Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De toeristische sector is op zoek naar unieke manieren om bezoekers onvergetelijke ervaringen te laten ondergaan. Om de sector verder te laten innoveren zijn nieuwe technologische ontwikkelingen essentieel. Door middel van gamification wil ik de toerisme- en erfgoedsector interactiever en aantrekkelijker maken voor alle soorten bezoekers.Onderzoeksmethodes: literatuurstudie, interview, benchmark, prototype ontwikkelen in WebAR en NativeAR.
Toerisme --- Augmented reality --- Gamification --- Multimediaproductie --- NMD
Choose an application
Jongere --- Museum --- Virtual reality --- Augmented reality --- Multimediaproductie --- Audiovisual Design
Choose an application
Muziek --- Virtual reality --- Augmented reality --- Multimediaproductie --- New Media Development
Choose an application
Augmented reality --- Evenement --- Virtual reality --- Eventmanagement --- Multimediaproductie --- New Media Production
Choose an application
Augmented Reality (AR) is adding computer generated objects to the reality, allowing the user to see more then just the environment. AR is gaining popularity in every day life. It has several goals and can be used for interactive, recreational or professional applications.Most AR-applications are developed for one specific task, without taking reusabilityinto account. A lot of applications share the same functionality, which is developed again for each different application.In this thesis a platform which offers mutual functionality for Augmented Reality has been developed. This platform should be able to be used on multiple systems and is a cross-platform implementation.The AR-platform is implemented by OSGi and uses modules that contain ARfunctionality. OSGi is based on Java, so just like Java it is cross-platform software. To be able to test the AR-functionality a layered system was developped. This layered system is the environment the AR-platform runs on. It is aminimal implementation wich uses the Linux kernel. The layer above the kernel contains the native libraries V4L2, libdrm and OpenGL ES. The library V4L2 offers videocapturing to the system, libdrm and OpenGL ES are used to render on the screen. OSGi communicates with these libraries through JNI.Using JNI to support communication between OSGi and the native libaries brings extra overhead to the system. This overhead is evaluated by performancetests Augmented Reality (AR) is het afbeelden van de realiteit samen met computergegenereerde beelden, waardoor de gebruiker meer ziet dan de echte realiteit. AR is al even zijn intrede aan het doen in het dagelijkse leven en heeft verschillende doelen. Het kan gebruikt worden voor interactieve, ontspannende applicaties tot toepassingen in het bedrijfsleven.De meeste AR-applicaties zijn specifiek voor één taak ontwikkeld, zonder oog voor herbruikbaarheid. Er is echter veel functionaliteit gemeenschappelijk tussen applicaties, deze moet steeds opnieuw ontwikkeld worden.In deze masterproef wordt een platform gerealiseerd die de gemeenschappelijke functionaliteit voor AR aanbiedt. Het platform moet bruikbaar zijn op verschillende systemen en moet dus platformonafhankelijk zijn. Het AR-platform wordt geïmplementeerd in OSGi en gebruikt modules om de AR-functionaliteit aan te bieden. OSGi draait op Java en is dus, net zoals Java, platformonafhankelijk. Om de AR-functionaliteit aan te bieden werd een onderliggend gelaagd systeem ontwikkeld dat zo minimaal mogelijk gehouden wordt. De basis is een Linuxkernel, waarop de native libraries V4L2, libdrmen OpenGL ES draaien. De V4L2-bibliotheek zorgt voor het ophalen van camerabeelden en libdrm en OpenGL ES laten renderen op het scherm toe. De bovenliggende OSGi-laag communiceert met deze bibliotheken via Java NativeInterface (JNI).De communicatie tussen OSGi en de native libraries via JNI zorgt voor extra overhead. Om te weten of dit het systeem niet te veel vertraagt worden er performantietesten gedaan.
Augmented Reality. --- Componentgebaseerd platform. --- Ingebedde systemen. --- Java - Java. --- Meerlagen - multi-tier. --- OSGi.
Choose an application
This study explores the expectations and perceptions of customers regarding the « Try before you buy » technology. Moreover, this study also considers customers’ motivations and barriers concerning the adoption of this kind of technology and the impacts of it on their make-up purchasing behavior. In consideration is taken not only the online application, but also the application used in real life stores.
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|