeld om voor anderstalige nieuwkomers of kandidaat leerlingen Nederlands (NT2) te schatten volgens welke leermethode zij het best onderricht krijgen. De Huizen van het Nederlands kunnen daarmee anderstaligen beter oriënteren naar het juiste leertraject. &#13;&#13;De test werd ontwikkeld in opdracht van de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR) door een team van schoolpsychologen van de Leuvense Universiteit, olv Walter Magez. Oorspronkelijk ontwikkeld voor volwassenen in het kader van het volwassenenonderwijs werkte men in 2006-2007 een jongerenversie uit die dienstig kan zijn in de onthaalklassen, dus met aangepaste normering.&#13;&#13; De cognitieve vaardigheidstest COVAAR is bedoeld als instrument voor het inschatten van de cognitieve beginsituatie van de leerling in het perspectief van een aangepast didactisch handelen bij anderstalige nieuwkomers in het secundair onderwijs.


Object
Taaltoets allochtone kinderen. Diagnostische toets voor de vaardigheid Nederlands bij allochtone kinderen in de bovenbouw van het basisonderwijs
Authors: ---
Year: 1993 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Toets die voortbouwt op de Taaltoets Allochtone Kinderen en is meer gericht op schooltaalvaardigheden van kinderen van 9 tot 12 jaar : woordenschat, definitievaardigheid, kennis van lastiger woord- en zinsconstructies, structuur aanbrengen in een tekst. Bestaat uit een handleiding, zeven verschillende taken voor de leerlingen en een scoreboek per leerling.


Object
Taaltoets allochtone kinderen. Diagnostische toets voor de mondelinge vaardigheid Nederlands bij allochtone kinderen van 5-9 jaar
Authors: --- ---
Year: 1986 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bevat: handleiding, 5 scoreboeken, lessuggesties, zinsbegriptaak (1,2 en 3), passieve woordenschattaak, actieve woordenschattaak, woordvormingstaak.


Object
DESSA : Devereux Student Strengths Assessment
Authors: --- --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Amsterdam Hogrefe Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
VTBL : Vlaamse Test Begrijpend Lezen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789038226453 Year: 2016 Publisher: Gent Academic Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goed leren lezen en aansluitend goed begrijpend lezen is een belangrijk aandachtspunt in het basisonderwijs. Kinderen die hiermee problemen hebben, moeten in de eerste plaats op de juiste wijze gediagnosticeerd worden. De testmethode is gefundeerd op jarenlang onderzoek en werd uitgebreid getest. De VTBL werd niet ontwikkeld voor klassikaal gebruik, maar voor een individuele aanpak.Bron : http://www.lannoocampus.beBevat: handleiding, boek met scoreformulieren, 25 boekjes, 13 A4 blaadjes met verhalen (van leerjaar 1-6).

Tests de niveau : en français langue étrangère
Authors: ---
ISBN: 2090331151 9782090331158 Year: 1998 Publisher: Paris CLE international


Multi
Greenhouse gas emission trends and projections in Europe 2006
Author:
ISSN: 17259177 ISBN: 9291678856 9789291678853 Year: 2006 Volume: no. 9/2006 Publisher: Copenhagen : European Environment Agency,


Multi
VTBL : Vlaamse Test Begrijpend Lezen : tests + verhalen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789038216171 9789038226453 Year: 2010 Publisher: Gent Academia Press

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by