Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Suivant les idéaux du "New Building" des années 1920, la modernisation des grandes villes européennes après 1945 visait de meilleures conditions de vie pour la population active. Il y avait un manque d'espace de vie partout. La production industrielle de masse et la culture de consommation ont présenté les gens et leurs relations sociales avec de grands changements. Le médium cinématographique a servi à promouvoir les modèles de ville et de circulation de « demain » d'une part et à critiquer la rationalisation de la vie quotidienne d'autre part. Cette sélection de courts métrages documentaires et expérimentaux offre un regard historique unique sur la polémique autour de la ville moderne.
(VLB-WN)6584: CD-ROM, DVD-ROM / Kunst/Architektur --- (VLB-WN)6584: CD-ROM, DVD-ROM / Kunst/Architektur. --- Mouvement moderne --- Urbanisme --- Ville industrielle --- Expérimental-essai --- Banlieue --- Logement --- Innovation --- Années 1950 --- Années 1960 --- Rotterdam --- Berlin --- Stockholm
Choose an application
808.5 --- Engels --- mondelinge communicatie --- vergaderen --- Kunst of techniek van mondelinge expressie --- Contains audio-visual material --- Didactics of English
Choose an application
Christian church history --- Art --- History of civilization --- history [discipline] --- Christelijke kunst --- cultuurgeschiedenis --- kerkelijk kunstbezit --- geschiedenis --- Bourgondische Nederlanden --- Nederlandse kunstenaars in het buitenland --- anno 1500-1799 --- Spain: Central --- Castile and León --- Flanders
Choose an application
Christian church history --- Art --- History of civilization --- history [discipline] --- Christelijke kunst --- cultuurgeschiedenis --- kerkelijk kunstbezit --- geschiedenis --- Bourgondische Nederlanden --- Nederlandse kunstenaars in het buitenland --- anno 1500-1799 --- Spain: Central --- Castile and León --- Flanders
Choose an application
Didactics of French --- 65.012.63 --- 651.75 --- 808.1 --- 808.5 --- 81'37 --- 81'3:65 --- Frans --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- communicatie --- conversatie --- industrie --- oefeningen --- presentaties --- 801.1 --- Frans, handboek --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Kunst of techniek van mondelinge expressie --- Semantiek --- Contains audio-visual material --- Zakelijke communicatie --- Franse taal --- handelstaal --- leermiddelen --- videobanden --- Frans. --- Zakelijke communicatie. --- leermiddelen. --- videobanden. --- Handelstaal --- Leermiddelen. --- Videobanden.
Choose an application
plaster of Paris --- humor --- Iconography --- Art --- Homo sapiens [species] --- Minnen, Raymond --- anno 1900-1999 --- Belgium --- Beeldhouwkunst --- Kunst --- Minnen, R. --- Sculpture --- Raymond Minnen (° België, jaren '50 van 20ste eeuw) --- Beeldhouwkunst ; assemblages ; 20ste eeuw ; Raymond Minnen --- Belgische kunstenaars --- Beeldhouwkunst ; materialen ; gips --- 7.07 --- 73.07 --- (069) --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Beeldhouwkunst ; beeldhouwers A - Z --- (Musea. Collecties) --- human figures [visual works]
Choose an application
History of Europe --- History of Asia --- World history --- India --- 903.3 --- Indië --- Ontdekkingsreizen --- Geschiedenis der ontdekkingsreizen --- Verre Oosten --- ontdekkingsreizen --- kolonisatie --- geschiedenis --- ontdekkingsreizen (ler) --- zeeroutes --- geschiedenis van de ontdekkingsreizen en ontdekkingsreizigers tot c. 1900 --- Contains audio-visual material --- Geschiedenis --- 15e eeuw --- Portugal --- Afrika --- Azië --- 16e eeuw --- Ontdekkingsreis --- Nederland --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Godsdienst --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Op de dvd worden Kader Abdolah, Durre Ahmad en Cyrille Vael uitvoerig bevraagd over de noodzaak van verbeelding, droom en symboliek. Visueel antropoloog Laurent Van Lancker brengt hen in beeld. Meer dan ooit is er nood aan interculturele dialoog. Kinderen kunnen best van jongs af in die dialoog opgevoed worden. Het onderwijs zou de grote voortrekker moeten zijn. Maar waar halen leerkrachten hiervoor de inspiratie? Marc Colpaert zet hen op weg. Vertrekkend vanuit zijn persoonlijk verhaal en rijke levenservaring betrekt hij de lezer op zijn zoektocht naar de plaats en de betekenis van de ander. De queeste voert ons weg uit de filosofische en psychologische dwalingen van de 20ste eeuw. Martin Buber, Emmanuel Levinas en Ivan Boszormenyi-Nagy worden op een ongebruikelijke manier voorgesteld en getoetst op hun betekenis voor de interculturele dialoog. Zij zijn een opstap naar nieuwe manieren van werkelijkheidsbeleving, die beeldrijk verwoord worden door schrijvers en kunstenaars als Edwin Jacobs, Karen Armstrong, Raimon Panikkar, Durre Ahmad, Kader Abdolah, Chokri ben Chikha en vele anderen. De conclusie is dat je de werkelijkheid niet alleen kunt vatten met de taal van de rede, met de logos. Elke cultuur geeft aan dat zingeving gerealiseerd wordt vanuit een ander taalgebruik, vanuit de taal van de mythos.
