Narrow your search

Library

UGent (5)

ULiège (3)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

VUB (2)

Belgian Parliament (1)

UCLouvain (1)

UMons (1)

Vlaams Parlement (1)


Resource type

dissertation (6)

book (3)


Language

Dutch (2)

English (2)

French (2)


Year
From To Submit

2018 (1)

2010 (1)

1991 (1)

1975 (1)

1972 (1)

More...
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Dissertation
Les salaires avec primes et le Taylorisme ...
Author:
Year: 1925 Publisher: Marseille, : Impr. nouvelle,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
De minister-president : eerste onder gelijken of gelijke onder eersten?
Author:
ISBN: 9027133980 Year: 1991 Publisher: Zwolle Tjeenk Willink


Dissertation
Socialisation de la période de la petite enfance et croyance des professionnels de la puériculture en milieu d'accueil. Cas des enfants de 24 à 30 mois
Authors: --- --- ---
Year: 2018 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

En Belgique, un grand nombre de très jeunes enfants prend chaque année le chemin d’un milieu d’accueil pour diverses raisons. Une des raisons probables de l’entrée en milieu d’accueil est la socialisation. Comprendre et interroger le rôle des croyances des professionnels de la petite enfance à ce sujet est l’enjeu majeur de la présente étude.
Pour ce faire, trois professionnelles, formées à la puériculture, âgées entre 37 et 60 ans avec des expériences professionnelles variées et travaillant au sein de la même crèche, ont été interviewées durant des entretiens semi-directifs sur base de deux guides d’entretien et de séquences vidéo des enfants.
Grâce à une analyse de contenu, ces entretiens ont permis d’une part de comprendre ce qu’est la socialisation pour ces professionnelles et d’autre part de se rendre compte de quelques facteurs qui influencent la construction des croyances et connaissances de ces dernières.
Les deux hypothèses de travail ont ainsi pu être vérifiées ce qui a notamment conduit à nous questionner sur l’inclusion de la socialisation dans la formation des professionnels de la petite enfance au vu de l’importance de celle-ci dans les pratiques.
Enfin, il semblerait adéquat de proposer aux professionnels des entretiens ‘‘réflexifs’’ afin de les sensibiliser à cette question de socialisation dans la prime enfance car cette notion s’avère abstraite.


Dissertation
Evasive strategies in parliamentary discourse: A comparative study between parliament in Belgium and in the United Kingdom
Authors: --- ---
Year: 2010 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: De hoofddoelstelling van deze masterproef was om te bekijken hoe politica, in het bijzonder parlementariërs, omgaan met vragen in het vragenuurtje in het parlement. Na onderzoek bleek dat vragen van hun collega's meestal niet beantwoord werden. Daarom werd een bijkomende doelstelling om uit te zoeken hoe parlementairen weigeren te antwoorden op bepaalde vragen en welke strategieën ze hiervoor gebruiken. Middelen of methode: Voor de analyse werd een corpus samengesteld van een aantal afleveringen van het vragenuurtje in het Belgische parlement en in het parlement van het Verenigd Koninkrijk. Voor het Nederlandse corpus werd gekozen voor drie afleveringen van het vragenuurtje in de Kamer van Volksvertegenwoordiging in het federaal parlement. Het Engelse corpus bestond uit drie afleveringen van Prime Minister's Questions gehouden in the House of Commons (Kamer van Volksvertegenwoordiging) van het Britse parlement. Op dit corpus werd een vergelijkende analyse uitgevoerd. Deze analyse is gebaseerd op het framework ontworpen door Parameswary Rasiah, dat ook beschreven staat in de masterproef. Resultaten: Uit de analyse van het corpus bleek dat er meer vragen gesteld worden in het Belgische parlement dan in het Engelse parlement. In het Belgische parlement werden 140 vragen gesteld, terwijl er in het Engelse parlement maar 88 gesteld werden. Van de gestelde vragen in Prime Minister's Questions waren er 29 wat-vragen en 59 ja/nee-vragen. Er werden geen disjunctieve vragen gesteld. In het Nederlandse corpus werden 70 wat-vragen en 66 ja/nee-vragen geteld. In dit corpus werden er ook een viertal disjunctieve vragen gesteld. De wat-vragen zijn dus het dominante type vragen in het Nederlandse corpus, terwijl Engelstaligen toch wat-vragen prefereren. Van de 140 vragen die gesteld werden in het Nederlandse corpus, werden er 79 beantwoord. Er zijn dus 61 vragen niet beantwoord. In het Engelse corpus zijn evenveel vragen beantwoord als niet beantwoord. Er werden dus zowel 44 vragen beantwoord als niet beantwoord. We kunnen dus concluderen dat politici zoveel mogelijk proberen een antwoord te geven op de vragen die gesteld zijn, maar toch zijn ze niet bereid om alle vragen te beantwoorden. Opmerkelijk is ook dat er meer vragen niet beantwoord werden door de Britse premier dan door de Belgische premier en zijn collega's.

