Narrow your search

Library

RoSa (3)

KBR (2)

KU Leuven (2)

ULB (2)

VUB (2)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (6)


Language

English (6)


Year
From To Submit

2020 (1)

2003 (1)

1999 (2)

1996 (1)

1995 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Organising feminisms : the micropolitics of the academy
Author:
ISBN: 0333739353 Year: 1999 Volume: *3 Publisher: Basingstoke MacMillan Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur onderzoekt hoe macht functioneert binnen een organisatie zoals een universiteit. Het begrip 'micropolitics' omschrijft hoe macht zich manifesteert in werkrelaties. Het gaat over invloed, netwerken, bondgenootschappen, beleids- of persoonlijke strategieën om verandering te weeg te brengen of om er zich juist tegen te verzetten. Het gaat ook over het onuitgesprokene in een organisatiecultuur zoals geruchten, spanningen , wrevels, machtsongelijkheden en competitie die het dagelijks leven in een organisatie beïnvloeden. In dit boek komen een 40-tal vrouwen aan het woord, zowel academisch personeel als studenten. Zij vertellen over hun ervaringen als feministische academici/studenten, hoe zij de organisatiecultuur ervaren, hun loopbaankansen inschatten en wat zij graag anders zouden zien.

Quality and power in higher education
Author:
ISBN: 0335212263 0335212271 9780335212279 9780335212262 9780335226535 0335226531 1280947330 9781280947339 9786610947331 0335232396 Year: 2003 Publisher: Philadelphia, PA : Society for Research into Higher Education & Open University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Examines the power relationships that organize and facilitate quality assurance in higher education. This title investigates power in terms of macro systems of accountability, surveillance and regulation, and is suitable for students and scholars of higher education policy and practice, and for university managers and policy-makers.

Feminist academics : creative agents for change
Authors: ---
ISBN: 0748403000 Year: 1995 Volume: *9 Publisher: London Taylor & Francis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze bloemlezing komen vrouwelijke academici aan het woord. In hoeverre kunnen academici een rol spelen bij het initiëren en verspreiden van socio-politieke veranderingen voor de vrouwen, is maar één van de vele vragen die hier aan bod komen. Het merendeel van de bijdragen gaat over de positie van vrouwen binnen (voornamelijk) Britse universiteiten. De veranderingen binnen de Britse maatschappij, van welzijnsdenken naar een meer vrije markt gericht denken, laten zich ook voelen in de academische wereld. Concreet uit zich dat in een veranderende organisatiecultuur waarin grotere werklast, langere werkdagen, meer controle en kosten/baten analyses ingang vinden. De auteurs gaan in op wat het betekent om een feministisch academica te zijn vandaag. Wat betekent dat voor hun loopbaan perspectieven, hun onderzoek, hun publicatiemogelijkheden.

Breaking boundaries : women in higher education
Authors: ---
ISBN: 0748405194 0748405208 Year: 1996 Publisher: London Taylor & Francis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De ondervertegenwoordiging van vrouwen in het hoger onderwijs en de academische wereld is het uitgangspunt van de verschillende bijdragen in deze bundel. Bedoeling is ook om theoretische inzichten en de ervaringen van vrouwen te integreren. Het boek omvat twee delen. In het eerste deel krijgen we een brede waaier van ervaringen aangereikt. Zo is er aandacht voor oudere vrouwen in het hoger onderwijs, de problemen van gehandicapte academici, en zwarte vrouwen in leidinggevend functies in het onderwijsmanagement. Het tweede deel handelt over feminisme in de academische wereld. De belangrijkste aandachtspunten in dit deel zijn het feministisch onderzoek en feministische pedagogie.

School effectiveness: fracturing the discourse
Authors: ---
ISBN: 020316346X 0203487052 1135708495 1280316578 9780203163467 9780203487051 9780750708487 0750708484 9780750708470 0750708476 9781135708443 9781135708481 9781135708498 1135708487 Year: 1999 Publisher: London Falmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How have the school effectiveness and school improvement movements arrived where they are today? Over the past three decades there has been a great deal of development, from the 1960's when debates arose regarding equality of opportunity, to the 1980's when market concepts came into play. This book contrasts current thinking on educational standards with prevailing thought from prior decades, and tackles difficult questions of quality and educational outcomes. Anyone wishing to improve their understanding of school effectiveness will find this book interesting and highly informative.


Book
Does knowledge have a gender?: a Festschrift for Liisa Husu on gender, science and academia
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789187789366 Year: 2020 Publisher: Örebro Örebro University

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 6 of 6
Sort by