Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Wat is de toegevoegde waarde van de marketingfunctie voor een organisatie ? Hoe maakt de marketeer duidelijk dat hij meer budget nodig heeft ? Hoe verklaart de marketeer achteraf waarom de resultaten tegenvallen of juist meevallen ? Zijn deze resultaten toe te wijzen aan zijn marketingkeuzes of zijn er andere verklaringen te vinden ? Marketeers lopen steeds vaker tegen deze vragen aan. We spreken dan over accountability in de marketingfunctie. De vraag is: hoe maak je de marketingfunctie accountable ? Marketing en accountability gaat hier dieper op in. De aandacht gaat uit naar het vooraf expliciet en transparant onderbouwen van marketingbeslissingen. Na de uitvoering wordt onderzocht of de marketingactiviteiten daadwerkelijk hebben geleid tot het vooraf gewenste resultaat en waarom dat wel of niet zo is. Deze uitkomsten worden dan weer gebruikt voor een volgende planningsronde, waarmee de zogenoemde 'PDCA-cirkel' wordt rondgemaakt. Marketing en accountability richt zich voornamelijk op hbo-studenten, met voorkennis van marketing, die oplossingen voor hun marketingproblemen explicieter en transparanter moeten onderbouwen. Deze tweede druk is geheel herzien en reikt een praktijkgerichte werkwijze aan om accountability in de marketing functie te realiseren door het volgen van een logische en consistente denklijn, gecombineerd met verschillende modellen. Zo worden lezers uitgedaagd hun inzicht te scherpen en keuzes te maken voor de eigen organisatie. Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl
Marketing --- Accountability --- Budgettering --- Prestatiemeting
Choose an application
Direct marketing --- Marketing --- Marktonderzoek --- Methodologie --- Prestatiemeting
Choose an application
Scorecard --- Prestatiemeting --- Casestudy --- Nederland --- Toerisme --- Managementtechnieken
Choose an application
Assessing impact is increasingly critical to the survival of services: managers now require comprehensive information about effectiveness, especially in relation to users. Outlining a rigorously tested approach to library evaluation and offering practical tools and highly relevant examples, this book enables LIS managers to get to grips with the slippery concept of service impact and to address their own impact questions in their planning. The 2nd edition is fully updated to include international approaches to qualitative library evaluation, new international research, and current debates on the evolving nature of evaluation, as well as reflections on the importance of involving stakeholders and of evaluation to guide advocacy. This is an essential tool for practising library and information service managers and policy makers in the field. It will be equally relevant to LIS policy shapers and managers in public, education (schools, further and higher education), health and special libraries and information services working in any country or internationally. It will also be of interest to people engaged in professional education in the field as lecturers or students.
025.12 --- 02 --- 02 Bibliotheekwezen --- Bibliotheekwezen --- 025.12 Bibliotheekbeheer: statistieken, rapporten; prestatiemeting --- Bibliotheekbeheer: statistieken, rapporten; prestatiemeting --- Information user --- Libraries --- Evaluation. --- Public services (Libraries) --- Bibliothèques --- Evaluation --- Services aux usagers
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|