Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Handelingsgerichte diagnostiek (HGD) geniet veel belangstelling bij CLB-medewerkers. Noëlle Pameijer en Tanja van Beukering schreven het boek Handelingsgericht werken: een handreiking voor de interne begeleider (Acco, 2006). Het nieuwe boek is een hertaling hiervan naar de Vlaamse onderwijssituatie. Handelingsgericht werken (HGW) voor zorgbegeleiders is van toepassing als een leerkracht, ouder of kind de zorgbegeleider benadert met een gerichte vraagstelling: er is een probleem, hoe komt dat en hoe kunnen we dit het beste aanpakken?Dit boek beschrijft helder en stapsgewijs hoe een zorgbegeleider handelingsgericht kan werken. Richtlijnen voor constructief communiceren met de leerkracht, de ouders en het kind komen aan bod, evenals het observeren van de aanpak van de leerkracht en het gezamenlijk maken van een handelingsplan. Ook de rol van de zorgbegeleider binnen het zorgcontinuüm wordt belicht. Een implementatiestrategie wordt voorgesteld. Het boek bevat formulieren en checklists ter ondersteuning. Al deze thema’s worden geïllustreerd met vele voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de interne zorgbegeleider.
Didactics of secundary education --- Orthopedagogics --- speciaal onderwijs --- orthopedagogiek --- leerlingenbegeleiding
Choose an application
Early childhood education (ECE) has always been intertwined with the use of developmentally appropriate practice (DAP). To support excellence in ECE, it is critical how the knowledge about individual children and child development principles combined with the knowledge of effective early learning practices. Effective early childhood education involves an interdisciplinary collaborative process that is influenced by many factors. We present these aforementioned realities in Educating Young Children With and Without Exceptionalities: New Perspectives. In addition, we argue that general and special educators need to focus on applying new knowledge to better address critical issues that advance the field of educator preparation and improve educational outcomes for young children. Early childhood research confirms the need for intensive intervention and remedial education—we need to avoid approaches that are “too little” or “too late.” Also proven to yield positive results for children are practices familiar to early childhood educators. These practices include relationship-based teaching and learning; partnering with families; adapting teaching for children from different backgrounds and for individual children; active, meaningful, and connected learning; and smaller class sizes. Evidence of the benefits of these practices suggests that they should be extended more widely into the elementary grades.
School management --- speciaal onderwijs --- inclusief onderwijs --- onderwijsopvattingen --- kinderen met een beperking
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|