Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Phnom Penh is facing a huge problem with increasing waste and lacking waste management due to the rapidly increasing population, economic growth and expanding urbanization. Looking back at education, the shortage of school still is a problem for children from poor families or poor communities. At the same time, their community has so many wastes that are neglected and not properly stored. The purpose of the study is a discussion the feasibility of primary school in Phnom Penh by using recycled materials locally. The recycled materials building encourages the population to value waste, reuse or recycle, and arrange them. This work will descript the potential materials in Phnom Penh, consumption, the materials property, and method of installations. Moreover, the proposition a primary school’s project at a slum community in Phnom Penh, Cambodia. As the result, the filled plastic bottle by plastic debris is the main material due to its property, and its consumption. The primary school’s project spends around 860 000 bottles. That amounts are collectible in its district within a week to five weeks. In addition, plastic bottle property is comparable with clay brick and concrete. However, the required US$ 309024 with 40 workers contrasts with vision provides low-cost school to the school shortage issues in Phnom Penh. Therefore, this project requires the full participation of the workforce by the people in the community.
Recycled Materials --- Plastic --- Bottle --- Primary School --- Phnom Penh --- Ingénierie, informatique & technologie > Architecture
Choose an application
La littérature, bien que parfois contradictoire, montre de manière générale un effet positif du bilinguisme précoce sur les fonctions cognitives. Nous avons cherché dans notre étude un impact de l’immersion scolaire bilingue précoce sur les fonctions exécutives et attentionnelles chez des enfants de sixième année primaire. Certaines études ont montré un avantage de l’immersion après une exposition prolongée et/ou intensive à la langue seconde (Nicolay & Poncelet, 2013b, 2015) et nous nous attendons à observer des effets similaires, avec un impact positif également sur les habiletés mathématiques. Les enfants ont évalué leur réussite à la fin de chaque épreuve afin d’estimer leurs habiletés métacognitives en nous attendant à ce que les bilingues puissent mieux s’auto-évaluer. Enfin, nous avons évalué l’intérêt que portent les enfants immergés au néerlandais afin de voir si cela impact sur les performances en néerlandais. Nos résultats ne sont qu’en partie cohérents avec nos hypothèses car nous n’avons pas observé d’effet aux tâches d’attention et d’inhibition. Nous avons observé un effet de l’immersion sur la flexibilité ainsi que sur la mémoire de travail. L’absence de résultat peut s’expliquer en partie par un développement non linéaire des fonctions cognitives. Certaines ressources seraient plus mobilisées en début de primaire, expliquant les avantages cognitifs dans les premières années et une égalisation des performances en fin de primaire. De plus, les enfants immergés auraient un bilinguisme déséquilibré avec peu d’opportunités de production en langue seconde ce qui pourrait expliquer l’absence d’effet aux tâches d’inhibition. Enfin, le switching fréquent des enfants immergés ainsi que les nombreux mots de vocabulaire et structures syntaxiques à retenir expliquent les performances plus élevées en flexibilité et en mémoire de travail. Nous n’avons pas observé de différences au niveau des tâches mathématiques et des habiletés métacognitives. Pour cette dernière cela peut s’expliquer par des biais méthodologiques dans notre étude. Enfin, notre questionnaire de motivation sur le néerlandais était trop court pour faire ressortir un lien avec les performances en langue seconde. Il serait intéressant de contrôler le switching dans les classes immersives ainsi que les opportunités de production en langue seconde. Une étude longitudinale pourrait nous en apprendre davantage sur le développement linéaire ou non des fonctions exécutives et attentionnelles. Enfin, il serait intéressant de continuer d’explorer le lien entre l’immersion scolaire et la métacognition en corrigeant les biais méthodologiques de notre étude, de même pour le lien entre motivation et performances en langue seconde.
métacognition --- fonctions exécutives --- fonctions attentionnelles --- bilinguisme --- immersion --- école primaire --- bilingualism --- immersion --- primary school --- metacognition --- executive function --- attention function --- Sciences sociales & comportementales, psychologie > Education & enseignement
Choose an application
School children --- -Student participation in administration --- -Student participation in policy making --- Student-administrator relationships --- Elementary school students --- Primary school students --- Pupils --- Schoolchildren --- Children --- Students --- Education --- Theses --- -Theses --- Student participation in administration --- Student participation in policy making
Choose an application
Dance for children --- -School children --- -Elementary school students --- Primary school students --- Pupils --- School children --- Schoolchildren --- Children --- Students --- Children's dances --- Dancing and children --- Dancing for children --- Education --- -Dance for children --- Elementary school students --- Dance
Choose an application
School children --- -Child development --- Relaxation --- Health --- Hygiene --- Mental health --- Rest --- Child study --- Children --- Development, Child --- Developmental biology --- Developmental psychobiology --- Child rearing --- Elementary school students --- Primary school students --- Pupils --- Schoolchildren --- Students --- Psychology --- Development --- Education --- Child development. --- Relaxation. --- Psychology. --- Child development
Choose an application
School children --- -High school students --- -Student aspirations --- -Educational surveys --- -School surveys --- Social surveys --- Aspirations, Student --- Educational aspirations --- Student plans --- Level of aspiration --- High school students --- Students --- Elementary school students --- Primary school students --- Pupils --- Schoolchildren --- Children --- Longitudinal studies --- Education --- -Longitudinal studies --- Educational surveys --- Student aspirations --- School surveys --- Etudiants --- Comportement
Choose an application
Theses --- Breakfasts --- Children --- Fat. --- Fiber in human nutrition. --- School children --- Health aspects. --- Nutrition. --- Fat --- Fiber in human nutrition --- Elementary school students --- Primary school students --- Pupils --- Schoolchildren --- Students --- Dietary fiber --- Fiber in the diet --- Roughage in the diet --- Nutrition --- Fats --- Lipids --- Adipose tissues --- Child nutrition --- Pediatric nutrition --- Pediatric nutritionists --- Meals --- Brunches --- Cooking --- Menus --- Health aspects --- Education --- Food
Choose an application
School children --- -Children --- -Learning ability --- -#gsdbP --- #KVHB:Intelligentie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Leerpsychologie --- Ability --- Learning, Psychology of --- Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Age groups --- Families --- Life cycle, Human --- Elementary school students --- Primary school students --- Pupils --- Schoolchildren --- Children --- Students --- Intelligence testing --- Testing --- Education --- Theses --- Learning ability --- Intelligentietests --- Leerpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Intelligence testing. --- Testing. --- kinderen --- cognitieve ontwikkeling --- psychologische pedagogiek --- kinderen. --- cognitieve ontwikkeling. --- psychologische pedagogiek. --- Kinderen. --- Cognitieve ontwikkeling. --- Psychologische pedagogiek. --- #gsdbP --- Learning --- Intelligence tests for children --- Intelligence tests --- Psychological tests for children --- Ability testing
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|