Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Een zeer gevarieerde bundel energie-gevende spelletjes die geschikt zijn voor groepen van 5 ' 30 personen van alle leeftijden. Het zijn dynamische oppeppers om energie te tanken en de sfeer in de groep te verbeteren. Ze zijn bijzonder geschikt voor de volgende situaties: als een nieuwe groep tot een eenheid moet worden gesmeed; als een bestaande groep wat uitgeblust is en opgepept moet worden; als er spanningen of conflicten in een groep bestaan; als een gezamenlijke prestatie geleverd moet worden. De spelletjes zijn verdeeld in de volgende categorieën: 1. Kennismakingsspelletjes, 2. Vertrouwensspelletjes, 3.Samenwerkingsspelletjes, 4.Energie tanken, 5.Opwarmingsspelletjes. (Bron: www.uitgeverij-pantarhei.nl)
120602.jpg --- Groepspsychologie --- Spelen --- 474.21 --- groepssfeer --- energie --- vertrouwen --- teamgeest --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- samenwerking --- energie (mensen) --- conflicthantering
Choose an application
La loi concernant le droit à l'intégration sociale est destinée à remplacer la loi du 7 août 1974 instituant un minimum de moyens d'existence. Dès que l'avant-projet en fut connu, la nouvelle législation a suscité questions et controverses. Le Centre interdisciplinaire Droits fondamentaux & Lien social, qui scrute les lois d'aide sociale depuis plus de 15 ans, a organisé une journée d'étude à la fois informative et critique, le 17 mai 2002, pour faire le point sur ce qui change, sur ce qui ne change pas ... et sur ce qui changera peut-être par rapport au régime du minimum de moyens d'existence. Des avocats, des magistrats du travail, des scientifiques et des membres des administrations fédérale et locale expriment dans ces lignes leurs points de vue sur des notions telles que l'intégration sociale, la dignité humaine, le contrat, le droit à l'emploi ... L'ouvrage s'adresse particulièrement aux magistrats des juridictions du travail, aux avocats, aux personnes travaillant dans les CPAS, les ALE, les organismes d'insertion professionnelle, aux agents du FOREM, de l'ORBEM, de l'Arbeitsamt ainsi qu'à toute personne intéressée, juriste ou non-juriste.
Social law. Labour law --- Belgium --- Colloques --- Colloquia --- Droits de l'homme --- Intégration sociale --- Mensenrechten --- Sociale integratie --- Social integration --- Right to labor --- Droit au travail --- Law and legislation --- Congresses --- Droit --- Congrès --- Centre public d'aide sociale (Brussels, Belgium) --- Social legislation --- 364 <493> --- 364.22 <493> --- 316.454.4 --- 316.4.052 --- 316.454.4 <493> --- 316.4.052 <493> --- Maatschappelijke hulpverlening--België --- Armoede. Financiele problemen. Financiele nood--België --- Cohesie. Groepsbinding. Integratie. Teamgeest --- Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties --- 316.4.052 Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties --- 316.454.4 Cohesie. Groepsbinding. Integratie. Teamgeest --- 364.22 <493> Armoede. Financiele problemen. Financiele nood--België --- 364 <493> Maatschappelijke hulpverlening--België --- Intégration sociale --- Congrès --- Human services --- Public law --- Congresses. --- Social legislation - Belgium - Congresses
Choose an application
Praktische adviezen om conflicterend taalgebruik te vermijden en door openheid, luisteren, mededogen en een kwetsbare opstelling tot wederzijds begrip te komen.Jos van Dijk, NBD BiblionDe tweede editie van dit Amerikaanse leerboek over gesprekstechnieken is opnieuw uitgebracht door Jan Carel van Dorp die deze methode gebruikt in zijn Nederlands Centrum voor Geweldige Communicatie. De inhoud van het boek is vrijwel ongewijzigd, de vertaling is hier en daar aangepast. De gesprekstechnieken zijn gericht op het oplossen van conflicten. De manier waarop mensen in conflictsituaties op elkaar reageren, met name hun taalgebruik, leidt vaak tot een negatieve spiraal waarin irritatie, boosheid, verzet en angst de boventoon voeren. De auteur laat zien hoe je kunt voorkomen dat conflicten zich verergeren en hoe je kunt werken aan een oplossing. Het boek bevat heel veel herkenbare voorbeelden. Elk hoofdstuk besluit met een oefening. Het is goed bruikbaar voor een breed publiek zowel om individueel te lezen als in onderwijssituaties.
Communicatie. --- geweldloze opvoeding --- mondelinge communicatie --- Social psychology --- conflicthantering --- communicatie --- Mass communications --- Communicatie --- management --- personeelsbeleid --- welzijn --- gestion du personnel --- communication --- bien-être --- 681.3*K61 --- 305.8 --- Geweldloze opvoeding --- Verbondenheid --- 681.3*K61 Project and people management: life cycle; staffing; systems analysis and design; systems development; training (Management of computing and information systems) --- Project and people management: life cycle; staffing; systems analysis and design; systems development; training (Management of computing and information systems) --- 316.4 --- Communicatietechnieken --- Communicatiemethoden --- Communicatie ; geweldloze --- 65.012.4 --- 316.77 --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Sociologie ; sociale processen, sociale dynamiek --- 316.454.4 --- 316.454.4 Cohesie. Groepsbinding. Integratie. Teamgeest --- Cohesie. Groepsbinding. Integratie. Teamgeest --- conflicten --- 007 --- 301.15 --- Geweld --- Interpersoonlijke communicatie --- Verbale communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Sociale psychologie --- Taal --- Conflicten --- arbeidspsychologie --- verbindende communicatie --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Information et communication : Communication --- Communicatievaardigheden --- Gedrag --- Psychology --- Primary groups --- Conflict --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Geweldloze communicatie --- Rosenberg, Marshall
Choose an application
Er was eens, lang geleden, een kudde schapen die in de bergen leefde. De schapen brachten hun dagen door met het eten van het malse alpengras. Ze hadden best gelukkig kunnen zijn, maar ze leefden in angst ... In het naburigde woud leefde een wreedaardige wolf. Als die honger had, kwam hij uit het bos, greep een schaap beet en sleurde het mee naar zijn hol. Daar verscheurde hij het en at het, met veel smaak, helemaal op. De kudde was er verdrietig en boos, maar wist niet wat te doen. Een bizar maar humoristisch pleidooi voor teamgeest ...
