Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
"Taalbewust beroepsonderwijs" beschrijft effectieve didactiek in het (v)mbo aan de hand van vijf vuistregels: werk doelgericht, zorg voor leerzaam taalaanbod, werk aan woordenschat, stimuleer toepassing en interactie en geef feedback. Deze vuistregels worden toegepast in acht praktijkvoorbeelden rondom vaardigheden als studieteksten begrijpen, instructietaal begrijpen, een verslag of werkstuk schrijven, overleggen, presentaties geven en reflectiegesprekken voeren. "Taalbewust beroepsonderwijs" wil docenten Nederlands en beroepsvakdocenten prikkelen om hun lesactiviteiten taalstimulerend en leerzaam in te richten. Hiermee worden de lesactiviteiten effectiever, presteren leerlingen beter in de opleiding en werken ze tegelijkertijd aan verhoging van hun taalniveau.
Choose an application
De verwerving van taalkennis en die van vakkennis zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als leraar kun je daarop inspelen. Wie taalbewust lesgeeft, weet de leerlingen te activeren en het onderwijs voor hen begrijpelijker en aantrekkelijker te maken.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|