Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Film
Mastery learning in the instructional process
Authors: ---
Year: 1993 Publisher: Sandy, Utah Video Journal of Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Film
Teach English
Author:
Publisher: London Angloschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Language teaching and learning : a video-based EFL teacher training package at certificate level.
Author:
ISBN: 0863551653 Year: 1993 Publisher: London British council

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Onderwijs aan het jonge kind : een vak apart
Authors: ---
ISBN: 9789055746064 Year: 2009 Publisher: Baarn HBuitgevers


Multi
Pesten op school : een actieprogramma
Authors: --- ---
ISBN: 9053503595 9053503579 9053503587 9789053503577 Year: 1995 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op basis van onderzoeksresultaten en feed-back van proefscholen is een actieprogramma tegen pesten ontwikkeld dat op drie nieveaus werkt : - op schoolniveau is uitgewerkt hoe scholen een gedragscode tegen pesten kunnen uitwerken en op welke wijze de schoolstructuur dit proces kan ondersteunen. Op groepsniveau : in de klassen wordt gestart met de video. Daarop volgt een reeks van 8 tot 12 lessen met actieve werkvormen zoals groepswerk en rollenspel. Op begeleidingsniveau : in het luik individuele gesprekken komen achtergrondskenmerken van pestkoppen en slachtoffers, van belang bij gesprekken, aan bod. Ze vormen de basis voor de individuele contactnamen met de kinderen en adolescenten. Het programma is geschikt voor gebruik in het basisonderwijs en in het secundair onderwijs. (Bron: boekcover) De film vertelt het verhaal van Arne en Lien, een jongen van 14 jaar en een meisje van 12 jaar, die beiden gepest worden. In de film wordt één schooldag gevolgd. De aansluitende didactische versie bevat 6 fragmenten uit de film waarbij telkens één personage of één gebeurtenis gevolgd wordt. Elk fragment vormt de start van een klasgesprek of een rollenspel. (Bron: covertekst)


Multi
Van kansarm naar kansrijk? : studie- en opvoedingsondersteuning aan huis bij kinderen uit kwetsbare gezinnen
Author:
ISBN: 9789044123968 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leven in armoede ontneemt kinderen en jongeren kansen om volwaardig te participeren aan de maatschappij. Sociale uitsluiting begint al van in de vroege kinderjaren en zet zich door in de schoolse loopbaan. Kinderen uit kwetsbare gezinnen hebben het moeilijker dan andere kinderen om een diploma of getuigschrift te behalen. Ze participeren minder vlot in de maatschappij en ze blijven in de armoedespiraal vastzitten. Armoede is een complexe werkelijkheid, die niet altijd in te passen valt in de bestaande hulpverleningsmodellen. De Katrol heeft als doel aan huis studie- en opvoedingsondersteuning te geven aan jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen en hun ouders. Deze studie- en opvoedingsondersteuning gebeurt door hogeschoolstudenten uit sociaal - agogische richtingen en de lerarenopleiding.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by