Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
A room's acoustic character seems at once the most technical and the most mystical of concerns. Since the early Enlightenment, European architects have systematically endeavored to represent and control the propagation of sound in large interior spaces. Their work has been informed by the science of sound but has also been entangled with debates on style, visualization techniques, performance practices, and the expansion of the listening public. Echo's Chambers explores how architectural experimentation from the seventeenth through the mid-twentieth centuries laid the groundwork for concepts of acoustic space that are widely embraced in contemporary culture. It focuses on the role of echo and reverberation in the architecture of Pierre Patte, Claude-Nicolas Ledoux, Carl Ferdinand Langhans, and Le Corbusier, as well as the influential acoustic ideas of Athanasius Kircher, Richard Wagner, and Marshall McLuhan. Drawing on interdisciplinary theories of media and auditory culture, Joseph L. Clarke reveals how architecture has impacted the ways we continue to listen to, talk about, and creatively manipulate sound in the physical environment.
72.01 --- 72.017 --- 699.84 --- Architectuurtheorie --- Architectuur (theorie) --- Ruimte (architectuur) --- Akoestiek (architectuur) --- Architectural acoustics.
Choose an application
Het Conservatorium van Amsterdam verhuisde in april 2008 naar een prachtig nieuw gebouw ontworpen door Frits van Dongen op het Oosterdokseiland in Amsterdam. Na een lang proces is de ideale combinatie van een opleidingsinstituut en een kunstgebouw in één gerealiseerd; een gebouw met naast les- en studiekamers maar liefst vier zalen waar op professioneel niveau concerten en uitvoeringen kunnen worden gegeven. Architectuurjournalist Hilde de Haan beschrijft de architectonische hoogstandjes van het nieuwe gebouw en schetst een portret van het CvA als een goed geoutilleerd onderwijsinstituut, uitnodigende ontmoetingsplek en broeinest van muzikale mogelijkheden.
725.81 --- 725.82 --- 699.84 --- van Dongen, Frits --- Nederland --- Amsterdam --- Concertgebouwen --- Concertzalen --- Schouwburgen (architectuur) --- Theaters (architectuur) --- Akoestiek (architectuur)
Choose an application
Architectural acoustics --- Acoustique architecturale --- Architectural acoustics. --- 699.84 --- 534 --- Acoustics, Architectural --- Buildings --- Absorption of sound --- Acoustical engineering --- Sound --- Akoestiek (architectuur) --- Akoestiek (bouw) --- Bouwakoestiek --- Akoestiek --- Acoustics --- Environmental engineering
Choose an application
Welche Geräusche prägten einst den Alltag der Großstadt? Wie wurde die zunehmende Vielfalt der urbanen Lautsphäre von den Menschen wahrgenommen und beurteilt? Am Beispiel der Stadt Wien wird erstmals die auditive Kultur einer der wichtigsten europäischen Metropolen der Zeit um 1900 vorgestellt. Im Zentrum steht jene historische Periode, in der Wien sich zur modernen Großstadt entwickelte. Die ungeheure Dynamik dieser Zeit veränderte nicht nur das Stadtbild nachhaltig, sie ließ auch eine neuen Hör-Diskurs entstehen. Immer intensiver wandte sich die öffentliche und private Aufmerksamkeit dem Lärm zu. Und dies durchaus mit Ambivalenz. Denn der Lärm stellt sich als komplexes Phänomen dar, an dem -- paradigmatisch und bis heute -- Fragen der Stadtentwicklung, der Kultur- und Zivilisationskritik, aber auch ökonomische Konflikte abgehandelt werden.
Cities and towns --- Noise pollution --- City noise --- Growth. --- History. --- Vienna (Austria) --- 534 --- 699.84 --- Wenen --- 71.03 --- Akoestiek --- Geluid --- Klank --- Akoestiek (architectuur) --- Stedenbouw (geschiedenis)
Choose an application
Vibrations --- Environmental planning --- Architecture --- comprehensive plans [reports] --- architecture [discipline] --- ruimtelijke ordening --- architectuur --- geluiden --- 711.4 --- 534 --- 699.84 --- Stedenbouw --- Geluid --- Akoestiek --- Akoestiek (architectuur) --- Contains audio-visual material
Choose an application
A radical rethinking of architectural space in terms of its acoustic dimensions, exploring aural-architecture moments ranging from silent cinema to the sound of water.
