Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De auteur onderzoekt hoe macht functioneert binnen een organisatie zoals een universiteit. Het begrip 'micropolitics' omschrijft hoe macht zich manifesteert in werkrelaties. Het gaat over invloed, netwerken, bondgenootschappen, beleids- of persoonlijke strategieën om verandering te weeg te brengen of om er zich juist tegen te verzetten. Het gaat ook over het onuitgesprokene in een organisatiecultuur zoals geruchten, spanningen , wrevels, machtsongelijkheden en competitie die het dagelijks leven in een organisatie beïnvloeden. In dit boek komen een 40-tal vrouwen aan het woord, zowel academisch personeel als studenten. Zij vertellen over hun ervaringen als feministische academici/studenten, hoe zij de organisatiecultuur ervaren, hun loopbaankansen inschatten en wat zij graag anders zouden zien.
Accès à l'enseignement --- Democratisering van het onderwijs --- Démocratisation de l'enseignement --- Démocratisation de l'éducation --- Educational equalization --- Enseignement [Démocratisation de l' ] --- Enseignement--Démocratisation --- Equal educational opportunity --- Equalization [Educational ] --- Feminism and education --- Feminisme en onderwijs --- Féminisme et enseignement --- Inégalité des chances dans l'enseignement --- Inégalité scolaire --- Inégalités scolaires --- Onderwijs--Democratisering --- Égalite des chances dans l'enseignement --- Sociology of organization --- Educational sciences --- Sociology of occupations --- Social policy --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Higher education --- Great Britain --- Women --- Education [Higher ] --- Political aspects --- Feminism --- Equal opportunities --- Students --- Corporate culture --- Academic sector --- Book
Choose an application
Examines the power relationships that organize and facilitate quality assurance in higher education. This title investigates power in terms of macro systems of accountability, surveillance and regulation, and is suitable for students and scholars of higher education policy and practice, and for university managers and policy-makers.
378 <420> --- 378 <420> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Engeland --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Engeland --- Education, Higher --- Quality assurance --- Enseignement supérieur --- Assurance qualité --- Administration. --- Standards --- Administration --- Normes --- Quality control --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Education
Choose an application
In deze bloemlezing komen vrouwelijke academici aan het woord. In hoeverre kunnen academici een rol spelen bij het initiëren en verspreiden van socio-politieke veranderingen voor de vrouwen, is maar één van de vele vragen die hier aan bod komen. Het merendeel van de bijdragen gaat over de positie van vrouwen binnen (voornamelijk) Britse universiteiten. De veranderingen binnen de Britse maatschappij, van welzijnsdenken naar een meer vrije markt gericht denken, laten zich ook voelen in de academische wereld. Concreet uit zich dat in een veranderende organisatiecultuur waarin grotere werklast, langere werkdagen, meer controle en kosten/baten analyses ingang vinden. De auteurs gaan in op wat het betekent om een feministisch academica te zijn vandaag. Wat betekent dat voor hun loopbaan perspectieven, hun onderzoek, hun publicatiemogelijkheden.
Discriminatie op grond van het geslacht in het hoger onderwijs --- Discrimination sexuelle dans l'enseignement supérieur --- Feminism and education --- Feminisme en onderwijs --- Féminisme et enseignement --- Sex discrimination in higher education --- Personnel management --- Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of occupations --- Human physiology --- Teaching --- Curriculum development --- Higher education --- United States --- Great Britain --- Women --- Education [Higher ] --- Sex discrimination in higher education. --- United States of America --- Feminism --- Teachers --- Body --- Career --- Sexual intimidation --- Choice of study --- Academic sector --- Blackness --- Book
Choose an application
De ondervertegenwoordiging van vrouwen in het hoger onderwijs en de academische wereld is het uitgangspunt van de verschillende bijdragen in deze bundel. Bedoeling is ook om theoretische inzichten en de ervaringen van vrouwen te integreren. Het boek omvat twee delen. In het eerste deel krijgen we een brede waaier van ervaringen aangereikt. Zo is er aandacht voor oudere vrouwen in het hoger onderwijs, de problemen van gehandicapte academici, en zwarte vrouwen in leidinggevend functies in het onderwijsmanagement. Het tweede deel handelt over feminisme in de academische wereld. De belangrijkste aandachtspunten in dit deel zijn het feministisch onderzoek en feministische pedagogie.
Women college teachers --- Women college administrators --- Women --- Sex discrimination in higher education --- Feminism and education --- Administratrices d'université --- Femmes --- Education (Higher) --- Enseignement supérieur --- Personnel management --- Educational sciences --- Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of occupations --- Sociology of organization --- Age group sociology --- Social policy --- Higher education --- Great Britain --- Feminism --- Disability --- Equal opportunities --- Ageism --- Management --- Career --- Motherhood --- Academic sector --- Blackness --- Book
Choose an application
How have the school effectiveness and school improvement movements arrived where they are today? Over the past three decades there has been a great deal of development, from the 1960's when debates arose regarding equality of opportunity, to the 1980's when market concepts came into play. This book contrasts current thinking on educational standards with prevailing thought from prior decades, and tackles difficult questions of quality and educational outcomes. Anyone wishing to improve their understanding of school effectiveness will find this book interesting and highly informative.
Educational evaluation --- School improvement programs --- Education --- Standards --- #PBIB:1999.4 --- Research on teaching --- School management
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|