Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Acke, Vicky ; Baeten, Michiel ; Bonami, Céline ; Bouclier, Arnaud ; Callens, Jasper ; Claeys, Tamara ; Collet, Caroline ; Cornelissen, Jan ; Courier, Delphine ; De Boeck, Vincent ; De Clercq, Marthe ; Delouvroy, Frederic ; Dumortier, Charlotte ; Geysen, Wout ; Goossens, Kristof ; Grieten, Annick ; Heinkens, Nicolas ; Inzé, Nicolas ; Leenaers, Martijn ; Lenoir, Maarten ; Leysen, Toon ; Longerstay, Jozefien ; Malfroid, Riete ; Mertens, Ivo ; Piessens, Julie ; Plester,s Simon ; Schwagten, Katrijn ; Segers, Tinneke ; Smekens, Sam ; Stijnen, Daan ; Tsé, May Shan ; de Ginste, Jana Van ; Auwera, Joris Van Der ; Heyden, Ineke Van Der ; Vandeursen, Thijs ; Van Loo, Lieze ; Vercammen, Thomas ; Vercruysse, Hannes ; Zwartjes, Axelle
Choose an application
Architectuuronderwijs --- Architectuurtekeningen --- 373.67(493) --- Architectuuronderwijs ; UGent ; Vakgroep Architectuur & Stedenbouw --- Studentenwerk ; architectuurontwerpen ; 2012-2013 --- Cuyvers, Wim ; curator --- Vlaanderen --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Architectural education --- architectuur --- Architecture --- Rijks-universiteit Gent --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- architecture [discipline] --- State University of Ghent
Choose an application
Boogaerts, Line ; Buklys, Liudvikas ; Coucke, Joachim ; De Mont, Alice ; Epnere, Ieva ; Föllings, Paulien ; Kuilboer, Conny ; Leddington, Gary ; Noonan, Clare ; Pain, Odilon ; Rödiger, Daniel
373.67(493) --- Kunstonderwijs ; Gent ; Hoger Instituut voor Schone Kunsten ; HISK --- 700.4 --- HISK (Hoger Instituut voor Schone Kunsten) --- studentenwerk --- afstudeerprojecten --- Kunstonderwijs --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- beeldende kunst, musea - tentoonstellingen --- Exhibitions --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Art --- art education --- Higher Institute for Fine Arts [Ghent] --- Coucke, Joachim --- Buklys, Liudvikas
Choose an application
373.67 --- België --- Architectuuronderwijs --- Onderwijs (architectuur) --- 72.01 --- 72:574 --- 373.67(493) --- Duurzame architectuur en stedenbouw ; Latijns-Amerika --- Bouweconomie --- Stedenbouw ; denken over ; 21ste eeuw --- Architectuuronderwijs ; wetenschappelijk onderzoek ; 2008 --- Architectuurtheorie ; stedenbouw ; verband tussen cultuur en regio --- Architectuurtheorie ; stedenbouw ; onderzoek ; workshops --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Architectuur en ecologie ; architectuur en milieu --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België
Choose an application
architectuur --- fine arts --- crafts [art genres] --- Architecture --- Hoger Architectuurinstituut Sint-Lucas [Gent] --- 373.67(493) --- Kunstonderwijs ; Gent ; Sint-Lucas Beeldende Kunst --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- fine arts [discipline] --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- architecture [discipline] --- art schools [institutions]
Choose an application
Yearbook 2010-2011' showcases the best studio results produced by students of the Faculty Design Sciences. In the context of the framework of multidisciplinary learning and practice, autonomy and internationalization, this yearbook bears witness to be honest, but sometimes vulnerable proposals and solutions made by students in response to the issues current within Architecture, Interior Architecture, Conservation of Monuments and Urban Design and Regional Planning. The Faculty is a result of a decision made by the Flemish Government to integrate the bachelor and master programmes of University College Artesis into the University of Antwerp from 2012-2014 onwards.
