Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De documentaire Proef op de som studeren met dyscalculie dompelt je gedurende dertig minuten onder in de wereld van kinderen, jongeren en volwassenen met dyscalculie. Deskundigen koppelen hun ervaringen aan wetenschappelijke inzichten. In het bijhorende boek worden deze inzichten verder uitgediept en worden kapstokken voor de begeleiding van jongeren met dyscalculie aangereikt.Het educatief pakket Proef op de som studeren met dyscalculie zorgt voor een boeiende leerervaring. Als we dyscalculie leren begrijpen en gepaste ondersteuning bieden, kan studeren met dyscalculie een haalbare formule zijn, met als proef op de som een diploma.
Choose an application
Orthopedagogics --- Mathematics --- orthopedagogiek --- dyscalculie
Choose an application
Helder en beknopt overzicht van de meest voorkomende spraak,-, taal,- en leerproblemen bij kinderen en jeugdigen. De auteurs beginnen elk hoofdstuk met een praktijkvoorbeeld. Volgens een vast stramien wordt dan een bondige en toegankelijke beschrijving gegeven van het onderwerp, gevolgd door de meest actuele kijk op de diagnostische en behandelingsmogelijkheden. In dit deel komen de volgende spraak,-, taal en leerproblemen aan de orde: dyslexie, spraak- en taalontwikkelingsstoornissen, problemen met voorbereidende schoolse vaardigheden bij kleuters, linkshandigheid, tweetaligheid, rekenproblemen en dyscalculie, computerverslaving, schoolweigering, stotteren, stemstoornissen, hoogbegaafde kinderen en voortijdig schoolverlaten.
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- taalstoornissen --- schoolproblemen --- schoolverlaters --- dyslexie --- stotteren --- spraakstoornissen --- stemstoornissen --- hoogbegaafdheid --- linkshandigheid --- dyscalculie --- tweetaligheid
Choose an application
Rekenen --- Wiskunde --- Rekenprobleem --- Lager onderwijs --- Diagnose --- Remediëring --- Rekenen tot 100 --- Dyscalculie
Choose an application
This handbook addresses the current state and practice of school psychology with a focus on standards unique to Australia, including historical, legal, ethical, practical, and training factors. It provides a compilation of the most current research-based practices as well as guidelines for evidence-based assessment and intervention for common conditions (e.g., autism, depression, learning disabilities) and for delivering appropriate services to targeted student populations (e.g., LGBT, gifted, medical issues). Chapters discuss the application of national and international school psychology practices within the Australian educational and psychological structure. The handbook also examines the lack of formal resources specific to Australia’s culture and psychology systems, with its unique mix of metropolitan cities and the vast geographic landscape that spans regional and remote areas. It offers numerous case studies and innovative school mental health programs as well as recommendations for professional development and advocacy that are unique to Australian school psychology. Topics featured in this Handbook include: Evidence-based assessment and intervention for dyscalculia and mathematical disabilities. Identification and management of adolescent risk-taking behaviors and addictions. Understanding and responding to crisis and trauma in the school setting. Prevention and intervention for bullying in schools. Class and school-wide approaches to addressing behavioral and academic needs. The role of school psychologists in the digital age. Practical advice for school psychologists facing complex ethical dilemmas. The Handbook of Australian School Psychology is a must-have resource for researchers, scientist-practitioners, and graduate students in child and school psychology, social work, and related fields that address mental health services for children and .test.adolescents.