French literature --- bang zijn (themawoord fictie) --- schapen (themawoord fictie) --- ruzies (themawoord fictie) --- wolven (themawoord fictie) --- lui zijn (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Schapen --- Wolven --- Angst --- Teamspirit --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Bang zijn. --- Lui zijn. --- Ruzies --- Schapen. --- Kinderen. --- teamwork --- prentenboeken --- kinderboeken --- dieren --- luiheid --- schapen --- wolven --- JB CHAB --- 3-6 jr --- Avonturen --- Teamwerk --- Avontuur --- Bang zijn ; verhalen --- Lui zijn ; verhalen --- Prentenboek --- Prentenboeken ; verhalend --- Ruzie --- Samenwerking --- Schapen ; verhalen --- 070770.jpg --- Bang zijn --- Lui zijn --- Teamgeest --- 65.014 --- Schaap (dier) --- Wolf --- Groepsdynamiek
Choose an application
This is a paperback edition of a major contribution to the field, first published in hard covers in 1977. The book outlines a general theory of rational behaviour consisting of individual decision theory, ethics, and game theory as its main branches. Decision theory deals with a rational pursuit of individual utility; ethics with a rational pursuit of the common interests of society; and game theory with an interaction of two or more rational individuals, each pursuing his own interests in a rational manner.
Mathematical statistics --- Social psychology --- Game theory --- Decision making --- Games of strategy (Mathematics) --- Social interaction --- Théorie des jeux --- Prise de décision --- Jeux de stratégie (Mathématiques) --- Mathematical models --- Modèles mathématiques --- Decision Making --- 316.454.4 --- -Decision making --- -Deciding --- Decision (Psychology) --- Decision analysis --- Decision processes --- Making decisions --- Management --- Management decisions --- Choice (Psychology) --- Problem solving --- Human interaction --- Interaction, Social --- Symbolic interaction --- Exchange theory (Sociology) --- Psychology --- Games with rational pay-off (Mathematics) --- Rational games (Mathematics) --- Strategy, Games of (Mathematics) --- Group theory --- Mathematical optimization --- Matrices --- Topology --- Games, Theory of --- Theory of games --- Mathematics --- Cohesie. Groepsbinding. Integratie. Teamgeest --- Game theory. --- Mathematical models. --- Games of strategy (Mathematics). --- -Cohesie. Groepsbinding. Integratie. Teamgeest --- 316.454.4 Cohesie. Groepsbinding. Integratie. Teamgeest --- -Games with rational pay-off (Mathematics) --- Deciding --- Théorie des jeux --- Prise de décision --- Jeux de stratégie (Mathématiques) --- Modèles mathématiques --- Business, Economy and Management --- Economics --- Decision Making - Mathematical models --- Social interaction - Mathematical models --- 330.1 --- 330.1 Economische grondbegrippen. Algemene begrippen in de economie --- Economische grondbegrippen. Algemene begrippen in de economie
Choose an application
Met de tussendooractiviteiten 'Ons team in actie' komen kinderen letterlijk 'in actie' om een positieve groep te vormen. Zo maak je van je klas of groep een fijne, hechte groep. 'Ons team in actie' biedt interactieve werkvormen om een positieve groepsvorming te stimuleren. Heb je 'Ons team in actie', dan is een passende activiteit tussen de lessen door zo gevonden.De activiteiten zijn onderverdeeld in 6 thema's en kunnen flexibel ingezet worden. Zo kan er perfect worden aangesloten bij de eigenheid van de klasgroep en de bestaande methodieken op school. De activiteiten zijn conform de eindtermen lager onderwijs en conform de ontwikkelingsdoelen voor kleuters.Spelenderwijs leren kinderen van elkaar en mét elkaar. Samen staan ze sterk!BRon: https://www.pelckmans.be/onderwijsniveaus/kleuteronderwijs/socio-emotionele-ontwikkeling/socio-emotionele-ontwikkeling.html
#PBIB:+108.31 --- 454.9 --- sociale vaardigheden --- positief groepsklimaat --- 478.9 --- communicatie --- groepsdynamiek --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Groepsdynamiek --- Teamgeest --- Groepsgevoel --- Sociale vaardigheden --- Groepsklimaat --- Tussendoortjes --- Groepsvorming --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- groepsdynamica --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Didactics of social education --- Primary education --- Tussendoortje (werkvorm) --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- groepsactiviteiten --- kleuteronderwijs --- groepsontwikkeling --- groepsvorming --- sociale opvoeding --- lager onderwijs --- Kleuter --- Kleuterklas --- Groepsactiviteit --- Kennismakingsspel --- Klassengesprek --- Energizer
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|