Architecture --- Schools of architecture --- Study and teaching --- Étude et enseignement --- Artesis hogeschool Antwerpen --- Artesis hogeschool Antwerpen. --- 373.67(493) --- Architectuuronderwijs ; Antwerpen ; Artesis --- Studentenwerk ; architectuuronderwijs --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Yearbooks --- 373.67.03(430) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; België --- Étude et enseignement
Choose an application
The concept of artistic research has raised many questions during the past decade accompanied by intense and heated debates. What form of research could the domain of visual art produce? Do the rhetorics of the concept of research include novel practices or does research rather exclude and/or marginalize certain practices? Could the dual pair of art versus not-art be substituted by the opposition research-based art versus non-research-based creating a novel mechanism of exclusion? Or does a research discourse and its vocabulary point to an already existing practice that could be accommodated in an academic architecture focused on knowledge production through a process of translation? And last but not least, what does the concept of artistic research mean for setting up a Graduate School for Fine Art? Especially the issue of the role and signification of the academization of visual art served as a starting point for the collaborative project A Certain Ma-Ness started up by Sint-Lukas Brussels University College of Art and Design and MaHKU (Utrecht Graduate School of Visual Art and Design) in 2008 and that ultimately resulted in three projects. Besides A Certain Ma-Ness, the projects Becoming Bologna and The Academy Strikes Back came into being as follow-ups in a series of collaborations. At the core of these projects were the following three questions: 1. What does the current academization and thinking in terms of research competencies mean for the student in art education? Could these competencies be charted in a clear and distinct way? During the A Certain Ma-Ness conference and exhibition (VCH De Brakke Grond, Amsterdam, April 2008) the so-called Dublin Descriptors—be able to cope in a research environment, problem solving attitude, well-considered in dealing with complexities, communicative skills, and independent learning—established for dealing with such questions were critically evaluated. 2. What does the Bologna process mean for the didactic role of the lecturer? That was the leading question in the follow-up project Becoming Bologna, a collateral event of the Venice Biennale 2009 consisting of a series of research interventions (Tolentini Building) and a symposium (IUAV, University of Venice). Central questions during Becoming Bologna were, “What is the specificity of the didactic strategies developed because of the academization of art education?” “How is a research-based curriculum designed,” and “how could the research competencies be judged adequately?” 3. What do the novel forms of didactic interaction mean for the art academy in itself? During the concluding conference, The Academy Strikes Back (Sint-Lukas Brussels, June 2010), that question was tackled from the perspective of the Graduate School as research environment and sanctuary for artistic (knowledge) production. The various responses from these three symposiums emphasize various challenging educative elements such as a clear connection between artistic production and critical studies, a curriculum with chiefly dialogic situations, a focus on public space, and a laboratory-type curriculum experimenting with both novel forms of presentation—for example contextual studies and curatorial studies—and various forms of communication as “agonistic forms of address.”
art education --- kunstonderwijs --- Research on teaching --- research [function] --- onderzoek in de kunsten --- Art --- academisering --- onderwijs --- Bolognaverklaring --- vakdidactiek --- kunstpedagogie --- 373.67 --- 700.8 --- 7.01 --- 373.67(493) --- Kunsttheorie ; academisering van de kunstopleidingen --- Kunstonderwijs ; Brussel ; 2011 ; Sint-Lukas --- Onderzoek in de kunsten --- Artistiek onderzoek --- Bolognaverklaring ; gevolgen voor het kunstonderwijs --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Research --- Congresses --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen
Choose an application
Art --- Royal Academy of Fine Arts [Antwerp] --- Antwerp --- 373.67(493) --- Kunstonderwijs ; Antwerpen ; Koninklijke Academie voor Schone Kunsten ; geschiedenis --- Tentoonstellingscatalogi ; Antwerpen ; Museum aan de Stroom (MAS) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Exhibitions --- art [fine art] --- art theory --- art education --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Boekgeschiedenis (kennisdomein) --- Literatuur, muziek en beeldende kunst/grafiek (kennisdomein) --- Academie voor Schone Kunsten (Antwerpen). --- Sint-Lucasgilde Antwerpen. --- geschiedenis. --- art [discipline] --- Academie voor Schone Kunsten (Antwerpen) --- Sint-Lucasgilde Haarlem --- geschiedenis
Choose an application
Dirk Bikkembergs, Ann Demeulemeester, Walter Van Beirendonck, Dries Van Noten, Dirk Van Saene, Marina Yee en Martin Margiela zijn maar enkele van de namen die de Antwerpse mode op de wereldkaart plaatsten. Dit boek brengt een boeiend tekst- en beeldverhaal over het succes van de Antwerpse modeacademie en haar invloed op de internationale modewereld. Een internationale blik op het ontstaan en de bloei van de academie, de typische identiteit van de Antwerpse mode, het internationale renommee van de afstudeershows, het verhaal van de Antwerpse zes, en nog veel meer. Het boek is doorspekt met diepte-interviews met alle belangrijke Antwerpse ontwerpers. Ultiem overzicht van 50 jaar Antwerpse modeacademie in woord en beeld. Interviews met de belangrijkste hoofdrolspelers van de Antwerpse scene. Met de medewerking van gerenommeerde nationale en internationale auteurs.
