Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Age group sociology --- Objectives of teaching --- Primary education --- Cambodia
Choose an application
Met dit lespakket wil de Nederlandse organisatie 'Mensen in Nood' kinderen inzicht geven in de problematiek van kinderarbeid. Het pakket bestaat uit een video, een handleiding voor de leraar en dertigtal lesbrieven voor de leerlingen. In de video volgen we Pushpa uit India en Nigel uit Nederland, twee kinderen van 12 jaar. Op het moment dat Nigel naar school gaat, is Pushpa allang aan het werk in de steengroeve. Pushpa is één van de miljoenen kinderen die moeten werken. De video toont archiefbeelden waarop te zien is dat kinderarbeid vroeger ook in Nederland voorkwam. Het pakket is gemaakt op maat van kinderen, er is een directe vergelijking tussen de leefwereld van kinderen hier en daar. De kinderen in moeilijke omstandigheden worden niet voorgesteld als hulpeloze slachtoffers, er worden voorbeelden gegeven hoe ze hun situatie kunnen verbeteren. Een medewerker van Mensen in Nood gaat in op oorzaken en mogelijke oplossingen voor het probleem van kinderarbeid. De lesbrief bevat diverse vragen en opdrachten die aansluiten bij de beelden van de video. Het pakket voorziet ook in ijzerdraad en een tang om een ketting te fabriceren zoals een Indisch meisje uit de video dit doet. De docentenhandleiding omschrijft nader hoe het pakket te gebruiken. Er bestaat ook een versie van dit pakket voor de groepen 5 en 6 (3de en 4de leerjaar)
Social problems --- Age group sociology --- Didactics of social education --- Netherlands --- India --- Asia
Choose an application
Met dit lespakket wil de Nederlandse organisatie 'Mensen in Nood' kinderen inzicht geven in de problematiek van kinderarbeid. Het pakket bestaat uit een video, een handleiding voor de leraar en dertigtal lesbrieven voor de leerlingen. In de video volgen we Pushpa uit India en Nigel uit Nederland, twee kinderen van 12 jaar. Op het moment dat Nigel naar school gaat, is Pushpa allang aan het werk in de steengroeve. Pushpa is één van de miljoenen kinderen die moeten werken. De video toont archiefbeelden waarop te zien is dat kinderarbeid vroeger ook in Nederland voorkwam. Het pakket is gemaakt op maat van kinderen, er is een directe vergelijking tussen de leefwereld van kinderen hier en daar. De kinderen in moeilijke omstandigheden worden niet voorgesteld als hulpeloze slachtoffers, er worden voorbeelden gegeven hoe ze hun situatie kunnen verbeteren. Een medewerker van Mensen in Nood gaat in op oorzaken en mogelijke oplossingen voor het probleem van kinderarbeid. De lesbrief bevat diverse vragen en opdrachten die aansluiten bij de beelden van de video. Het pakket voorziet ook in ijzerdraad en een tang om een ketting te fabriceren zoals een Indisch meisje uit de video dit doet. De docentenhandleiding omschrijft nader hoe het pakket te gebruiken. Er is ook een versie van dit pakket beschikbaar voor de groepen 7 en 8 (5de en 6de leerjaar)
Social problems --- Age group sociology --- Didactics of social education --- Netherlands --- India --- Asia
Choose an application
Met dit lespakket uit de reeks 'Kinderstem in de klas' wil de Nederlandse organisatie 'Mensen in Nood' kinderen inzicht geven in de problematiek van straatkinderen. Het pakket bestaat uit een video, een handleiding voor de leraar en dertigtal lesbrieven voor de leerlingen. In de video volgen we Daniël uit Peru en Dominique uit Nederland, twee kinderen van 11 jaar. Daniël is een straatkind, hij verdient zijn geld door muziek te maken en snoep te verkopen. Hij zwerft door de straten, vaak samen met andere kinderen. Een medewerker van Mensen in Nood gaat nader in op de situatie van de straatkinderen en stelt voor wat de organisatie eraan doet. Het pakket is gemaakt op maat van kinderen, er is een directe vergelijking tussen de leefwereld van kinderen hier en daar. De kinderen in moeilijke omstandigheden worden niet voorgesteld als hulpeloze slachtoffers, er worden voorbeelden gegeven hoe ze hun situatie kunnen verbeteren. De lesbrief bevat diverse vragen en opdrachten die aansluiten bij de beelden van de video. De docentenhandleiding omschrijft hoe het pakket te gebruiken en biedt de antwoorden op vragen uit de lesbrief. Deze versie is bestemd voor de groepen 5 en 6 van het basisonderwijs, wat overeenkomt met de tweede graad in Vlaanderen. Er bestaat ook een versie voor de derde graad.