Senses and sensation in architecture --- Sound in design --- Senses and sensation in architecture. --- Sound in design. --- 72.01 --- 699.84 --- 534 --- Design --- Architecture --- Architectuurtheorie --- Architectuur (theorie) --- Akoestiek (architectuur) --- Klank --- Geluid --- Son --- Perception de l'architecture --- Perception de l'espace --- Acoustique
Choose an application
699.84 --- 534 --- 711.4(A) --- 78.01 --- CD-ROMS-DVD --- Steden ; openbare plaatsen ; akoestiek --- Akoestiek --- Sociale ecologie ; geluid ; geluidshinder --- Akoestiek (architectuur) --- Akoestiek (bouw) --- Bouwakoestiek --- Natuurkunde ; akoestiek --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; denken over de stedenbouw --- Muziek ; theorie, filosofie, esthetica --- Contains audio-visual material --- Acoustics --- Acoustics.
Choose an application
699.84 --- 534 --- 72.036 --- 1901-1933 --- Verenigde Staten --- Akoestiek (architectuur) --- Akoestiek (bouw) --- Bouwakoestiek --- Akoestiek --- Twintigste eeuw (architectuur) --- 20ste eeuw (architectuur) --- Architectural acoustics. --- Music --- Acoustics and physics. --- Architectural acoustics --- Musical acoustics --- Physics --- Sound --- Monochord --- Acoustics, Architectural --- Buildings --- Absorption of sound --- Acoustical engineering --- Acoustics and physics --- Acoustics --- Environmental engineering
Choose an application
Architects are used to designing visually. In order to expand their basic design tools, this book explores the interactions between sound, space, hearing, and architecture. To this end, the author uses contemporary and historic buildings and projects, but also fictional, philosophical, and theoretical approaches – the idea is not only to define sound as a source, but also as an instrument of architectural space. By introducing a metatheory of "critical hearing", designers are able to acoustically test their projects and contribute to their design with auditive input, already at the design stage. Architekten sind es gewohnt, visuell zu entwerfen. Um ihre Entwurfsgrundlagen zu erweitern, stellt dieses Buch die Zusammenhänge zwischen Klang, Raum, Hören und Architektur dar. Dafür nutzt der Autor zeitgenössische wie historische Bauten und Projekte, aber auch fiktionale, philosophische und theoretische Ansätze: schliesslich soll der Klang nicht nur als Quelle, sondern auch als Instrument des architektonischen Raums definiert werden. Durch die Einführung in eine Metatheorie des „kritischen Hörens" können die Entwerfenden ihre Projekte bereits in der Entwurfsphase akustisch prüfen und auditiv gestalten.
Architectural acoustics --- Acoustique architecturale --- 699.84 --- Akoestiek (architectuur) --- Akoestiek (bouw) --- Bouwakoestiek --- 699.844 --- Geluidsisolatie. Lawaaibestrijding. Akoestiek --- Acoustique appliquée --- Vibrations --- Structural parts and elements of building --- Architecture --- acoustics --- building physics --- architecture [discipline] --- Architectural acoustics. --- Acoustics, Architectural --- Buildings --- Absorption of sound --- Acoustical engineering --- Sound --- Acoustics --- Environmental engineering
Choose an application
69.03 --- 69 --- 699 --- 699.86 --- 628.9 --- 535 --- 699.84 --- 534 --- 620.9 --- 504 --- Energie-efficiënte architectuur --- Bouwtechniek --- Bouwfysica --- Koudebeveiliging --- Warmtebeveiliging --- Klimaatontwerp --- Verlichting --- Licht --- Akoestiek (architectuur) --- Geluid --- Energie --- Energiebronnen --- Duurzame architectuur --- Duurzaam bouwen --- Architectural design --- Sustainable architecture --- Buildings --- Environmental engineering
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|