Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het debat, de zuurstof van de democratie, moet weer gaan vlammen. In deze praktische handleiding leest u een pleidooi voor meer durf en retoriek in het debat. Politici en burgers zijn het aan zichzelf verplicht, want of het nu gaat om de Tweede Kamer, gemeenteraden, debatcentra of het plaatselijke café, het debat moet op het scherp van de snede gevoerd worden. Wat is er nodig voor een goed debat? Hoe kunt u overtuigend debatteren of vlijmscherp interrumperen? Bestaat er retoriek zonder demagogie? Was Pim Fortuyn een schoolvoorbeeld? En - onvermijdelijk - wat zijn de trucs? In De kunst van het debat blijft geen onderdeel van het debat onbesproken. Ervaren debaters schaven uw technieken bij en geven u nuttige tips. Bovendien zullen de spraakmakende anekdotes u veel leesplezier bezorgen.
Choose an application
discussiemethoden --- argumenteren --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Debatteren --- Discussietechnieken --- Debatteren --- didactiek --- Discussietechnieken. --- Debatteren. --- didactiek. --- Didactiek.
Choose an application
Ga jij in discussie of kies je voor de dialoog? Het is totaal niet je bedoeling en toch gebeurt het je keer op keer: je raakt verzeild in een discussie die nergens toe leidt. Of je houdt je mond maar om die discussie juist te voorkomen. Herkenbaar? Wil jij door jouw manier van communiceren leiderschap tonen? Met behulp van Einde discussie en de online-leeromgeving leer je tijdens gesprekken succesvol de regie te pakken, verschillende meningen te onderzoeken, ogenschijnlijke tegenstellingen te integreren en sturing te geven aan ontwikkeling en innovatie. Met de unieke Dialogue to Synergize methode (D2S) leer je hoe je: - een vorm van leiderschap eigen maakt waarmee je niet alleen sturing geeft aan jezelf, maar ook anderen aanzet tot een productieve dialoog - je hoofd vrij maakt voor een nieuwe verbindende manier van denken: het doordenken - de complexe werkelijkheid beter gaat begrijpen door je vecht-vlucht-reflex te vervangen door de betrokken-nieuwsgierigheids-reflex - met het strak-los-strak-samenwerkingsmodel (p. 171) collega?s coacht naar hogere prestaties - diversiteit in denken en doen benut om ongekende dingen tot stand te brengen Roland de Bruijn (spreker, coach, onderzoeker) en Fons Trompenaars (spreker, Thinkers50, auteur bestseller Riding the Waves of Culture (1994)) ontwikkelden de praktische toepasbare dialoogmethode D2S, waarmee zij professionals leren het beste in elkaar naar boven te halen en innovatieve antwoorden te vinden om grote uitdagingen het hoofd te bieden.Bron: bol.com
Personnel management --- gesprekstechnieken --- leidinggeven --- discussiemethoden --- Leiderschap --- Psychologie --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstechniek --- Discussie --- Discussietechnieken
Choose an application
Voor professionals kan InterCollegiaal Consult (ICC) een uitstekend hulpmiddel zijn om te werken aan hun persoonlijke ontwikkeling. Dit boek bevat beschrijvingen van diverse methoden voor ICC. De rollen van de teamleden, de casusinbrenger en de begeleider van een ICC-team worden uitgebreid besproken en met voorbeelden geïllustreerd. Naast diverse intervisiemethoden bespreekt de auteur ook verschillende aspecten van communicatie. Het gaat daarbij onder meer om gespreksvoering, werken in teamverband, geven en ontvangen van kritiek en discussiëren en argumenteren. Het boek is zowel geschikt voor groepen van vakgenoten als voor gemengde groepen met professionals uit verschillende disciplines. Met de praktische stappenplannen als concrete handvatten erbij kan de lezer zo aan de slag met zijn eigen ICC-traject.