Interculturele opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Multicultureel onderwjs --- Lerarenopleiding --- 454.6 --- intercultureel onderwijs --- KHM --- interculturele opvoeding --- 37.017 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Pastoraal --- 734 Multicultureel onderwijs --- #KVHA:Interculturaliteit --- #KVHA:Interculturele communicatie --- #KVHA:Interculturele opvoeding --- #KVHA:Onderwijskunde --- 130 --- 371 --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- 37 --- Abdolah Kader --- Ahmad Durre --- Armstrong Karen --- Boszormenyi-Nagy Ivan --- Buber Martin --- Jacobs Edwin --- Levinas Emmanuel --- Panikkar Raimon --- ben Chikha Chokri --- creativiteit --- filosofie --- lerarenopleiding --- onderwijs --- verbeelding --- 313 --- beeldvorming --- cultuurverschillen --- gelijke kansen onderwijs --- interculturalisatie --- symbolen --- 474.6 --- Creativiteit --- Godsdienst --- Koran --- Kunst --- Levinas, Emmanuel --- Mystiek --- Taoïsme --- Troje --- Volksgeloof --- Wetenschap --- intercultureel onderwijs (ler) --- 071293.jpg --- sociale opvoeding --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Onderwijskunde --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- 008 --- 37.03 --- Philosophy and psychology of culture --- Teaching --- Islam --- departement Gezondheidszorg 07 --- 371.3:7 --- Onderwijs en diversiteit --- DVD's --- Interculturaliteit en beeldvorming --- Onderwijs ; leermethoden ; architectuur en kunst --- Contains audio-visual material --- Sociale agogiek --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Intercultureel onderwijs. --- interculturaliteit --- islam --- Multicultural education --- Imagination --- Myth --- Study and teaching --- Opvoeding en onderwijs --- Interculturele pedagogiek --- Multiculturaliteit --- Onderwijs --- multiculturele samenleving --- Interculturaliteit --- 37.014 --- 071294.jpg --- 370 --- onderwijsfilosofie --- Sociology of culture --- Sociology of education --- Didactics of social education --- Primary education --- Secondary education --- Didactics --- Opvoeding --- Multiculturalisme --- Musiceren --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Geloof --- Pastoraal --- Culture --- Philosophy --- Imagination (Philosophy) --- Intercultural communication
Choose an application
Thema's : Milieuvriendelijke school, De verbandtrommel, Een reis door Vlaanderen, Lentebloemen en bollen, De aardappel, een voedzame knol, Helemaal verkikkerd, De buurlanden van België, De faseovergangen
Natuureducatie. --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- didactische set --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.5 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Bloemen --- Natuurbescherming --- Planten --- Natuur --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.11 --- Plantkunde --- Tuinen --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Tuinen ; Vlaanderen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: Flora --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Wereldoriëntatie; ba.o --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Vlaanderen --- Voedingsdriehoek --- Voedingsleer --- Basisonderwijs --- Voeding --- Consumentengedrag --- Consumptie --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Speelgoed --- Bruegel, Pieter (de oudere) --- Schilderijen --- Warenhuizen --- Seizoenen --- Groenten --- Fruit --- Kalenders --- Spelen --- Geheugenspelen --- België --- Brussel --- Kunsten --- Van Gogh, Vincent --- Water --- Landen --- Blinde kaarten --- Waterhuishouding --- Waterzuivering --- Drank --- Gezondheid --- Pieter Bruegel de Oude --- Schilderij --- Warenhuis --- Seizoen (jaargetijde) --- Groente --- Kalender --- Spel --- Geheugenspel --- Plant --- Ecologie --- Fotografie --- Motief --- Nomenclatuur --- Kunst --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Land --- Blinde kaart --- Tuin --- Emigratie --- Supermarkt
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|