Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (6)

AP (5)

KDG (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

DocAtlas (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KU Leuven (1)


Resource type

digital (9)

book (2)


Language

Dutch (7)

English (2)


Year
From To Submit

2022 (1)

2017 (1)

2016 (1)

2012 (2)

2010 (1)

More...
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Digital
Opgroeien met dyscalculie : een brede kijk op de impact van rekenstoornissen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9058730573 Year: 2004 Publisher: Destelbergen SIG

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Rekenprobleem --- Dyscalculie


Digital
Proef op de som : studeren met dyscalculie [dvd]
Authors: --- --- --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Rekenprobleem --- Dyscalculie


Digital
Proef op de som : studeren met dyscalculie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789038220444 Year: 2012 Publisher: Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De documentaire Proef op de som studeren met dyscalculie dompelt je gedurende dertig minuten onder in de wereld van kinderen, jongeren en volwassenen met dyscalculie. Deskundigen koppelen hun ervaringen aan wetenschappelijke inzichten. In het bijhorende boek worden deze inzichten verder uitgediept en worden kapstokken voor de begeleiding van jongeren met dyscalculie aangereikt.Het educatief pakket Proef op de som studeren met dyscalculie zorgt voor een boeiende leerervaring. Als we dyscalculie leren begrijpen en gepaste ondersteuning bieden, kan studeren met dyscalculie een haalbare formule zijn, met als proef op de som een diploma.


Digital
What is dyscalculia
Author:
Year: 2001 Publisher: Sweden Kognitivt Centrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Spraak, taal en leren
Authors: --- ---
ISBN: 9789031378357 9789031378364 Year: 2010 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Helder en beknopt overzicht van de meest voorkomende spraak,-, taal,- en leerproblemen bij kinderen en jeugdigen. De auteurs beginnen elk hoofdstuk met een praktijkvoorbeeld. Volgens een vast stramien wordt dan een bondige en toegankelijke beschrijving gegeven van het onderwerp, gevolgd door de meest actuele kijk op de diagnostische en behandelingsmogelijkheden. In dit deel komen de volgende spraak,-, taal en leerproblemen aan de orde: dyslexie, spraak- en taalontwikkelingsstoornissen, problemen met voorbereidende schoolse vaardigheden bij kleuters, linkshandigheid, tweetaligheid, rekenproblemen en dyscalculie, computerverslaving, schoolweigering, stotteren, stemstoornissen, hoogbegaafde kinderen en voortijdig schoolverlaten.


Digital
Rekenkist : een diagnostisch en remediërend softwarepakket bij rekenproblemen / dyscalculie : Windwos-versie 1.0
Authors: --- ---
ISBN: 9789030644767 Publisher: Lier Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Handbook of Australian School Psychology : Integrating International Research, Practice, and Policy
Authors: ---
ISBN: 9783319451664 Year: 2017 Publisher: Cham Springer International Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This handbook addresses the current state and practice of school psychology with a focus on standards unique to Australia, including historical, legal, ethical, practical, and training factors. It provides a compilation of the most current research-based practices as well as guidelines for evidence-based assessment and intervention for common conditions (e.g., autism, depression, learning disabilities) and for delivering appropriate services to targeted student populations (e.g., LGBT, gifted, medical issues). Chapters discuss the application of national and international school psychology practices within the Australian educational and psychological structure. The handbook also examines the lack of formal resources specific to Australia’s culture and psychology systems, with its unique mix of metropolitan cities and the vast geographic landscape that spans regional and remote areas. It offers numerous case studies and innovative school mental health programs as well as recommendations for professional development and advocacy that are unique to Australian school psychology. Topics featured in this Handbook include: Evidence-based assessment and intervention for dyscalculia and mathematical disabilities. Identification and management of adolescent risk-taking behaviors and addictions. Understanding and responding to crisis and trauma in the school setting. Prevention and intervention for bullying in schools. Class and school-wide approaches to addressing behavioral and academic needs. The role of school psychologists in the digital age. Practical advice for school psychologists facing complex ethical dilemmas. The Handbook of Australian School Psychology is a must-have resource for researchers, scientist-practitioners, and graduate students in child and school psychology, social work, and related fields that address mental health services for children and .test.adolescents.


Multi
Groei, leren en ontwikkelen : het brein als basis
Authors: ---
ISBN: 9789023258421 Year: 2022 Publisher: Assen Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe verloopt de ontwikkeling van baby tot jong volwassene en welke processen liggen hieraan ten grondslag? Deze vragen worden in Groei, leren en ontwikkelen beantwoord aan de hand van inzichten uit de ontwikkelingspsychologie, de leerpsychologie en de neurowetenschap. Wetenschappers over de hele wereld hebben in de afgelopen eeuwen hierover nagedacht, theorieën ontwikkeld en onderzoek gedaan. Het resultaat is een indrukwekkende hoeveelheid kennis over het ontwikkelingsproces van de jonge mens.Uit al deze kennis is een selectie gemaakt met de relevantie voor onderwijs en opvoeding als uitgangspunt.Enerzijds moet deze kennis het mogelijk maken kinderen adequaat te kunnen begeleiden in hun ontwikkeling; anderzijds draagt het verwerven van deze inzichten bij aan de persoonlijke ontwikkeling van pabo- en pedagogiek studenten. De kwaliteit van onderwijs of pedagogisch werk wordt immers niet alleen bepaald door de beheersing van didactische en pedagogische vaardigheden, maar ook door de eigen persoonlijkheid. Dit boek beoogt ook bij te dragen aan de ontwikkeling van een eigentijds mens- en wereldbeeld.De geselecteerde kennis over het ontwikkelingsproces is verdeeld in vier delen. In het eerste deel lees je over de bouw en het functioneren van de hersenen, omdat inzicht hierin noodzakelijk is om de neurologische basis van de ontwikkelingsaspecten te kunnen begrijpen. Daarnaast krijg je in dit deel een totaaloverzicht van de belangrijkste theorieën met betrekking tot groei, leren en ontwikkelen. In de delen twee tot en met vier wordt de traditionele indeling in ontwikkelingsaspecten gevolgd: de lichamelijke, de emotionele, sociale, morele en cognitieve ontwikkeling. Elk deel beschrijft het betreffende ontwikkelingsaspect en de psychische en neurologische processen die daaraan ten grondslag liggen.De delen twee tot en met vier worden afgesloten met een hoofdstuk Soms loopt het anders. In deze hoofdstukken worden aan de hand van casussen de ontwikkeling van de specifieke onderwijsbehoeften: Developmental Coordination Disorder (DCD), Autismespectrumstoornissen (ASS) en Nonverbal Learning Disorder (NLD) beschreven. Er is aandacht voor de signalering, diagnostiek en behandeling van kinderen van wie de ontwikkeling anders verloopt. In de bijlagen van het boek zijn op uitgebreide wijze de specifieke onderwijsbehoeften: dyslexie, dyscalculie en ADHD beschreven.Groei, leren en ontwikkelen biedt een nieuw, breed en actueel theoretisch raamwerk met betrekking tot de ontwikkeling van kinderen en jeugdigen.https://www.vangorcum.nl/zoeken/100-463_Groei-leren-en-ontwikkelen

Listing 1 - 9 of 9
Sort by