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Dissertation
Green ideas in business
Author:
ISBN: 9172461543 Year: 1998 Publisher: Göteborg BAS

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Abstract


Dissertation
Review of circulation economy best practices and definition of a strategic plan and key initiatives for a lighting company (Schréder)
Authors: --- --- --- ---
Year: 2019 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

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Abstract

Spécialisé dans la conception et la production de solutions d’éclairage HID et LED depuis 111 ans, Schréder est reconnu comme un leader mondial de l’éclairage extérieur. La société développe des solutions qui vont plus loin qu’un simple éclairage de villes et monuments. Elle travaille avec ses clients pour développer le meilleur éclairage qui combinera l’esthétique à la performance énergétique.
Une des quatre valeurs fondamentales de Schréder est la durabilité. L’entreprise a construit sa réputation tout en tentant de minimiser son empreinte écologique et celle de ses clients. Aujourd’hui, elle souhaite aller plus loin dans cette démarche en étudiant la possibilité d’implémenter les principes de l’économie circulaire. L’étudiant intrapreneur a donc été chargé d’élaborer un plan stratégique sur cette thématique.
Lors de la première étape du projet, un examen des bonnes pratiques en matière d’économie circulaire a permis d’identifier comment les différents modèles d’économie circulaire pourraient s’appliquer à l’industrie de l’éclairage. Pour mener cette analyse, trois secteurs principaux ont été sélectionnés: l'industrie de l’automobile, de la construction et des équipements électroniques et appareils ménagers. Parallèlement, une analyse des besoins du marché a été réalisée au travers d’entretiens avec les équipes commerciales. Une matrice a ensuite été construite pour identifier et évaluer les meilleures opportunités commerciales pour Schréder en économie circulaire. Suite à la validation de ces premières analyses par le directeur général, l’intrapreneur a poursuivi son étude pour appliquer ses recherches au le fonctionnement de Schréder. Elle a élaboré, en collaboration avec une équipe technique, des lignes directrices pour le développement de nouveaux luminaires. De plus, comme une stratégie verte réussie dépend d'une bonne communication externe, un outil de marketing a également été créé.
Les résultats de ces analyses et les initiatives clés déjà mises en œuvre ont permis à l'intrapreneur de recommander à l’entreprise de poursuivre le travail entamé. La société a la capacité interne de mettre en œuvre un tel concept qui représente une évolution essentielle pour un avenir durable. Specialized in the design and production of HID and LED lighting solutions for 111 years, Schréder is well-known as a worldwide leader in outdoor lighting. The company develops solutions that go beyond the simple lighting of cities and monuments. It works with its customers to develop the best lighting solution that will combine both aesthetic and energetic performances. 
One of Schréder’s four fundamental values is sustainability. The company has built its reputation while trying to minimize its ecological footprint and the one of its customers. Until now, it mostly concentrates on energy saving. Today, Schréder wants to go further with this value and to start including circular economy in its business model. The intrapreneur student was therefore entrusted with the project of building, for the lighting company, a strategic plan surrounding circular economy.
As a first step of the project, a review of the circular economy best practices was carried out to identify how circular economy business models could be applied to the lighting industry. To conduct this analysis, three main sectors were selected: the automotive industry, the construction industry, and the electronic equipment and home appliance industry. Simultaneously, an analysis of the market needs was achieved through interviews of different commercial teams. A selection matrix was then built to assess and identify the best business opportunities for Schréder. After the validation of these analyses by the CEO, the intrapreneur further investigated how to implement her results in Schréder’s processes. She developed, in collaboration with a technical team, guidelines for the development of new luminaires. Furthermore, as a successful green strategy depends upon a good external communication, a marketing tool was also developed.
The results of these analyses and keys initiatives already implemented allow the intrapreneur to recommend Schréder to continue the work. The company has the internal capacity to implement such a concept that represents a key evolution for a sustainable future.


Dissertation
Le marketing vert en Wallonie : une étude empirique de la segmentation des consommateurs de produits d'entretien écologiques
Authors: --- --- ---
Year: 2021 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

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Abstract

Green marketing exists now since 50 years and have for aim to sell ecological products.
After having defined the different concepts needed in the comprehension of this work, among other the various types of segmentation and the variables studied in the precedent’s studies, we determined three hypothesis that could explain the purchase of green cleaning products.
Then, a qualitative study was set up and submitted to the Walloons and we reached more or less 740 respondents. After a brief presentation of the results, analyses were performed on the data, principally correlation and regression, to understand which variables explain the most our independent variable, the green purchase of cleaning products.
This allowed us to improve the most of our hypothesis but with a certain guarded on some variables, that were not enough relevant.
This work allows companies active in the sector of the ecological cleaning products to have better understanding of the market and the expectations of the customers. By a better comprehension of the clients, companies can adjust or create new advertising campaigns to reach them.

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