Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Reading matter for working class children : the 'Elementary school child's magazine' and its publishing house 1892-1914. With an introduction on poor children's reading in the nineteenth century
839.7-93 --- 82-93 --- 655.41 <485> --- Children --- -Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Age groups --- Families --- Life cycle, Human --- Zweedse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Uitgeverij--algemeen--Zweden --- Books and reading --- -Folkskolans barntidnings forlag --- Theses --- -Zweedse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 839.7-93 Zweedse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- -82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Childhood --- Quint, Stina, --- Folkskolans barntidnings förlag. --- Folkskolans barntidning. --- FB --- F.B. --- Elementary school child's magazine --- Quint, Stina
Choose an application
Picture books for children. --- Illustration of books --- -Illustration of books --- -Picture books for children --- 094:82-93 --- 76 CALDECOTT, RANDOLPH --- 839.7-93 --- 82-93 --- Children's picture books --- Illustrated children's books --- Book illustration --- Art --- Books --- Decoration and ornament --- Pictures --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--CALDECOTT, RANDOLPH --- Zweedse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 839.7-93 Zweedse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- 76 CALDECOTT, RANDOLPH Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--CALDECOTT, RANDOLPH --- 094:82-93 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Picture books for children --- Illustration of books - 19th century. --- Illustration of books - 20th century.
Choose an application
Hoe echt is de historische roman? In hoeverre geeft hij een beeld van het verleden? Kan dat wel in een fictionele tekst? Wat is trouwens 'een beeld' van het verleden? In welk verleden speelt de historische roman? Kunnen romangenres wel relevant van elkaar worden gescheiden? En die postmoderniteit, hoe zit die in de historische roman? Dit is een handboek-bij-uitstek voor al wie écht kennis wil maken met het genre historische roman, in zijn caleidoscopische verscheidenheid, voor wie wil weten wat -zin en onzin- commentatoren en critici hebben gezegd en voor wie een eigen geluid wil horen. Uiteraard is dit ook en aangewezen naslagwerk voor wie informatie wenst over een van de behandelde romans of de daarin optredende historische figuren.
Literary semiotics --- Geschiedenis in de literatuur --- Histoire dans la littérature --- History in literature --- Letterkunde --- Littérature --- Historical fiction --- History in literature. --- History and criticism --- Theory, etc. --- History and criticism. --- 82-31 --- 82.091 --- 82:93 --- historische romans --- 829.19 --- Historical novels --- History --- Fiction --- Roman --- Vergelijkende literatuurstudie --- Literatuur en geschiedenis --- literaire genres - albumversjes, historische verhalen, westerns, zeeverhalen ... --- Theses --- 82:93 Literatuur en geschiedenis --- 82.091 Vergelijkende literatuurstudie --- 82-31 Roman --- History and criticism&delete& --- Theory, etc --- literaire genres - albumversjes, historische verhalen, westerns, zeeverhalen .. --- literaire genres - albumversjes, historische verhalen, westerns, zeeverhalen . --- literaire genres - albumversjes, historische verhalen, westerns, zeeverhalen --- Roman historique --- Histoire --- Histoire et critique --- Dans la littérature --- Dans la littérature
Choose an application
De auteur onderzoekt de genrekenmerken en gebruiksaspecten van het prentenboek. Hij plaatst deze boeksoort in een emancipatiorisch perspectief en verbindt haar met de grote sociaal-democratische projecten van cultuurspreiding en leesbevordering. Meer concreet onderzoekt hij de verschillende bemiddelaren tussen boek en kind: de uitgever, de literaire en educatieve kritiek, het onderwijs en de bibliotheek. Er ontstaat zo een breed en gedetailleerd panorama van wat er in de afgelopen decennia is ondernomen door overheid en particuliere instellingen op het gebied van lezen en kinderboeken, met de nadruk op het prentenboek, en wat hiervan de effecten zijn geweest. (Bron: covertekst)
