Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Multi
Vissen
Authors: ---
ISBN: 9002190093 Year: 1990 Publisher: Antwerpen Standaard Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Tactisch volleybal : een leerlijn voor het hoger onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789033473654 Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit werk presenteert een unieke, spelgeoriënteerde lesmethode voor volleybal op de universiteit, de hogeschool en de club. De leerlijn bestaat uit twee lessenreeksen van telkens zeventien lessen. De eerste lessenreeks is chronologisch opgebouwd uit drie modules, met name techniek, tactiek en spelregels. In de tweede lessenreeks staat het officiële zes-tegen-zes spel met taakspecialisatie (spelverdeler, middenspeler, receptie-hoek en libero) centraal. Geleidelijk aan wordt de verantwoordelijkheid voor het leerproces verschoven van de docent naar de student. Om dit te realiseren wordt een instructiemodel gehanteerd dat zijn oorsprong vindt in enkele bestaande studentgestuurde werkvormen zoals Teaching Games for Understanding, Sport Education en Coöperatief Leren. De studenten vervullen hierbij verschillende rollen (trainer, observator en speler) en staan in voor zowel de observatie en analyse van spelgegevens als het invullen van de oefenstof. Hierbij worden ze geholpen door een Interactieve Leeromgeving op dvd die het beslissingsproces inhoudelijk ondersteunt. Dit werk presenteert een unieke, spelgeoriënteerde lesmethode voor volleybal op de universiteit, de hogeschool en de club. De leerlijn bestaat uit twee lessenreeksen van telkens zeventien lessen. De eerste lessenreeks is chronologisch opgebouwd uit drie modules, met name techniek, tactiek en wedstrijdspel. In de tweede lessenreeks staat het officiële zes-tegen-zes spel met taakspecialisatie (spelverdeler,middenspeler, receptie-hoek en libero) centraal. Geleidelijk aan wordt de verantwoordelijkheid voor het leerproces verschoven van de docent naar de student. Om dit te realiseren wordt een instructiemodel gehanteerd dat zijn oorsprong vindt in enkele bestaande studentgestuurde werkvormen zoals Teaching Games for Understanding, Sport Education en Coöperatief Leren. De studenten vervullen hierbij verschillende rollen (trainer, observator en speler) en staan in voor zowel de observatie en analyse van spelgegevens als het invullen van de oefenstof. Hierbij worden ze geholpen door een interactieve leeromgeving op cd-rom die het beslissingsprocesinhoudelijk ondersteunt. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by