Persoonlijke ontwikkeling --- Intervisie --- Communicatie --- Gespreksvoering --- Discussietechnieken --- Teambegeleiding --- Kritiek --- Argumenteren --- Socratische methode --- Vragen stellen
Choose an application
Echt eenvoudig is het niet, van mening verschillen. En het lijkt wel alsof we het steeds moeilijker vinden. Gooi een stelling over om het even welk maatschappelijk thema in een groep en de kans is groot dat ze elkaar als een bende overstresste chimpansees met uitwerpselen beginnen te bekogelen. Net als een verbitterd koppel dat enkel nog samenblijft voor de kinderen bekvechten we over alles. Over zwarte Piet, vluchtelingen en kernenergie, over de hoofddoek, seksisme en de vraag of het allemaal de schuld is van de sossen. Die debatten zijn zelden constructief. We luisteren niet maar blijven onverdroten op de enorme nagel van ons eigen grote gelijk kloppen. De lijm die onze samenleving bij elkaar houdt lijkt zijn kleefkracht te verliezen. Maar wat doe je eraan ? Stel dat je daar zelf staat voor die ene tierende nonkel, hoe kan je er dan voor zorgen dat die discussie eindigt zonder slaande deuren en wenende tantes ? Hoe kan je met elkaar praten zonder dat het schreeuwen wordt, overtuigen zonder de ander te beledigen, toegeven zonder plat op je buik te gaan ? Bestaat daar een handleiding voor ? Nu wel. Doe er uw voordeel mee. Bron : http://www.bol.com
Discussietechnieken --- mondelinge communicatie --- Bee Collection --- Discussie --- vergadertechnieken --- Conflicten --- Psychologie: emoties --- 007.1 --- Communicatiepsychologie --- Gesprekstechnieken --- Argumenteren --- Emoties --- Mondelinge communicatie --- Philosophical anthropology --- Social psychology --- PXL-Music 2018 --- sociale psychologie --- maatschappijkritiek --- communicatietechnieken --- discussietechnieken --- Gesprekstechniek --- Emotie
Choose an application
Bespreking van methodes om succesvol te debatteren, discussies te winnen, te spreken in het openbaar en spreekvaardigheid in te zetten om problemen op te lossen.
Mass communications --- argumenteren --- gesprekstechnieken --- communicatievaardigheden --- discussiemethoden --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- Discussietechnieken --- Beïnvloeding --- Spreekkunst --- Spreken --- Debat --- Argumenteren --- Communicatieve vaardigheden --- Mondelinge communicatie
Choose an application
Engels --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Spreken --- Discussietechnieken --- Didactics of English --- Didactics of secundary education --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
Geïnspireerd op het eerder verschenen succesvolle boek van Doug Lemov, is deze speciale uitgave voor het jonge kind geheel vernieuwd en uitgebreid. Het beschrijft 24 technieken die goed te koppelen zijn aan de principes van spelend leren, maar ook te gebruiken zijn bij ?formele? leermomenten.Afstemmen op ontwikkelingsniveauJonge kinderen in de leeftijd van drie tot zes jaar ontwikkelen zich spelenderwijs en sprongsgewijs. Ze hebben een benadering nodig die hierbij aansluit. Het is de mooie en belangrijke taak van de leerkracht om het onderwijsaanbod af te stemmen op het ontwikkelingsniveau van het kind, de nieuwsgierigheid te voeden en het kind uitdaging te bieden om zelf de wereld te ontdekken. Kortom, de vaardigheden die leerkrachten van jonge kinderen moeten beheersen en toepassen zijn divers en vragen om maatwerk.Teach Like a Champion ? Het jonge kind ondersteunt leerkrachten om hun vaardigheden verder uit te diepen en te ontwikkelen. Op deze manier wordt het beste uit de leerkrachten én uit de kinderen gehaald, door onder andere te werken aan betrokkenheid, zelfstandigheid en sociaal welbevinden. Pijlers die de basis vormen voor de rest van de schoolloopbaan.24 techniekenIn deze nieuwe editie is het aantal technieken uitgebreid van 15 naar 24 en ze passen zowel binnen formeel als binnen informeel leren! Daarbij lezen we ook waarom Teachtechnieken zo goed werken, met kennis over mentale modellen van professionals en de werking van het brein. Tenslotte volgt deze versie nu nog duidelijker de opbouw van het