History of Antwerp --- fashion design --- Applied arts. Arts and crafts --- mode --- Royal Academy of Fine Arts [Antwerp] --- 391.038 --- 373.67(493) --- 391.039 --- Mode ; Antwerpen ; Academie ; modeafdeling ; 50 jaar --- Modeonderwijs ; België ; 20ste en 21ste eeuw --- Mode ; onderwijs --- Tentoonstellingscatalogi ; Antwerpen ; het Modemuseum ; Momu --- Belgische mode ; modeontwerpers --- 907.5 --- MoMu (Modemuseum Antwerpen) --- Mode ; 1950 - 2000 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Mode ; 2000 - 2050 --- geschiedenis, klederdrachten, België --- Exhibitions --- Fashion --- Belgium --- Antwerp (Belgium) --- History --- 20th century --- 21st century
Choose an application
‘Speeltijd. Een kritische pauze. Processen van eindwerken in architectuur’ is het zelfverklaarde stiefbroertje van het Architectuurboek Vlaanderen N°10, een uitgave van het Vlaams Architectuurinstituut. Speeltijd is het resultaat van een samenwerking van 7 studenten uit verschillende Vlaamse architectuuropleidingen. De samenwerking kwam er op initiatief van het Vlaams Architectuurinstituut. In juni 2013 deed Christoph Grafe - directeur van het VAi - een oproep naar de Vlaamse architectuuropleidingen voor het ontwikkelen van een ‘open reflectie’ op het Architectuurboek Vlaanderen N°10. Het project genoot de steun van het VAi, maar bood ook volledige redactionele onafhankelijkheid. Net als het Architectuurboek Vlaanderen werpt Speeltijd zijn licht op de architectuurproductie in Vlaanderen. Maar in tegenstelling tot het Architectuurboek bundelt het geen onroerend goed, maar wel papieren architectuur, in dit geval eindwerken. Aan de hand van 9 inspirerende afstudeerprojecten vertelt dit boek over architectuur met verschillende benaderingen, percepties, maak- en leerprocessen.
architectuur --- urbanisatie --- studenten --- Architecture --- Belgium --- Architecture students --- Architectural drawing --- Etudiants en architecture --- Projets d'architecture --- Study and teaching --- History --- Philosophy --- Etude et enseignement --- Histoire --- Philosophie --- 72 --- 378 --- 72.01 --- 373.67(493) --- Architectuur ; Vlaanderen ; eindwerken architectuurstudenten --- Architectuuronderwijs ; afstudeerprojecten --- Studentenwerk ; architectuurontwerpen ; 21ste eeuw --- Architectuur. Bouwkunst --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Architectural education --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- 72 Architectuur. Bouwkunst --- 72 Architecture --- 373.67 --- Studentenprojecten --- Onderwijs (architectuur) --- architecture [discipline] --- Flanders
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|