Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
La collection "Techniques et pratiques de classe" propose aux enseignants de langue et aux étudiants en formation des ouvrages pour répondre aux questions théoriques et pratiques que pose l'enseignement des langues. Chaque titre de la collection contient une introduction méthodologique générale et des fiches des différents niveaux pour une application immédiate en classe.L'objectif de cet ouvrage est double :- Apporter des réponses théoriques et pratiques aux questions que pose l'enseignement des langues aux enfants;- Fournir à l'enseignant des propositions pratiques diversifiées qui lui permettent d'élaborer des séances d'enseignement-apprentissage adaptées à une tranche d'âge donnée.La première partie de l'ouvrage propose des éléments de réflexion théorique concernant l'enseignement du FLE aux enfants et les diverses spécificités de ce public : développement cognitif, socio-affectif et langagier, apprentissage et motivation, approches méthodologiques à mettre en oeuvre...Dans la deuxième partie, on trouvera de nombreuses propositions d'activités sous formes de fiches pédagogiques élaborées à partir de supports très variés : des comptines, des activités rythmiques, plurisensorielles ou interdisciplinaires, des activités pour entrer dans le monde de l'écrit, des situations de découverte de la littérature jeunesse...Un CD audio comportant des documents sonores divers (chansons traditionnelles, comptines, berceuses, activités de discrimination phonétique) accompagne ces fiches pédagogiques.https://www.cle-international.com/l-enseignement-aux-enfants-techniques-et-pratiques-de-classe-livre-cd-9782090353488.html#descriptif
Didactics of secundary education --- technisch Frans --- Higher education --- Didactics of French --- 804.0-07 --- taal --- taalverwerving --- Frans --- taalonderwijs --- 485.2 --- Taalverwerving --- Taalonderwijs --- Franse taal ; didactiek --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Taal en letterkunde; overige talen --- Schoolbooks - Didactic material --- Français langue étrangère --- Lager onderwijs --- Kinderen --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Kind --- Didactische werkvorm --- Interactief onderwijs --- Taal --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Langues --- Guides pratiques --- non fiction --- édition commerciale --- Éducation
Choose an application
In het najaar van 1430 heerste er in Brussel een opgewonden stemming. Het hertogdom Brabant was net overgegaan in Bourgondische handen en het stadsbestuur trok alle registers open om het paleis op de Coudenberg tot hoofdverblijfplaats te maken van de nieuwe hertog Filips de Goede. In het kader van deze Brusselse residentiepolitiek werd de Voortzetting op de Brabantsche yeesten geschreven. Bij toeval is een deel van deze kroniek in kladversie bewaard gebleven. 94 folio's lang kijkt men de auteur op de vingers terwijl hij zijn boek concipieert en in latere fasen herwerkt, een unicum voor het Middelnederlands. Deze kladautograaf biedt dan ook een uitzonderlijke kans om het compositieproces en het poëticale profiel van een vijftiende-eeuwse dichter-historiograaf te reconstrueren. Uitgaande van de zelfcorrectie van de auteur beschrijft Astrid Houthuys zijn opvattingen over stijl, grammatica en historiografie. Ook de politieke en maatschappelijke verhoudingen speelden een rol in het correctiegedrag van de dichter.
Non-fiction --- Medieval Dutch literature --- anno 1400-1499 --- Dutch poetry --- Poésie néerlandaise --- History and criticism. --- Criticism, Textual. --- Histoire et critique --- Critique textuelle --- Boendale, Jan van, --- Bibliothèque royale Albert Ier. --- Brabant (Belgium) --- Brabant (Belgique) --- History. --- Histoire --- History and criticism --- Criticism, Textual --- Bibliothèque royale Albert Ier --- Brabant --- History --- 091.5 --- 82 --- 839.3 --- 091 =393 --- 091 VAN COTTHEM, WEIN --- 839.3 "13" VAN BOENDALE, JAN --- Autografen --- Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- Nederlandse literatuur --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Nederlands --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--VAN COTTHEM, WEIN --- Nederlandse literatuur--?"13"--VAN BOENDALE, JAN --- 091 VAN COTTHEM, WEIN Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--VAN COTTHEM, WEIN --- 091 =393 Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Nederlands --- 839.3 Nederlandse literatuur --- 82 Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- 091.5 Autografen --- Poésie néerlandaise --- Bibliothèque royale Albert Ier. --- Flemish poetry --- Dutch literature --- Brussel KJ 17017 --- 839.3 Dutch literature. Literature in Dutch --- Dutch literature. Literature in Dutch --- 82 Literature in general --- Literature in general --- 852.6 --- Middelnederlandse literatuur --- Nederlands --- Van Boendale, Jan --- van Cotthem, Wein --- Dutch poetry - To 1500 - History and criticism --- Dutch poetry - To 1500 - Criticism, Textual --- Boendale, Jan van, - approximately 1280-1351 - Brabantsche yeesten - Boek 6 --- Brabant - History --- Chroniques --- Brabantsche yeesten --- Brabant (Duché) --- Voortzetting --- 14e-15e siècles
Choose an application
