Narrow your search

Library

Odisee (6)

VIVES (5)

Thomas More Mechelen (4)

UCLL (4)

DocAtlas (3)

PXL (3)

KDG (2)

Thomas More Kempen (2)

Arteveldehogeschool (1)

EHC (1)

More...

Resource type

book (11)

audio (2)

digital (1)


Language

Dutch (11)


Year
From To Submit

2020 (1)

2019 (1)

2018 (1)

2017 (1)

2016 (3)

More...
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Multi
Emotiemanagement voor kids : groepsgericht voor groep 1-8 - individueelgericht vanaf 10 jaar
Author:
ISBN: 9789074233828 Year: 2009 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opgroeien tot een emotioneel evenwichtige persoonlijkheid is een levenslang proces. Scholen hebben steeds vaker te maken met kinderen die emotioneel in de knel komen te zitten en het aantal kinderen met emotionele problematiek in de jeugdhulpverlening neemt sterk toe. Emotiemanagement voor Kids biedt leraren en hulpverleners handvatten om kinderen op een goede manier te ondersteunen in deze ontwikkeling en kent een degelijke theoretische basis. Het is een krachtig instrument om kinderen te leren omgaan met hun emoties. Deel 1 biedt spelen en activiteiten die kunnen ingezet worden vanaf kleuteronderwijs tot in het 6de leerjaar. Deel 2 is meer individueel gericht en biedt een curatieve aanpak voor kinderen vanaf 10 jaar met emotionele problemen zoals faalangst, verlegenheid, jaloezie, verdriet, ruzie, gebrekkig zelfvertrouwen en gevoeligheid. Deel 3 kan ingezet worden voor kinderen met een negatief zelfbeeld. De werkbladen staan apart op een cd-rom.


Multi
Emotiemanagement voor kids : groepsgericht voor groep 1-8 - individueelgericht vanaf 10 jaar : cd-rom
Author:
ISBN: 9789074233828 Year: 2009 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wat werkt in de klas : didactische aanpak
Authors: --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Didactische strategieën voor het onderwijs met schema's, indelingen en stappenplannen voor leraren.

Keywords


Book
10 mindframes om leren zichtbaar te maken : denkkaders voor goede leraren en docenten
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789463372312 Year: 2019 Publisher: Kalmthout Rotterdam Pelckmans Pro Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin, is een van de belangrijkste invloeden op de leerprestaties van leerlingen. Samen met Klaus Zierer beschrijft John Hattie de mindframes of denkkaders die leraren zich eigen kunnen maken om het maximale uit hun leerlingen te halen. Deze denkkaders komen voort uit het boek Leren zichtbaar maken. Een voorbeeld van zo’n denkkader is: Ik streef naar een uitdaging voor alle leerlingen, zodat ze niet alleen ‘hun best doen’. Als dit je denkkader is, wat betekent dat dan in de praktijk voor je lessen en voor je handelen?Dit praktische boekje is de beknopte versie van 10 mindframes om leren zichtbaar te maken. Per denkkader werken we steeds één doel uit waarmee je als leraar aan de slag kunt. Daarnaast is er een vragenlijst voor zelfreflectie en een suggestie voor hoe je kunt beginnen.


Book
88 inzichten om nog beter les te geven
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789461182418 9461182414 Year: 2017 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verzameling tips die leerkrachten aanzetten tot nadenken over hun professionele zelf.

Keywords


Book
Minder onderwijzen meer leren: Handelingsgericht Werken 2.0
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789461182180 946118218X Year: 2016 Publisher: Rotterdam Bazalt Educatieve Uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Passend onderwijs voor iedere leerling. Hoe krijg je dat als leraar voor elkaar? Hoe sluit je aan bij alle onderwijsbehoeften? Je kunt het mooi omschrijven in allerlei plannen, maar zijn die plannen ook uitvoerbaar? Hoe voorkom je dat Handelingsgericht Werken een administratieve last wordt in plaats van een hulpmiddel? Dit boek geeft antwoord op die vragen.


Book
Klaar voor de 21e eeuw : vaardigheden voor een veranderende wereld
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789461182173 9461182171 Year: 2016 Publisher: Rotterdam Bazalt Educatieve Uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De samenleving verandert snel. Om alle veranderingen in de 21e eeuw te kunnen hanteren, hebben leerlingen méér nodig dan kennis die we ze nu leren. De kennis die ze straks nodig hebben, is immers vaak nog niet beschikbaar.Robert Marzano en Tammy Heflebower stellen in hun bestseller Klaar voor de 21e eeuw dat we leerlingen dienen uit te rusten met vijf essentiële vaardigheden. Ze onderscheiden daarbij drie cognitieve vaardigheden (om informatie te verwerken) en twee conatieve vaardigheden (om goed te kunnen omgaan met anderen).In deze beknopte bewerking van Klaar voor de 21e eeuw, maakt u kennis met deze vijf 21e eeuwse vaardigheden en ontdekt u hoe u leerlingen kunt voorbereiden op de veelzijdige kenniseconomie van nu.


Book
Goed van start
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789461181930 9461181930 Year: 2016 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktisch boek voor leerkrachten in het basisonderwijs om in het begin van het schooljaar de toon te zetten voor een positief groepsgevoel en leerklimaat in de klas door middel van klassenvergaderingen.

Keywords


Book
Coachen in scholen : pocketboek
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789461182517 9461182511 Year: 2018 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by