Civilisation --- Sociology of cultural policy --- Linguistics --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lezen --- Leesbevordering --- Cultuurspreiding --- Basisonderwijs --- Jeugdliteratuur --- prentenboek --- Children --- Children's literature --- Children's literature, Dutch --- Illustrated children's books --- Picture books for children --- Books and reading --- History and criticism. --- History --- Educational aspects --- literatuuronderzoek --- 829.6 --- jeugdliteratuur: didactiek --- #PBIB:2001.1 --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Children's illustrated books --- Illustrated books, Children's --- Children's books --- Illustrated books --- Children's picture books --- History and criticism --- Theses --- Prentenboek --- Kleuter --- Young adultliteratuur --- Schrijven --- Spel --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
On the children's book market. The publication of books for children and young people in Sweden 1966-1975
Children's literature --- -Children's literature, Swedish --- -Publishers and publishing --- -Children --- -Youth --- -839.7-93 --- 82-93 --- 655.41 <485> --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Families --- Book publishing --- Books --- Book industries and trade --- Booksellers and bookselling --- Swedish children's literature --- Swedish literature --- Juvenile literature --- Literature --- Publishing --- -Authorship --- Books and reading --- -Books and reading --- -Zweedse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Uitgeverij--algemeen--Zweden --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 839.7-93 Zweedse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Zweedse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Publishers and publishing --- Children --- Youth --- Children's literature, Swedish --- Authorship. --- 839.7-93 --- Authorship
Choose an application
Prentenboeken zijn niet meer weg te denken uit Nederlandse kleuterklassen. Het voorlezen van en praten over prentenboeken is uitgegroeid tot een vast onderdeel van het curriculum voor de groepen 1 en 2. Over de stimulerende werking hiervan op de taal- en leesontwikkeling is inmiddels veel bekend. Minder weten we over de bijdrage van prentenboeken aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van jonge kinderen. Dat is opmerkelijk, omdat de verhalen, met thema's als vriendschap en ruzie, rijk zijn aan sociale inhouden. Bovendien spelen ze zich af in zeer herkenbare sociale situaties. ‘Geraakt door prentenboeken' doet verslag van een promotieonderzoek naar de ondersteuning van de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters door het voorlezen van prentenboeken. De in dit boek voorgestelde voorleeswijze is via onderwijsontwikkelingsonderzoek in kleutergroepen toegepast en geoptimaliseerd. Er is gebruik gemaakt van speciaal voor dit doel ontwikkelde voorleesaanwijzingen bij vierentwintig prentenboeken, waarmee de leerkracht zich naast en tussen de kinderen plaatst. Deze zogenaamde sleutels dragen ertoe bij dat de voorleessessies in de richting van een gesprek gaan en dat er meer ruimte ontstaat voor de actieve inbreng van kinderen. De kinderen die hebben deelgenomen aan het voorleesprogramma, blijken na afloop beter in staat de gevoelens van personages specifiek te benoemen dan kinderen in een controlegroep. Dit geldt voor de basisemoties blijdschap, boosheid, verdriet en angst maar in nog sterkere mate voor de complexe emoties jaloezie en verlegenheid. Het voorlezen draagt bij aan de emotionele competentie van kleuters. Het vergroot met name de vaardigheid die hen in staat stelt om adequaat te reageren op gevoelens van andere mensen. De theoretische en praktische insteek maken het boek interessant voor een ieder die de sociaal-emotionele ontwikkeling van jonge kinderen een warm hart toedraagt.
Developmental psychology --- Didactics of Kindergarten --- Educational sciences --- voorlezen --- kleuters --- prentenboeken --- socio-emotionele ontwikkeling --- Prentenboeken --- Kleuteronderwijs --- Voorlezen --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuters --- Kleuters. --- Kleuteronderwijs. --- 82.93 --- Prentenboek --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- 433.7 --- kleuteronderwijs --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- Theses --- Kleuter --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|