Developmental psychology --- Social welfare methods --- Educational psychology --- sociaal werk --- pedagogische psychologie --- schoolpsychologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual) --- dyscalculie --- Australia
Choose an application
Hoe verloopt de ontwikkeling van baby tot jong volwassene en welke processen liggen hieraan ten grondslag? Deze vragen worden in Groei, leren en ontwikkelen beantwoord aan de hand van inzichten uit de ontwikkelingspsychologie, de leerpsychologie en de neurowetenschap. Wetenschappers over de hele wereld hebben in de afgelopen eeuwen hierover nagedacht, theorieën ontwikkeld en onderzoek gedaan. Het resultaat is een indrukwekkende hoeveelheid kennis over het ontwikkelingsproces van de jonge mens.Uit al deze kennis is een selectie gemaakt met de relevantie voor onderwijs en opvoeding als uitgangspunt.Enerzijds moet deze kennis het mogelijk maken kinderen adequaat te kunnen begeleiden in hun ontwikkeling; anderzijds draagt het verwerven van deze inzichten bij aan de persoonlijke ontwikkeling van pabo- en pedagogiek studenten. De kwaliteit van onderwijs of pedagogisch werk wordt immers niet alleen bepaald door de beheersing van didactische en pedagogische vaardigheden, maar ook door de eigen persoonlijkheid. Dit boek beoogt ook bij te dragen aan de ontwikkeling van een eigentijds mens- en wereldbeeld.De geselecteerde kennis over het ontwikkelingsproces is verdeeld in vier delen. In het eerste deel lees je over de bouw en het functioneren van de hersenen, omdat inzicht hierin noodzakelijk is om de neurologische basis van de ontwikkelingsaspecten te kunnen begrijpen. Daarnaast krijg je in dit deel een totaaloverzicht van de belangrijkste theorieën met betrekking tot groei, leren en ontwikkelen. In de delen twee tot en met vier wordt de traditionele indeling in ontwikkelingsaspecten gevolgd: de lichamelijke, de emotionele, sociale, morele en cognitieve ontwikkeling. Elk deel beschrijft het betreffende ontwikkelingsaspect en de psychische en neurologische processen die daaraan ten grondslag liggen.De delen twee tot en met vier worden afgesloten met een hoofdstuk Soms loopt het anders. In deze hoofdstukken worden aan de hand van casussen de ontwikkeling van de specifieke onderwijsbehoeften: Developmental Coordination Disorder (DCD), Autismespectrumstoornissen (ASS) en Nonverbal Learning Disorder (NLD) beschreven. Er is aandacht voor de signalering, diagnostiek en behandeling van kinderen van wie de ontwikkeling anders verloopt. In de bijlagen van het boek zijn op uitgebreide wijze de specifieke onderwijsbehoeften: dyslexie, dyscalculie en ADHD beschreven.Groei, leren en ontwikkelen biedt een nieuw, breed en actueel theoretisch raamwerk met betrekking tot de ontwikkeling van kinderen en jeugdigen.https://www.vangorcum.nl/zoeken/100-463_Groei-leren-en-ontwikkelen
Ontwikkelingspsychologie --- Neurologie --- Leerpsychologie --- Kind --- Jongere --- Lichamelijke ontwikkeling --- Motorische ontwikkeling --- Developmental Coordination Disorder --- Emotionele ontwikkeling --- Sociale ontwikkeling --- Waardevorming --- Autisme --- Cognitieve ontwikkeling --- Niet-verbale leerstoornis --- Dyslexie --- Dyscalculie --- ADHD --- Autismespectrumstoornis --- Neurowetenschappen --- Opvoedkunde --- Pedagogie --- Developmental psychology --- hersenen --- leren --- opvoedkunde --- ontwikkelingspsychologie
Choose an application
Inventarisatie van leerproblemen in het primair en voortgezet onderwijs.
Leer- en gedragsproblemen. --- Teacher education. Teacher's profession --- Developmental psychology --- Educational sciences --- ontwikkelingspsychologie --- Teaching --- Educational psychology --- pedagogiek --- lerarenopleiding --- pedagogische psychologie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- 464 --- Leerproblemen --- 37.015 --- 37.015 Hulpwetenschappen van de pedagogiek --- Hulpwetenschappen van de pedagogiek --- Dyslexie --- Dyscalculie --- Leerstoornissen --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve stoornissen --- Niet-verbale leerstoornis --- Executieve functies --- Leerstoornis --- Leerprobleem --- Cognitieve stoornis --- Executieve functie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|