Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Higher education --- anno 2000-2009 --- anno 1900-1999 --- anno 2010-2019 --- Antwerp --- 378.183 <493> --- 378.18 <493 ANTWERPEN> --- Studentenvereniging. Faculteitsvereniging--België --- Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten--België--ANTWERPEN --- Contains audio-visual material --- 378.18 <493 ANTWERPEN> Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten--België--ANTWERPEN
Choose an application
Dé doelstelling hier is dat je als student kunt leren je rustiger, zelfzekerder en méér ontspannen te voelen in een specikfiek voor jou angstige en/of stressvolle studiesituatie. Tevens kun je met deze techniek meteen een algemene doelstelling realiseren nl. het bereiken van een diepe lichamelijke ontspanning en geestelijke rust met een betere concentratie en geheugenwerking.
Examenvrees. --- Faalangst. --- Stress --- Studenten. --- Angsten. --- Faalangst --- Onderwijs. --- Ontspanningsoefeningen. --- Stress. --- Studenten --- Psychosociale hulpverlening. --- faalangst --- studievaardigheden --- examenvrees --- relaxatie --- Personality development --- Educational psychology --- #KVHB:CD --- #KVHB:Examenangst --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Studiebegeleiding --- 37.015.3 --- Faalangst: onderwijs --- examens --- Pedagogische psychologie --- 371.21 --- 159.94 --- 450.8 --- Studeren --- Studievaardigheden
Choose an application
Het Protocol Hoger Onderwijs is een inhoudelijke handreiking voor HO-instellingen (HBO en WO) om de begeleiding van dyslectische studenten te optimaliseren. Dit Protocol is ontwikkeld in het kader van het door OCW geïnitieerde Impulsproject 2004 onder regie van Handicap + Studie. De ontwikkelaars van dit protocol hebben dankbaar gebruik gemaakt van de praktijkgerichte suggesties van studenten en docenten van Fontys Hogescholen. Primaire doelgroep: studenten, docenten en studieloopbaanbegeleiders van HO-instellingen. Verder: beleidsmakers op instellingsniveau en tweedelijns begeleiders (studentendecanen, studentenpsychologen), raden van bestuur, professionaliseringscoördinatoren, medezeggenschapsraden en studentenfracties. Bij het boek is een dvd ontwikkeld waarin studenten en docenten aan het woord zijn over het omgaan met de belemmeringen die de functiebeperking met zich meebrengt. Op de bijgeleverde cd-rom zijn documenten voorhanden die ingezet kunnen worden bij de begeleiding van dyslectische studenten.
Dyslexie --- Zorgverbreding --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Studenten --- Nederland --- Leesproblemen --- Studentenbegeleiding --- Spellingproblemen --- 454.23 --- 464 --- 489.5 --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- Studie en studieresultaten --- 452.2 Politiek, wetgeving en organisatie --- 489.33 Hoger onderwijs; politiek, wetgeving en organisatie --- 780 Hoger onderwijs --- #KVHB:CD-ROM --- #KVHB:DVD --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Hoger onderwijs --- dyslexie --- hoger onderwijs --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- 376.54 --- Lerarenopleiding : CVO --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Contains audio-visual material --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Dyslexie ; volwassenen --- Leerprobleem --- Student --- Leesprobleem --- Spellingsprobleem --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|