Listing 1 - 10 of 47 << page
of 5
>>
Sort by

Dissertation
De diagnose van toetsvragen
Authors: ---
Year: 1984 Publisher: Amsterdam : Centrum voor Onderzoek van het Wetenschappelijk Onderwijs,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De evaluatie van medewerkers na een stage- of proefperdiode in een maatwerkbedrijf : een aanzet tot een positieve verandering
Author:
Year: 2017 Publisher: Gent VSPW

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Evaluatie inzake kwaliteitsvolle regelgeving: Wat is de rol van het Vlaams Parlement anno 2012?
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Regelgeving opmaken is een kostelijke zaak. Net om die reden wil men dat het goed en kwaliteitsvol gebeurt zodat reparaties niet nodig zijn. Zeker in tijden van economische crisis is een thema als kwaliteit van regelgeving zeer belangrijk. In dergelijke situaties zijn zaken zoals efficiëntie, effectiviteit, zuinigheid, rechtszekerheid, … des te belangrijker. Dit zijn allemaal zaken die kunnen verwezenlijkt worden wanneer men regelgeving kwaliteitsvol opmaakt. Daarom lijkt het me interessant om dit onderwerp nu, anno 2012, aan te snijden. Het Vlaams Parlement maakt zowel zelf decreten (wetgevende functie) als dat men deze controleert (controlefunctie).In deze masterproef ga ik na in hoeverre het Vlaams Parlement een rol speelt anno 2012 inzake kwaliteitsvolle regelgeving. Ik onderzoek in hoeverre het Vlaams Parlement haar controlerol wat betreft kwaliteitsvolle regelgeving uitoefent. Verder bekijk ik of het Parlement inzet op haar rol als wetgevend orgaan en hierbij aandacht besteedt aan de kwaliteit van regelgeving. Via een uitgebreid literatuuronderzoek, gevolgd door een diepgaand praktijkonderzoek behandelde ik dit thema. Voor mijn praktijkonderzoek nam ik van stakeholders (veertien) diepte interviews af en gebruikte ik allerhande parlementaire stukken omtrent dit onderwerp.


Dissertation
Opbouwende kritiek als meerwaarde voor het beoordelingsbeleid
Author:
Year: 2000

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Onderzoek naar leerdoelstellingen en evaluatie van derdejaarsstage maatschappelijk werk
Author:
Year: 1981 Publisher: Gent Hoger instituut voor Paramedische Beroepen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Beoordeling van "op avontuur door het stotterbos" : herwerking "denkwijzer"
Authors: ---
Year: 2019 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Evaluation und Stimmung : ein neuer Blick auf Qualität im (Simultan-)Dolmetschen.
Author:
ISBN: 9783865964854 3865964850 Year: 2013 Publisher: Berlin Frank & Timme


Dissertation
Análisis de interpretación: La correlación entre el número de estudiantes en una formación de interpretación y la didáctica: problemas pedagógicos y norma de división
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Een tolkopleiding vergt intensieve training en voldoende individuele feedback voor iedere student. Gezien er in 2008-2009 in de Master tolken aan het Departement Vertaalkunde in Gent, een hoger studenten aantal was dan normaal, bestond de kans dat deze twee zaken in het gedrang zouden komen. Daarom bestond het doel van deze studie erin die studentenproblematiek en de ervaring van de betrokken groepen van dichterbij te onderzoeken.Concreet werd er onderzocht welk verband er is tussen het aantal studenten in een tolkopleiding en de manier van lesgeven. Middelen of methode: De studiefiches vormden het algemeen kader doorheen deze studie, aangezien ze een soort contract zijn tussen docent en student. Om een compleet beeld te krijgen van de situatie, werd de mening van zowel docenten als studenten geanalyseerd.Dit gebeurde aan de hand van gestructureerde observatie, interviews en enquêtes. Resultaten: Uit de resultaten blijkt dat er wel degelijk een verband bestaat tussen het studentenaantal en de didactiek. Een groot aantal studenten bemoeilijkt vooral de individuele feedback en de intensieve training die men belooft in de fiches.Bijgevolg moeten docenten zich aanpassen, en dat doen ze elk op hun eigen manier. Toch zijn er ook opvallende overeenkomsten inzake hun aanpak. Een mogelijke oplossing voor de toekomst zou een splitsingsnorm kunnen zijn, vanaf tien studenten.


Dissertation
Verslag van de Chirurgische kliniek der Rijksuniversiteit te Leiden van den cursus 1914-1915 met de resultaten van twee jaar
Author:
Year: 1920 Publisher: [S.l. : s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Zo is het goed, als de begeleiders normaal doen : een tevredenheidsonderzoek bij tieners in Buurtcentrum Transvaal, Amsterdam
Author:
Year: 1998

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 47 << page
of 5
>>
Sort by