Lectures on p-adic L-functions
Author:
ISBN: 0691081123 1400881706 Year: 1972 Publisher: Princeton : Princeton University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An especially timely work, the book is an introduction to the theory of p-adic L-functions originated by Kubota and Leopoldt in 1964 as p-adic analogues of the classical L-functions of Dirichlet.Professor Iwasawa reviews the classical results on Dirichlet's L-functions and sketches a proof for some of them. Next he defines generalized Bernoulli numbers and discusses some of their fundamental properties. Continuing, he defines p-adic L-functions, proves their existence and uniqueness, and treats p-adic logarithms and p-adic regulators. He proves a formula of Leopoldt for the values of p-adic L-functions at s=1. The formula was announced in 1964, but a proof has never before been published. Finally, he discusses some applications, especially the strong relationship with cyclotomic fields.

Automorphic forms on adèle groups
Author:
ISBN: 0691081565 1400881617 9780691081564 Year: 1975 Volume: 83 Publisher: Princeton : Princeton University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume investigates the interplay between the classical theory of automorphic forms and the modern theory of representations of adele groups. Interpreting important recent contributions of Jacquet and Langlands, the author presents new and previously inaccessible results, and systematically develops explicit consequences and connections with the classical theory. The underlying theme is the decomposition of the regular representation of the adele group of GL(2). A detailed proof of the celebrated trace formula of Selberg is included, with a discussion of the possible range of applicability of this formula. Throughout the work the author emphasizes new examples and problems that remain open within the general theory.TABLE OF CONTENTS: 1. The Classical Theory 2. Automorphic Forms and the Decomposition of L2(PSL(2,R) 3. Automorphic Forms as Functions on the Adele Group of GL(2) 4. The Representations of GL(2) over Local and Global Fields 5. Cusp Forms and Representations of the Adele Group of GL(2) 6. Hecke Theory for GL(2) 7. The Construction of a Special Class of Automorphic Forms 8. Eisenstein Series and the Continuous Spectrum 9. The Trace Formula for GL(2) 10. Automorphic Forms on a Quaternion Algebr?

Keywords

Number theory --- Representations of groups --- Linear algebraic groups --- Adeles --- Representations of groups. --- Automorphic forms. --- Linear algebraic groups. --- Adeles. --- Nombres, Théorie des --- Formes automorphes --- Automorphic forms --- Algebraic fields --- Algebraic groups, Linear --- Geometry, Algebraic --- Group theory --- Algebraic varieties --- Automorphic functions --- Forms (Mathematics) --- Group representation (Mathematics) --- Groups, Representation theory of --- Nombres, Théorie des. --- Abelian extension. --- Abelian group. --- Absolute value. --- Addition. --- Additive group. --- Algebraic group. --- Algebraic number field. --- Algebraic number theory. --- Analytic continuation. --- Analytic function. --- Arbitrarily large. --- Automorphic form. --- Cartan subgroup. --- Class field theory. --- Complex space. --- Congruence subgroup. --- Conjugacy class. --- Coprime integers. --- Cusp form. --- Differential equation. --- Dimension (vector space). --- Direct integral. --- Direct sum. --- Division algebra. --- Eigenfunction. --- Eigenvalues and eigenvectors. --- Eisenstein series. --- Euler product. --- Existential quantification. --- Exponential function. --- Factorization. --- Finite field. --- Formal power series. --- Fourier series. --- Fourier transform. --- Fuchsian group. --- Function (mathematics). --- Function space. --- Functional equation. --- Fundamental unit (number theory). --- Galois extension. --- Global field. --- Group algebra. --- Group representation. --- Haar measure. --- Harish-Chandra. --- Hecke L-function. --- Hilbert space. --- Homomorphism. --- Induced representation. --- Infinite product. --- Inner automorphism. --- Integer. --- Invariant measure. --- Invariant subspace. --- Irreducible representation. --- L-function. --- Lie algebra. --- Linear map. --- Matrix coefficient. --- Mellin transform. --- Meromorphic function. --- Modular form. --- P-adic number. --- Poisson summation formula. --- Prime ideal. --- Prime number. --- Principal series representation. --- Projective representation. --- Quadratic field. --- Quadratic form. --- Quaternion algebra. --- Quaternion. --- Real number. --- Regular representation. --- Representation theory. --- Ring (mathematics). --- Ring of integers. --- Scientific notation. --- Selberg trace formula. --- Simple algebra. --- Square-integrable function. --- Sub"ient. --- Subgroup. --- Summation. --- Theorem. --- Theory. --- Theta function. --- Topological group. --- Topology. --- Trace formula. --- Trivial representation. --- Uniqueness theorem. --- Unitary operator. --- Unitary representation. --- Universal enveloping algebra. --- Upper half-plane. --- Variable (mathematics). --- Vector space. --- Weil group. --- Nombres, Théorie des

Listing 1 - 6 of 6
Sort by