Listing 1 - 10 of 776 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
In dit eindwerk heb ik geprobeerd om een beeld te schetsen over wat het precies inhoudt om slechthorend of doof te zijn. Daarnaast heb ik getracht om dit meer bepaald op het onderwijs toe te passen. Gehoorgestoorde kinderen worden namelijk maar al te vaak opgevangen in het buitengewoon onderwijs. Voor sommigen van hen is dat een juiste oplossing, maar er zijn er evenveel die voldoende mogelijkheden hebben om in het gewoon secundair onderwijs les te volgen. Moet die kans hen ontzegd worden omwille van hun auditieve handicap? De bedoeling van dit eindwerk is eigenlijk een steunpilaar te bieden aan alle leerkrachten in het gewoon onderwijs die met dit probleem te kampen krijgen. Het is namelijk eenvoudig om te zeggen dat je een slechthorend of doof kind in je klas wil opnemen, maar hoe ga je daar concreet mee om? Dat is de vraag die ik mij gedurende dit hele eindwerk gesteld heb. Wat betekent het om doof of slechthorend te zijn? Hoe ervaren die kinderen hun handicap, wat zijn hun specifieke noden en hoe kan je daar als leerkracht aan tegemoet komen? Dit eindwerk bevat informatie over de anatomie en fysiologie van het oor, over de communicatie van doven en slechthorenden, over de sociale gevolgen van doofheid, over de Dovencultuur en uiteraard over het Geïntegreerd Onderwijs (GON). Daarnaast werden concrete tips en adviezen opgenomen naar leerkrachten toe, alsook een interview met een doof meisje dat sinds twee jaar in het gewoon horend onderwijs les volgt. De bijlagen werden apart gebundeld en bevatten onder meer een artikel over de cochleaire implant, het besluit van de Vlaamse Regering betreffende het geïntegreerd onderwijs, een GON-attest + medisch protocol, het integratieplan, richtlijnen betreffende de administratie van inschrijving en verlenging van GON-leerlingen, concrete aandachtspunten voor leerkrachten, medeleerlingen,... (Bron: auteur)
Choose an application
Choose an application
Dairy cows --- Automation
Choose an application
Glandes salivaires. --- Muqueuse orale. --- Bismuth. --- Fer. --- Stomatite.
Choose an application
ANIMAL --- COMPORTEMENT ANIMAL --- DROGUE --- APPRENTISSAGE --- MEMOIRE --- PSYCHOBIOLOGIE --- PSYCHOPHARMACOLOGIE
Choose an application
Choose an application
Choose an application
DROGUE --- ANIMAL --- COMPORTEMENT ANIMAL --- PSYCHOPHARMACOLOGIE
Choose an application
Listing 1 - 10 of 776 | << page >> |
Sort by
|