Social problems --- Age group sociology --- Didactics of social education --- Netherlands --- Peru --- Colombia
Choose an application
Tia McCarthy is zeven jaar en heeft nog nooit in haar leven iets gegeten. Ze heeft nooit een honger- of dorstgevoel en wil dan ook niet eten. Ze wordt gevoed met een buisje naar haar maag. De Britse medische wereld staat machteloos. Sue wil haar dochter nu laten behandelen door één van dé specialisten van eetstoornissen bij kinderen, de Australische dokter Marguerite Dunitz-Scheer van wie de radicale therapie bijzonder efficiënt is gebleken: het meisje op een gecontroleerde manier uithongeren om haar te leren eten.
Age group sociology --- Sociology of health --- Nutritionary hygiene. Diet --- eetstoornissen --- Great Britain --- Australia
Choose an application
De video Wiegelied voor Hanza toont hoe kindercentra in vier Europese steden (Gent, Auby, Berlijn en Birmingham) vorm geven aan het omgaan met diversiteit in multiculturele en achterstandswijken. Deze video toont hoe kindercentra in vier Europese stden (Gent, Auby, Berlijn en Birmingham) vorm geven aan het omgaan met diversiteit in multiculturele en achterstandswijken. Het zijn dindercentra die een omgeving creëren waar iedereen gelijke kansen worden geboden. (Bron: covertekst)
322.4 --- Diversiteit --- Kinderopvang --- Multiculturele samenleving --- beeldvorming --- diversiteit --- identiteit --- kinderopvang --- multiculturaliteit --- vooroordelen --- 040505.jpg --- Kinderdagverblijven --- Age group sociology --- Social policy and particular groups --- culturele diversiteit
Choose an application
De trainer van een jeugdploeg van voetbalclub BX Brussels wordt gevolgd, evenals enkele spelers en hun familie.
Choose an application
#PBIB:+105.65 --- 462.4 --- autisme --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Autisme --- Schoolbooks - Didactic material --- Developmental psychology --- Age group sociology --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- Neuropathology --- orthopedagogiek --- schoolloopbaan --- hulpverlening --- psycho-educatie --- Welbevinden --- Betrokkenheid --- Baby's --- Peuters --- Ervaringsgericht onderwijs --- 471.4 --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Leuvense betrokkenheidsschaal --- Didactiek; algemeen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- autismespectrumstoornis --- jongeren met ASS --- Baby --- Peuter --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Patiënt
Choose an application
Wat betekent het om ouder te worden in een samenleving waar je niet geboren bent? Kijken migranten op dezelfde manier naar hun laatste levensfase als Belgen? En bestaat er voor autochtone ouderen ook niet zoiets als een migratie doorheen de tijd?Het Steunpunt Cultuursensitieve Zorg van het CGG Brussel heeft een bevraging gedaan bij een 60-tal ouderen met een verschillende etnisch culturele achtergrond. Via hun levensverhalen krijgt de lezer een genuanceerd beeld over de verschillende manieren waarop ouder worden beleefd wordt. De verzamelde verhalen en visies van oudere allochtonen helpen hulpverleners meer oog te hebben voor cultuurgevoeligheden in de hulpverlening zonder in stereotypen te vervallen. De bijbehorende DVD bevat de documentaire Migranten in Tijd en Ruimte waarin acht ouderen zelf aan het woord komen.
Spraakontwikkeling. --- Verstaanbaarheid. --- Spraakverstaanbaarheid --- Tests. --- Metingen. --- Kinderen. --- Test. --- gerontagogie --- Age group sociology --- culturele diversiteit --- migranten --- Sociology of minorities --- multiculturele samenleving --- bejaarden --- Psycholinguistics --- Allochtonen --- Bejaardenpsychologie --- Spraakstoornissen --- Logopedie --- Multiculturele samenleving --- Bejaarden --- Cultuurverschillen --- Etniciteit --- Leeftijd --- Identiteit --- Zelfbeeld --- Ouderenzorg --- Gerontologie --- Ouderen --- #KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Spraakverstaanbaarheid --- #KVHB:Spraakstoornissen; diagnostiek --- logopedie --- testmateriaal --- spraakverstaanbaarheid --- kinderen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Multiculturalism --- Belgium --- Older immigrants --- #SBIB:314H320 --- #SBIB:39A6 --- S20120047.jpg --- Migranten ; België --- 316.6 --- Migranten --- Ouder worden --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: ouderen: algemeen --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- 325 --- S20120052.jpg --- Allochtoon --- Ouderenpsychologie --- Autochtoon --- Spraakstoornis --- Oudere --- Cultuurverschil --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Didactics of Kindergarten --- Social welfare methods --- Flanders --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|