Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

DocAtlas (2)

KDG (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

AP (1)

KBR (1)

Odisee (1)

PXL (1)

More...

Resource type

audio (2)

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2013 (1)

2009 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Multi
Het gat in de haag K3 : het grote verhalen- en activiteitenboek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789048618057 9789048618040 9789048618033 Year: 2013 Publisher: Merelbeke Brugge De Sleutel Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het lesmateriaal 'Het gat in de haag' kan ingezet worden om de persoonlijke en sociale vaardigheden van kleuters te trainen. Daarnaast integreert 'Het gat in de haag' ook de inzichten van meervoudige intelligentie. Het materiaal bestaat per kleuterklas uit een A3 verhalen- en activiteitenboek met tien verhalen en meer dan honderd oefeningen. Het is een 'schootboek' dat opengevouwen op de schoot wordt gezet zodat de kleuters de klassikale vertelprent zien, terwijl de leerkracht alle info kan zien die nodig is om het verhaal te vertellen en te integreren in de klaspraktijk. Elk verhaal bestaat uit drie vertelprenten en is in te passen in de belangstellingscentra. De hoofdrolspelers in de verhalen, 8 groenten, hebben elk een specifiek talent. Bij elke activiteit geeft een icoontje aan welk talent/welke intelligentie aan bod komt.


Multi
Emotiemanagement voor kids : groepsgericht voor groep 1-8 - individueelgericht vanaf 10 jaar
Author:
ISBN: 9789074233828 Year: 2009 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opgroeien tot een emotioneel evenwichtige persoonlijkheid is een levenslang proces. Scholen hebben steeds vaker te maken met kinderen die emotioneel in de knel komen te zitten en het aantal kinderen met emotionele problematiek in de jeugdhulpverlening neemt sterk toe. Emotiemanagement voor Kids biedt leraren en hulpverleners handvatten om kinderen op een goede manier te ondersteunen in deze ontwikkeling en kent een degelijke theoretische basis. Het is een krachtig instrument om kinderen te leren omgaan met hun emoties. Deel 1 biedt spelen en activiteiten die kunnen ingezet worden vanaf kleuteronderwijs tot in het 6de leerjaar. Deel 2 is meer individueel gericht en biedt een curatieve aanpak voor kinderen vanaf 10 jaar met emotionele problemen zoals faalangst, verlegenheid, jaloezie, verdriet, ruzie, gebrekkig zelfvertrouwen en gevoeligheid. Deel 3 kan ingezet worden voor kinderen met een negatief zelfbeeld. De werkbladen staan apart op een cd-rom.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by