Kinderen ervaren vaak verlies. Tijdens het spel leren kinderen omgaan met verliezen door bijvoorbeeld niet op te geven en nogmaals te proberen: misschien lukt het de volgende keer beter. Kinderen worden echter ook geconfronteerd met ingrijpend verlies waardoor hun leven kan veranderen: ouders die scheiden, het verdriet bij de eerste schooldag, een vriendje dat kanker krijgt of een (groot)ouder die sterft.Een kind leert omgaan met deze betekenisvolle verliezen, soms alleen, soms met de steun van anderen. In een vertrouwde en veilige omgeving zoals thuis of op school kan een volwassene het kind uitnodigen om stil te staan bij het gemis. Ruimte voor verdriet geeft een leidraad welke woorden te gebruiken, hoe om te gaan met gevoelens en gedachten, hoe het kind doorheen de verwerking te begeleiden.De auteurs hebben, vanuit hun jarenlange praktijk in het omgaan met kinderen met een verlieservaring, deze leidraad opgesteld. Het is een weg die door het kind kan bewandeld worden samen met ouders, leerkrachten, opvoeders en hulpverleners
#PBIB:+105.99 --- Dood --- Verdriet --- didactisch materiaal --- dood --- kanker --- kinderen en rouw --- prentenboeken --- rouw --- verdriet --- verliesverwerking --- 418.7 --- afscheid nemen --- psychologie --- 415.3 --- 605.91 --- Dementie --- Dood(Kinderen en dood) --- Echtscheiding --- Troosten --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- kinderen --- kwaadaardige gezwellen --- rouwverwerking --- spelen --- troost --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactisch materiaal --- Huisdier --- Kanker --- Kind --- Kinderen en dood --- Kleuteronderwijs --- Psychologie van leven en dood --- Rouw / rouwverwerking --- Rouw --- Rouwproces --- Sterven en dood (dood) --- Verdriet bij kinderen --- Verdriet om verlies --- Verhuizen --- Verlies --- Verliesverwerking --- Verloren lopen --- Ziekte --- 418.7 ) Begeleiding van nabestaanden --- overlijden --- rouwen --- scheiden --- verlies --- ziek --- 393.7 --- 616.052 --- Communicatie --- Gezin --- Kinderen --- Patiënten --- Psychologie --- 478.8 --- Dood : basisonderwijs --- Dood : kleuteronderwijs --- Kanker : kinderen --- Verdriet : kinderen --- Verlies : hulpverlening --- Verliessituaties --- 063076.jpg --- 063077.jpg --- 063078.jpg --- Rouwproces ; kinderen --- didactische set --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Uitvoerende functies --- Oncologie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Differentiatie --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+108.31 --- Lezen --- JB BODE --- emoties --- grootouders --- 433.7 --- 433.75 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Lager onderwijs --- kinderboeken --- Grootouders --- Jeugdboeken 6 jaar --- Sterven --- kind en dood --- verhalen ; kleuters --- Dood ; verhalen --- Dood en kinderen ; verhalen --- Grootouders ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Dood - prentenboek --- Dood; kinderen --- Grootouders - prentenboek --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Rouwproces : kinderen - prentenboek --- 062954.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- gevoelens --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- 063074.jpg --- Kanker (Leukemie) --- 062955.jpg --- Kanker (Oncologie) --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- ziektebeleving --- emotionele opvoeding --- 700 Pedagogie --- 772 Basisonderwijs --- differentiatie --- verschillen --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiërend onderwijs --- 454.23 --- 474.21 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- Omgaan met verschillen --- Taakgericht taalonderwijs --- Diversiteit --- Evaluatie (Beoordeling) --- Klasdoorbrekend werken --- Taakgericht onderwijs --- evaluatie --- Differentiatie ; lagere school --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 450.46 --- 061173.jpg --- Differentiatie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Rouwproces --- #KVHB:Verlieskunde --- (kind) --- 174.5 --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Rouw (verlies) --- 418.7 )* PSYCHOLOGIE VAN LEVEN EN DOOD --- sociaal-emotionele opvoeding --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen met emotionele en psychosociale problemen --- Veranderingen --- Verdriet ; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- Troost --- 062953.jpg --- rouwbeleving --- verlies (psychologie) --- PXL-Education 2017 --- voorleesboek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Oncology. Neoplasms --- Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kanker (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ouders-kind relatie --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Age group sociology --- Educational sciences --- psychologie van leven en dood --- Teaching --- interculturaliteit --- interculturele opvoeding --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- grootouders (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- opa's (themawoord fictie) --- Grootouders. --- Kinderen en dood. --- Kleuters. --- Rouwproces ; kinderen. --- afscheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grootvaders --- Sociale opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleuters --- Rouwen --- Moeders --- Jeugd --- ziekte --- 684.94 --- boekillustraties --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- non-fiction --- ziek zijn --- JB VANM --- het boek, boekillustratie --- Patiënten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Grootvader --- Grootouder --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kleuter --- Emotie --- Moeder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Jongere --- Kinderpsychotherapie
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|