reguliere boek, waardoor beide versies heel goed naast elkaar gebruikt kunnen worden.OpbouwDeze uitgave volgt de opbouw van het oorspronkelijke Teach Like a Champion 3.0 boek. Hierdoor kunnen ze heel goed samen gebruikt worden. Laatstgenoemde uitgave bevat de uitgebreide theoretische onderbouwing van de technieken.De praktische en concreet uitgewerkte technieken met passende voorbeelden dienen als inspiratiebron en bieden de mogelijkheid om jouw vaardigheden te ontwikkelen en verder uit te diepen. Op deze manier haal je het beste uit jouzelf én uit de kinderen, zodat zij kunnen schitteren!Kennis uit de praktijkBij de samenstelling van deze hernieuwde Teach Like a Champion - Het jonge kind maakten we dankbaar gebruik van de vele trainingen, workshops en begeleiding die we in de afgelopen tien jaar mochten geven aan professionals die werken met jonge kinderen.Sandra Visser, leerkracht groep 1-2, volgde de cursus Teach Like a Champion, speciaal voor het jonge kind. Wat heeft het haar gebracht? Lees haar verhaal.Bron: https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/teach-like-a-champion-3-0-het-jonge-kind?variant=311495
Leraar --- Didactiek --- Spelend leren --- Brein --- Ontwikkelingspsychologie --- Executieve functies --- Werkgeheugen --- Motivatie --- Lesvoorbereiding --- Vragen stellen --- Discussie --- Discussietechnieken --- Stappenplan --- Verwachting --- Vertrouwen --- Waardering --- Verbindend werken --- Kleuterklas --- Kleuteronderwijs --- Kinderopvang
Choose an application
In dit boek komen aan de orde: samenwerken, ontsluiten van inforfmatiebronnen, rapporteren, presenteren en discussiëren Deze vaardigheden worden behandeld aan de hand aan de hand vanhet projectmatig oplossen van levensechte cases, die zorgen voor een praktische aansluiting op projectgestuurd onderwijs
Communicatievaardigheden. --- Discussietechnieken. --- Presentatietechnieken. --- Rapporteren. --- Communicatievaardigheden --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Argumenteren --- Presentaties --- Tekstschrijven --- managementvaardigheden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- communicatie, intern --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- academisch rapporteren --- teamwork --- 499.4 --- argumenteren --- presenteren --- schrijven --- communicatie --- competentieontwikkeling --- projectonderwijs --- sociale vaardigheden --- 007 --- 658.37 --- 371.3 --- Presentatie
Choose an application
Zowel zakelijk als persoonlijk zijn we voortdurend bezig elkaar te overtuigen. Overtuigingskracht speelt een grote rol bij het schrijven van brieven of rapporten, bij presentaties en vergaderingen, bij verkopen en onderhandelen. Wie zijn toehoorders kan overtuigen, opent deuren die voor anderen gesloten blijven. Overtuigen kun je niet leren, maar argumenteren, presenteren en debatteren gelukkig wel. Een helder en aantrekkelijk betoog is al een grote stap in de richting van overtuiging. In dit boek 'Overtuigen: hoe doe je dat?' lees je stap voor stap hoe je daarbij te werk gaat. Daarbij komen argumentatiestructuren en argumentatieschema's aan de orde, maar ook debattechnieken en drogredenen. Er wordt ook aandacht besteedt aan de aantrekkelijkheid van argumentatie. Elk hoofdstuk bevat tips en richtlijnen waarmee u direct aan overtuigingskracht kunt winnen. Inhoudsopgave : 1 Hoe werkt overtuigen? 2 Wat is argumentatie? 3 Argumenten vinden 4 Argumentatiestructuur 5 Argumentatieschema's 6 Uw betoog opvrolijken 7 Debat en discussie 8 Drogredenen 9 Aanbevolen literatuur
Argumentatieleer. --- Communicatievaardigheden. --- Discussietechnieken. --- Spreekkunst. --- Dutch language --- Distribution strategy --- Mass communications --- Mondelinge communicatie --- Spreekkunst --- Argumentatieleer --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Argumenteren --- 658.8 --- KBC0504 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Formuleren; Nederlands --- #KVHA:Overtuigen --- communicatie --- argumentatie --- overtuigen --- debatteren --- taal --- *843 --- Debatteren --- Presenteren --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|